|
Förra året så skulle ju julgran, julgranspynt, tomtedräkter, tomtegardiner och annat juligt vara... svart. I år tycks färgen ha återkommit och svängt från det svarta till rosa istället.   
vindspel
18-10-2007, 19:34
 Jag tror jag håller mig till grönt och rött.
Svart som kom i fjol var ju hemskt......men rosa.......jaa inte så mycket bättre.
Tacka vet jag rött och grönt ......vissa traditioner kan och vill jag inte ändra på.
De som föll för förra årets trend kan ju kombinera den färgen med årets färg. Näää, jag är nog ganska så traditionell av mig.....skulle vara i så fall att jag är svag för mycket guld och silverglitter.
Jamen det går ju........guld och silver
Hmm...nog skulle jag hellre välja rosa än svart, men rosa går ju inte särskilt bra ihop med allt det julröda man har redan.
Jag har redan börjat dekorera men mest för jag behövde lyse, mest blått rött och uv, men min dator blinkar i uv till musiken
Snöflinga
18-10-2007, 20:18
Jag håller mig till de traditionella julfärgerna, rött, grönt, silver och gärna den rödorange advents-pappers-stjärnan  Även vit riktig julesnö och risgrynsgröt till
Man får vara glad att man kan välja...  Mvh Fenja
Hemska bilder!! Att välja hur julpyntet skall se ut? Ja, numera när barnen har flyttat hemifrån. Och jag inte behöver ta fram de ibland hemska alstren från dagis. Ärligt talat: Hur snyggt är det med en toarulle med en röd fjäder etc.?? Mitt gran-/julpynt går numera helt i mörk-, nästan vinrött. Och så guld. En del grönt förstås. Men inte fler färger. Mycket stilenligt. Och så kan jag komma på mig själv och längta efter att barnbarn (som ännu inte finns) skall komma med hiskeliga smällkarameller, och så är vi där igen!
CITAT (Magdis @ 18-10-2007, 21:04)  Hmm...nog skulle jag hellre välja rosa än svart, men rosa går ju inte särskilt bra ihop med allt det julröda man har redan. Jag antar att lilla dottern skulle bli överförtjust om du satsade på rosa till jul.
Njäää, tur att smaken är som baken............själv håller jag mig till rött och grönt .................förutom en hel del blått då förstårs . Och inte att förglömma silver och guld
Kajsa i Arvika
19-10-2007, 08:55
Ååhh fyy ååhh bläähh ååhh usch
Påminner om smycken och kläder som jag hade på mig i början på åttiotalet. (trodde i min enfald att det aldrig skulle komma tillbaka)
Monchichii
19-10-2007, 11:05
Hej,
Jag kör som vanligt med guld, silver, grönt och rött. Kanske för jag är traditionell gällande julen.
Hannele
19-10-2007, 11:52
Brunt är ganska populärt.
CITAT (Hannele @ 19-10-2007, 12:52)  Brunt är ganska populärt. Brunt??? Men inte på pumlor och sånt va? Adventsstakar har ju alltid funnits i brunt så det kan ju inte vara det du menar. Nyfiken!! Berätta, berätta!!! Klart att det ska vara rött (gärna mörkt) grönt, lite blått, silver och guld. Och vita julblommor tycker jag bäst om. Vem katten har lust (eller råd) att byta färg på allt pynt varje år för några futtiga veckors skull!?
lena:-)
19-10-2007, 15:58
hm , själv tycker jag det är ett vansinnigt slöseri med allt, bara vräka över oss nya produkter i nya färger som ingen behöver egentligen...men det är jag det...
Alphaville
19-10-2007, 16:03
CITAT (lena:-) @ 19-10-2007, 16:58)  hm , själv tycker jag det är ett vansinnigt slöseri med allt, bara vräka över oss nya produkter i nya färger som ingen behöver egentligen...men det är jag det... Det skulle ju bli en j-a många saker om man skulle följa alla dessa trender... De skulle ju inte få plats.
nämen fy bubblan  ....den färgen va inget för mig. Men för länge länge sedan hade jag allt i mörklila till jul....det va faktiskt snyggt.
Anette på Solbakken
19-10-2007, 20:10
Huu, känner mig både gammal och bakåtsträvande. Traditionen kring t ex jul innebär för mig att behålla det gamla, färgerna mest i grönt och rött. Ändå var en av granarna förra året helt i silver!
zaaritha
19-10-2007, 20:22
Jag håller fast vid våra gamla julprydnader!
anna_rispan
19-10-2007, 20:30
De som inte har nåt pynt alls då? Som inte växt upp med krusade smällkarameller, spröda glaskulor, ludd på julgransljusen och spritsade sockerkransar prydda med änglar. Eller de som inte växt upp med smällkarameller och röda o gröna kulor och halmprydnader. Ska inte de få nåt modern att välja på?
För visst är det så att de man gillar mest är det man är van med från sin egen barndoms gran? Och varför skulle inte trender komma åt julfirandet för?
Jag bara tänker nu alltså.
Åsa, mälardalen zon 2
19-10-2007, 20:35
Jag var på Formexmässan i Augusti och tittade på trenderna och någon journalist beskrev i en tidning att det var 80-talsdisco som var trenden och det kan jag hålla med om mycket glitter, metall, rosa etc.
(Utav de enormt många företagen på mässan hittade jag bara EN firma som sålde kanel, citronskivor + andra torkade saker som jag var ute efter, naturgrejerna är helt enkelt ute och eterneller går knappt att köpa längre man blir ju utskrattad på partihallarna ifall man frågar efter torkade växter idag.)
Vitt då? Är det ingen som har vitt, det är ju sååå snyggt. Vitt, rött, guld och silver. Dottern har ett rosa prinsessrum, där kan det ju passa med lite pastellfärger...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|