Full version: Låååånga trådar
Gudrun i Göteborg
Hej,

Jag tycker detta är ett suveränt forum. Kunniga o trevilga personer. Och framför allt - ett välskött forum tekniskt sett. Allt funkar ju här biggrin.gif Jag har varit inne på olika typer av sajter, men detta är klart mest välskött. Grattis o tack!

Men jag blir så trött på alla långa trådar. Ibland över 200 sidor att läsa innan jag når nuläget. Kan vi inte komma på något sätt att lagra en gammal tråd och se'n fortsätta den med någon slags sammanfattning? Så att vi som är nya eller är så'na som inte besöker sajten så ofta lätt kan hänga på?

Som det nu är känns det som att dessa långa trådar gäller en inre krets. Rätta mig gärna om jag har fel.
KURT
Har man inte läst tråden så kan man ju knappast heller skriva nya inlägg! Då kommer man ju bara att förbise alla tidigare argument som framförts.
anna_rispan
Jag tycker det beror på vad det är för trådar. är det sådana där som nummertråden kanske man inte behöver läsa alla olästa inlägg utan kan hoppa direkt till det senaste.

Är det en matnyttig tråd brukar jag börja läsa och om den håller sig till ämnet ger ju hela tråden en hel del. Annars kan man ju hoppa sidovis där nere i änden av trådsidan så att säga.

O när en tråd fått nya inlägg som jag inte läst klickar jag på den där pilen som står till vänster om rubriken. då hamnar jag ju på det första nya för mig.

Jag tycker det fungerar bra.

Var det nåt sånt du tänkte på eller?
Irene_L
Vill jag bara läsa det sista inlägget klickar jag på Av som står på höger sida....bredvid namnet på den som skrivit sist tummenupp.gif
Piccante
CITAT (Irene_L @ 18-10-2007, 09:37) *
Vill jag bara läsa det sista inlägget klickar jag på Av som står på höger sida....bredvid namnet på den som skrivit sist tummenupp.gif

Sedär !!! nu har jag lärt mig något nytt igen, har aldrig tänkt på att det ens står AV jämte namnet innan tummenupp.gif
HelenN
CITAT (Irene_L @ 18-10-2007, 09:37) *

Du är bra klok du Irene tummenupp.gif ...har heller aldrig tänktpå att det står AV där.......så nu blev det ju massor av "klick" som sparas smiley_small_hug.gif
anna_rispan
Oj. Förlåt att jag inte var tydligare i min beskrivning av hur jag brukar göra. Trodde ju alla visste att man kunde klicka på ordet "av". Markus H hur har du klarat dig alla år här på forumet?? ohmy.gif
Fenja
CITAT (KURT @ 18-10-2007, 06:12) *
Har man inte läst tråden så kan man ju knappast heller skriva nya inlägg! Då kommer man ju bara att förbise alla tidigare argument som framförts.

PRECIS!! Jag tror inte heller att det är realistiskt att någon skulle ha tid och råd att sitta och sammanfatta trådarna på ett forum...
Mvh
Fenja
Margith
Det här är väl verkligen en tråd som visar fördelen med nya användare?

Det dröjde väldigt länge innan jag hittade igen den lilla rutan med gröna bocken som tog mig till senast lästa inlägg.
Det tog ännu längre innan jag hittade den lilla rutan med pil upp som tog mig högst upp till sidan av en lång tråd.
Nu har jag hittat Av-knappen som alltså tar mig till nyaste inlägget oavsett vad jag läst eller inte.

thanks.gif alla, både ni som frågar och ni som svarar.

ewa zon 3
CITAT (Margith @ 18-10-2007, 15:54) *
Det här är väl verkligen en tråd som visar fördelen med nya användare?

Det dröjde väldigt länge innan jag hittade igen den lilla rutan med gröna bocken som tog mig till senast lästa inlägg.
Det tog ännu längre innan jag hittade den lilla rutan med pil upp som tog mig högst upp till sidan av en lång tråd.
Nu har jag hittat Av-knappen som alltså tar mig till nyaste inlägget oavsett vad jag läst eller inte.

Lilla rutan med gröna bocken och lilla rutan med pil uppåt ohmy.gif
Ja då var det dags att vakna, inte märkt dessa smarta finesser sleeping.gif blush.gif
Tack Margith thanks.gif

/Ewa
anna_rispan
ett annat tips då. om ni klickar på namnet som står under rubriken skribent så ser ni vilka som har skrivit i en tråd o hur många inlägg varje person har gjort i just den tråden. tillägg:det blev fel. läs beriths svar. smile.gif
Berith
Fattade inte vad du menade whist.gif så jag kollade runt där lite. Och om man klickar på siffran/antal svar så poppar en ruta upp med vilka som deltagit och med hur många inlägg.

Ojojoj så mycket jag inte visste om det här forumet! Och oj så mycket nytt man kan lära sej! bravo.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 18-10-2007, 16:47) *
Fattade inte vad du menade whist.gif så jag kollade runt där lite. Och om man klickar på siffran/antal svar så poppar en ruta upp med vilka som deltagit och med hur många inlägg.

Ojojoj så mycket jag inte visste om det här forumet! Och oj så mycket nytt man kan lära sej! bravo.gif

oj förlåt. jag skrev fel. men det var ju modigt av dig att våga klicka runt lite själv också ju. smile.gif

o jag upptäckte en grej nu!! omman klickar på mappen som ligger till vänster om varje forumdel så tar man bort alla "nyainläggmarkeringar" i just den delen! jippi!!!
Irene_L
Men oj jag klickade på den. Hur får man tillbaks det som det var?
anna_rispan
CITAT (Irene_L @ 18-10-2007, 17:42) *
Men oj jag klickade på den. Hur får man tillbaks det som det var?

fast detverkar inet som att den tar bort bockarna inne i forumdelen iallafall. vad är den då till för? river mig i skallen...
Irene_L
Aha...nu kom den tillbaks som det var förut. När det skrev ett nytt inlägg. När man klickar där verkar det som man nollställer den avdelningen. Är det så tro??
anna_rispan
CITAT (Irene_L @ 18-10-2007, 17:45) *
Aha...nu kom den tillbaks som det var förut. När det skrev ett nytt inlägg. När man klickar där verkar det som man nollställer den avdelningen. Är det så tro??

ja nu fungerade det så. då måste den andra avdelningen precis fått ett nytt inlägg när jag klickade mig in där.

kan tänka mig att jag lär anvnda den på de delar av foruemt jag inte läser så ofta. ibland blir jag irriterad på alla pilar överallt o då nollstälelr jag hela foruemt. men det behlvs ju inte nu. smile.gif
Berith
CITAT (anna_rispan @ 18-10-2007, 16:59) *
oj förlåt. jag skrev fel. men det var ju modigt av dig att våga klicka runt lite själv också ju. smile.gif
---

Modigt...? blink.gif
anna_rispan
ja det är faktiskt inte alla som vågar det. en del bara sitter o glor o säger, men vaddå nu funkade det inte som hon skrev så då finns det inget jag kan göra.
Berith
CITAT (anna_rispan @ 18-10-2007, 18:00) *
ja det är faktiskt inte alla som vågar det. en del bara sitter o glor o säger, men vaddå nu funkade det inte som hon skrev så då finns det inget jag kan göra.

Oj då!
Piccante
CITAT (anna_rispan @ 18-10-2007, 14:35) *
Oj. Förlåt att jag inte var tydligare i min beskrivning av hur jag brukar göra. Trodde ju alla visste att man kunde klicka på ordet "av". Markus H hur har du klarat dig alla år här på forumet?? ohmy.gif

Det undrar jag med fear.gif Men på något konstigt sätt så har det gått ändå.
Alba
Markus.....så fin signatur du har........jag blir varm när jag läser den ......Två medlemmar flaxss och Markus_H

Till er båda [attachment=8577:valentine45.gif]
anna_rispan
Brukar ni växla mellan forumets delar med den där genvägen som finns långt nere till höger? jag ska försöka använda den lite oftare. tro att jag skulle spara ett antal klick varje dag då. smile.gif
Berith
Neej! Det vågar inte jag! fear.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 19-10-2007, 10:40) *
Neej! Det vågar inte jag! fear.gif

va nu då!! du som är så modig. vad har hänt?? ohmy.gif
Berith
Men tänk om jag får en massa sparade klickar som jag inte vet vad jag ska göra med??
Krolliljan
En sak som jag tycker är roligt med detta forum( förutom att det just är ett trädgårdsforum) är att det har så många finesser. tummenupp.gif 000.gif thanks.gif

Jag har inte hunnit testa alla finesser ännu. yahoo.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 19-10-2007, 11:28) *
Men tänk om jag får en massa sparade klickar som jag inte vet vad jag ska göra med??

hahahaha, förlåt att jag skrattar. men jag hoppas att du sa det där med glimten i ögat.

jag tänker rent praktiskt på min hand. ibland klickar o flippar jag en hel del här. rolleyes.gif
Berith
Fundera på det du... g.gif

Men det där med att spara händer och armar vid tangentbordet är smart.
Alba
snacka om långa trådar naughty.gif giggle.gif a0a.gif
anna_rispan
ja folk måste ju öva nånstans ju. smile.gif
Gudrun i Göteborg
Tack alla goa människor som svarat här o lärt mig massor smiley_small_hug.gif

Hummellihum - nu är vi på sid 2. Kommer detta att bli en låååång tråd rolleyes.gif
Gudrun i Göteborg
Har klickat på mappen. Måste ju skriva nå't för att få tillbaka bocken. Eller?

Nääää. Tror att det måste vara någon annan som skriver. Väntar jag....

Tamtitam whist.gif
Betty
Den som väntar på nåt gott... biggrin.gif
Gudrun i Göteborg
Tack Betty smiley_small_hug.gif
Japp. Bocken är tebaka nu. Bäääähäää
Betty
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 21-10-2007, 22:58) *
Tack Betty smiley_small_hug.gif
Japp. Bocken är tebaka nu. Bäääähäää

Det var så lite så! kompiskram.gif
renate
Pilen upp använder jag flitigt,men en av knapp har jag inte hittat. Då är det väl dags att utforskar forumet lite mer.
Jag har dragit mig för att läser de där superlånga tråder småprat,de ger mig inget,är där nästan aldrig längre.Däremot vill man ja hänga med i trädgårdsprat.
Inga från Närke
CITAT (Alba @ 19-10-2007, 14:36) *
snacka om långa trådar naughty.gif giggle.gif a0a.gif

Ett till tips är att om alla försöker att inte citera varje inlägg där bilder finns utan då ta bort bilden så blir ju tråden lite kortare och eventuellt bara ta med en del av texten i citeringen så man förstår att det är just den frågan eller inlägget man svarar på, så underlättar man att det blir så många sidorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon