Full version: Juldekorationer
Kathy

Förra året så skulle ju julgran, julgranspynt, tomtedräkter, tomtegardiner och annat juligt vara...svart.
I år tycks färgen ha återkommit och svängt från det svarta till rosa istället.

vindspel
sick.gif Jag tror jag håller mig till grönt och rött.
Alba
Svart som kom i fjol var ju hemskt......men rosa.......jaa inte så mycket bättre.

Tacka vet jag rött och grönt ......vissa traditioner kan och vill jag inte ändra på.
Kathy
De som föll för förra årets trend kan ju kombinera den färgen med årets färg. biggrin.gif

Näää, jag är nog ganska så traditionell av mig.....skulle vara i så fall att jag är svag för mycket guld och silverglitter.
Alba
Jamen det går ju........guld och silver yes.gif
Magdis
Hmm...nog skulle jag hellre välja rosa än svart, men rosa går ju inte särskilt bra ihop med allt det julröda man har redan.
Pjater
Jag har redan börjat dekorera men mest för jag behövde lyse, mest blått rött och uv, men min dator blinkar i uv till musiken biggrin.gif
Snöflinga
Jag håller mig till de traditionella julfärgerna, rött, grönt, silver och gärna den rödorange advents-pappers-stjärnan wub.gif Även vit riktig julesnö och risgrynsgröt till santa.gif
Fenja
Man får vara glad att man kan välja... biggrin.gif
Mvh
Fenja
Ewa L
Hemska bilder!! sick.gif

Att välja hur julpyntet skall se ut? Ja, numera när barnen har flyttat hemifrån. Och jag inte behöver ta fram de ibland hemska alstren från dagis. giggle.gif
Ärligt talat: Hur snyggt är det med en toarulle med en röd fjäder etc.??

Mitt gran-/julpynt går numera helt i mörk-, nästan vinrött. Och så guld. En del grönt förstås. Men inte fler färger. Mycket stilenligt.

Och så kan jag komma på mig själv och längta efter att barnbarn (som ännu inte finns) skall komma med hiskeliga smällkarameller, och så är vi där igen! rotfl.gif santa.gif
Alba
CITAT (Magdis @ 18-10-2007, 21:04) *
Hmm...nog skulle jag hellre välja rosa än svart, men rosa går ju inte särskilt bra ihop med allt det julröda man har redan.

Jag antar att lilla dottern skulle bli överförtjust om du satsade på rosa till jul.
Gillan
Njäää, tur att smaken är som baken............själv håller jag mig till rött och grönt.................förutom en hel del blått då förstårs whistling.gif . Och inte att förglömma silver och guld yes.gif
Kajsa i Arvika
Ååhh fyy ååhh bläähh ååhh usch -fear-.gif sick.gif
Boxer
Påminner om smycken och kläder som jag hade på mig i början på åttiotalet. (trodde i min enfald att det aldrig skulle komma tillbaka) fear.gif
Monchichii
Hej,

Jag kör som vanligt med guld, silver, grönt och rött.
Kanske för jag är traditionell gällande julen.
Hannele
Brunt är ganska populärt.
Cacki
CITAT (Hannele @ 19-10-2007, 12:52) *
Brunt är ganska populärt.

Brunt??? Men inte på pumlor och sånt va? Adventsstakar har ju alltid funnits i brunt så det kan ju inte vara det du menar. Nyfiken!! Berätta, berätta!!! crazy.gif

Klart att det ska vara rött (gärna mörkt) grönt, lite blått, silver och guld. Och vita julblommor tycker jag bäst om.
Vem katten har lust (eller råd) att byta färg på allt pynt varje år för några futtiga veckors skull!?
lena:-)
hm , själv tycker jag det är ett vansinnigt slöseri med allt, bara vräka över oss nya produkter i nya färger som ingen behöver egentligen...men det är jag det...
Alphaville
CITAT (lena:-) @ 19-10-2007, 16:58) *
hm , själv tycker jag det är ett vansinnigt slöseri med allt, bara vräka över oss nya produkter i nya färger som ingen behöver egentligen...men det är jag det...

Det skulle ju bli en j-a många saker om man skulle följa alla dessa trender... De skulle ju inte få plats.
HelenN
nämen fy bubblan rotfl.gif ....den färgen va inget för mig. Men för länge länge sedan hade jag allt i mörklila till jul....det va faktiskt snyggt.
Anette på Solbakken
Huu, känner mig både gammal och bakåtsträvande. Traditionen kring t ex jul innebär för mig att behålla det gamla, färgerna mest i grönt och rött. Ändå var en av granarna förra året helt i silver!
zaaritha
Jag håller fast vid våra gamla julprydnader!
anna_rispan
De som inte har nåt pynt alls då?
Som inte växt upp med krusade smällkarameller, spröda glaskulor, ludd på julgransljusen och spritsade sockerkransar prydda med änglar.
Eller de som inte växt upp med smällkarameller och röda o gröna kulor och halmprydnader.
Ska inte de få nåt modern att välja på?

För visst är det så att de man gillar mest är det man är van med från sin egen barndoms gran? Och varför skulle inte trender komma åt julfirandet för?

Jag bara tänker nu alltså.

Åsa, mälardalen zon 2
Jag var på Formexmässan i Augusti och tittade på trenderna och någon journalist beskrev i en tidning att det var 80-talsdisco som var trenden och det kan jag hålla med om mycket glitter, metall, rosa etc.

(Utav de enormt många företagen på mässan hittade jag bara EN firma som sålde kanel, citronskivor + andra torkade saker som jag var ute efter, naturgrejerna är helt enkelt ute och eterneller går knappt att köpa längre man blir ju utskrattad på partihallarna ifall man frågar efter torkade växter idag.)
Harvey
Vitt då? Är det ingen som har vitt, det är ju sååå snyggt. Vitt, rött, guld och silver.
Dottern har ett rosa prinsessrum, där kan det ju passa med lite pastellfärger...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon