|
Gossen Ruda
17-10-2007, 20:36
Edit: Beklagar, ett Enter i fel läge pajade inlägget och nu är det för sent att göra om det. :-(
stennie
17-10-2007, 20:39
Blomstertanten
17-10-2007, 20:39
Jaha, och var är omröstningen då ????
Jag svarar så länge!! Jag har Magnolia, älskar dem, och är ju KVINNA trots mitt nick  men det har kanske påverkat mig undermedvetet?? (Det manliga namnet). Wilma
Jag vill ha, men de lär inte överleva här, så jag får nog klara mig utan
stennie
17-10-2007, 20:44
Jag har 3 och planerar fler! och jag är kvinna!
stennie
17-10-2007, 20:56
CITAT (Gossen Ruda @ 17-10-2007, 21:36)  Edit: Beklagar, ett Enter i fel läge pajade inlägget och nu är det för sent att göra om det. :-( Du kan väl göra en ny?
ninnisky
17-10-2007, 21:00
Har också tre magnolior och tillika är jag kvinna
Är också kvinna men älskar magnolior
Alexander-VG-zon3
17-10-2007, 21:29
CITAT (Tosan @ 17-10-2007, 21:42)  Jag vill ha, men de lär inte överleva här, så jag får nog klara mig utan vilken zon bor du i ?
Gudrun i Göteborg
17-10-2007, 21:44
Det finns massa skillnader mellan män o kvinnor i fråga om trädgård. Klippta häckar tex är något för män. Finns säkert många fler exempel. Magnolia? Hum. En av mina vänner föder upp magnolia. En kvinna.
Inger R
17-10-2007, 22:03
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 17-10-2007, 22:44)  Det finns massa skillnader mellan män o kvinnor i fråga om trädgård. Klippta häckar tex är något för män. Finns säkert många fler exempel. Magnolia? Hum. En av mina vänner föder upp magnolia. En kvinna. När vi bodde i Visby så var det i alla fall så att skulle häckarna bli klippta så fick jag göra det. Magnolior är vi båda förtjusta i, har för närvarande endast fem stycken men dom skall bli fler!
Piccante
17-10-2007, 22:05
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 17-10-2007, 22:44)  Det finns massa skillnader mellan män o kvinnor i fråga om trädgård. Klippta häckar tex är något för män. Finns säkert många fler exempel. Magnolia? Hum. En av mina vänner föder upp magnolia. En kvinna. Vet inte om det är häckar som intresserar männen. Är nog mer "leksakerna" som häck-klippningen behöver som lockar. Såg en man fullständigt massakrera en granhäck med med hjälp av en proffsmotorsåg modell jonsered  Men eftersom han inte kapade den längs marken utan 1 meter upp så hade han nog tänkt ha kvar häcken ändå så han kan fortsätta att karva på den om något år igen. Vilka är det egentligen som beskär växter med motorsåg, köper stora åkgräsklippare och femtioelva andra motordrivna trädgårdsredskap?
CITAT (flaxss @ 17-10-2007, 22:29)  vilken zon bor du i ? Z7 enligt kartan, lokalt lite bättre läge. Tror mig kunna skrapa fram ett z5-läge iaf... Men det verkar som om de flesta magnolior vill ha z4 eller lägre. Det vågar jag mig inte på, än iaf. Men jag har tänkt försöka testa några klena växter lite här och där i trädgårn nästa år, för att kolla lite. Och mina z3-vindruvor klarade ju faktiskt vintern, nyplanterade, men de frös till grunden. Ska försöka skydda rankorna i vinter. CITAT (Markus_H @ 17-10-2007, 23:05)  Vilka är det egentligen som beskär växter med motorsåg, köper stora åkgräsklippare och femtioelva andra motordrivna trädgårdsredskap?
emmapemma
18-10-2007, 06:47
Jag är kvinna - har magnolia, samt planterat en häck som måste klippas... trots mitt kvinnliga kön då! Tja, jag har köpt en lätt, bra häcksax. Inte någon motordriven mojäng. Det är kanske där man märker att jag är kvinna
Alexander-VG-zon3
18-10-2007, 06:52
[quote name='Tosan' date='17-10-2007, 23:10' post='685142'] Z7 enligt kartan, lokalt lite bättre läge. Tror mig kunna skrapa fram ett z5-läge iaf... Men det verkar som om de flesta magnolior vill ha z4 eller lägre. Det vågar jag mig inte på, än iaf.
köp du en av dom härdigaste magnoliorna och plantera den på ett skyddat ställe . virar in den i grön vinter väv och skotta över en massa snö på den så ska du se att den har klarat vintern .
Gossen Ruda
18-10-2007, 07:17
Egentligen borde jag ha lärt mig att inte försöka mig på lite mer komplicerade inlägg när hjärnan redan sagt godnatt men ibland sker misstag. Jag är inte riktigt vän med omröstningsprotokollet och när jag skulle prova en sak stack inlägget iväg. Av någon anledning så förutsätter alla forumkonstruktörer att man alltid vet vad man gör så Enter-knappen är markerad och klar att använda. Det märkliga är dock att själva omröstningen jag skapat inte följde med men skit samma.
Personligen gillar jag Magnolia och planterade en själv för 7 år sen. Den fick en dålig start pga plantskolan men har blommat i 2 år nu och tillväxten i år är lovande. Den slåss lite med en luktolvon men snart åker sekatören fram.
Helt - eller halft - OT: Jag har heller inte kommit på hur man gör en omröstning sen vi bytte över.  Och jag vet massor med ämnen man kan ha omröstning om!
Lars-Olof Arvids
18-10-2007, 07:57
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2007, 08:17)  Egentligen borde jag ha lärt mig att inte försöka mig på lite mer komplicerade inlägg när hjärnan redan sagt godnatt men ibland sker misstag. Jag är inte riktigt vän med omröstningsprotokollet och när jag skulle prova en sak stack inlägget iväg. Av någon anledning så förutsätter alla forumkonstruktörer att man alltid vet vad man gör så Enter-knappen är markerad och klar att använda. Det märkliga är dock att själva omröstningen jag skapat inte följde med men skit samma. Om du i viktiga lägen inte vet vad du gör... hur var det nu? Och att män gillar häckar kan säkert stämma. Olle
CITAT (flaxss @ 18-10-2007, 07:52)  CITAT (Tosan @ 17-10-2007, 23:10)  Z7 enligt kartan, lokalt lite bättre läge. Tror mig kunna skrapa fram ett z5-läge iaf... Men det verkar som om de flesta magnolior vill ha z4 eller lägre. Det vågar jag mig inte på, än iaf.
köp du en av dom härdigaste magnoliorna och plantera den på ett skyddat ställe . virar in den i grön vinter väv och skotta över en massa snö på den så ska du se att den har klarat vintern .
Ja jag provar säkert nån så småningom. Brukar ha svårt att låta bli när jag hittar nåt jag vill ha. Och många ggr så går det ju faktiskt över förväntan åxå
CITAT (Markus_H @ 17-10-2007, 23:05)  Vilka är det egentligen som beskär växter med motorsåg, köper stora åkgräsklippare och femtioelva andra motordrivna trädgårdsredskap? Ja jag beskär väl inte häcken med motorsåg, men väl med bensindriven häcksax av värstingmodell. Köpte ingen åkgräsklippare i år, köpte en gräsklipparrobot istället  Har även alla andra femtioelva trädgårdsredskapen, inklusive minigrävare, diseldriven skottkärra o.s.v  Och jag har en magnolia också. Javisst ja, jag var ju kvinna med
Biggan_
18-10-2007, 10:49
Tre magnolior har vi. Häckar har vi också som vi hjälps åt med att klippa med elhäcksaxar.
lyckero
18-10-2007, 18:39
Jag är kvinna och har ungefär 11 magnolior (förutom de små frösådda, som jag inte vet om de kommer att överleva vintern). Nio av dessa är planterade där de ska vara och några står fortfarande i kruka. Planerar för en magnoliaallé (bestående av 3 olika soulangeana, varav två är ganska små ännu...). Har dock varken åkgräsklippare eller häckar med tillhörande motordriven häcksax. Lyckero
kompostjord
19-10-2007, 08:35
Har 9 Magnolior och är man.
Trädet (ZonV)
19-10-2007, 10:38
Tre magnolior och är man.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|