Full version: hösten har kommit
Alexander-VG-zon3
hejsan hejsan
tråkigt nog har även hösten kommit hos mig , i dag åkte kannorna in och andra lökar knölar som inte vill vara i jorden längre och även alla änglatrumpter som inte ska vara ute i vinter åkte in . så tomt och tråkigt ute nu. pelargonerna och dom flesta krukväxter är ute än . men snart går tempen under -5c och då får det mesta åka in i källaren igen . tråkigt nog!!
dahliorna ska hälften vara ute och resten in men dom tar jag inte upp än .

men lite finns kvar än och törstar

tomatplanterna är sen länge döda av frosten men frukten hänger kvar oskadd och går äta .
[attachment=8516:höst_145.jpg]

bladen på mormors rönnsumak
[attachment=8517:höst_147.jpg]

träden börjar få dassiga höst färger , björkarna är gula och/eller kala ,tråkigt
[attachment=8518:höst_148.jpg]
[attachment=8519:höst_149.jpg]

vivorna lyser upp vackert här och där
[attachment=8520:höst_150.jpg]

min ena frilands kamelia har svällande knoppar
[attachment=8521:höst_151.jpg]

rabatter , har höst klippt mina palmer därför dom ser små ut
[attachment=8522:höst_153.jpg]

[attachment=8523:höst_154.jpg]

skäggbusken ,, blommar
[attachment=8524:höst_155.jpg]

frilands cyklamen blommar
[attachment=8525:höst_156.jpg]

min andra frilands kamelia (beskärde den därför inga knoppar) dom andra växterna lager,rosmarin,julros,nerium mf
[attachment=8526:höst_157.jpg]

min frilands hibiskus trodde det va sommar och fick sig en kyss , ett vanligt fenomen bland dessa buskar . överlever gör dom ändå .
[attachment=8527:höst_158.jpg]

lika så trodde blåregnet och samma sak hände där
[attachment=8528:höst_166.jpg]

min strand rabatt
[attachment=8529:höst_159.jpg]
[attachment=8530:höst_160.jpg]

min aster
[attachment=8531:höst_161.jpg]

rabatten är tom utan kannor -cry-.gif

[attachment=8532:höst_165.jpg]

några rosor blommar
[attachment=8533:höst_167.jpg]
MariaS
Jag har bara gått runt i trädgården idag och konstaterat att även sorken insett att det börjar närma sig vinter. Plötsligt hittar jag hål på platser som inte haft sorkangrepp på ett helt år. Kan detta vara tecken på att det kommer en sträng vinter igen?
Har i alla fall satt narsisser i alla hål jag kunnat hitta. Det blir en grann syn till våren det...
Anna NV Uppsala
Vilka härliga höstbilder! Jag njuter av hösten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon