estet
Då har man varit på förhandsvisning av Solstorm som är inspelad uppe i Kiruna! Spännande story, vacker miljö och filmen bjöd på en hel del skratt också! Medverkande: Izabella Scorupco
Mikael Persbrandt, Jakob Eklund, Krister Henriksson, Suzanne Reuter Göran Forsmark mfl.

Fick en inbjudan från banken. När vi kom dit fick vi en kasse med div.reklamgrejer penna, godis å sånt plus Åsa Larssons "Det blod som spillts" i pocket. Vidare mot salongen fick vi varsin popcorn och välja en dricka som räckte hela filmen för mej i alla fall. Det var en trevlig överraskning! Vi kom på att varken jag eller min sambo hade ätit popcorn på bio förut.

bravo.gif
Netha
Aha... det togs en hel del scener i stadshuset där dotter jobbar..
hon råkade på både Persbrandt och Isabella...

Krister Hensriksson och Suzanne Reuter var på kvällsfika hos brorsan.. inte under denna inspelning,
men när de hade teaterföreställning här.

Herregud.. nu låter jag som en sån där kändisfan...vilket jag inte är.
Går aldrig ut ens om jag vet att sk kändisar el kungliga är i stan. a0a.gif

Men... nog tar jag en titt på filmen när den kommer ut på video... bara för att se hur mycket av stan m omnejd som visas smile.gif
estet
Jo, stadshuset kände jag igen tack vare tegelväggarnas speciella mönster, polisstation var där.

CITAT (Netha @ 18-10-2007, 22:46) *
Men... nog tar jag en titt på filmen när den kommer ut på video... bara för att se hur mycket av stan m omnejd som visas smile.gif

Så där var det ju för oss med Så som i himmelen! Det var många härikring som såg att de höll på här o där med inspelningen och hans timmerbil och deras garage mm kommer vara med.
Bland annat spelade de in tvärs över vägen hos svärföräldrarna om jag inte missminner mej -Töre kyrka. Mycket var bekant! smile.gif

För att inte tala om Grabben i graven bredvid där blev man ju helt snurrig när vägarna inte var som de är i verkligheten i Luleå mm.
Tosan
Sånt där är alltid kul smile.gif
Filmen "utanför din dörr" med Erik Donell och Lina Englund spelades in här. Själv märkte jag inte av det så mycket, men många var ju helt galna, ställde upp som statister osv. Sånt är stort för en liten stad som Lycksele.

Här såg iaf allting ut som vanligt, fast de hade försökt kasta om stadsdelarna lite.
KURT
"Izabella Scorupco,Mikael Persbrandt, Jakob Eklund, Krister Henriksson, Suzanne Reuter Göran Forsmark mfl."

Talar de dialekt?
Magdis
CITAT (Tosan @ 19-10-2007, 09:50) *
Sånt där är alltid kul smile.gif
Filmen "utanför din dörr" med Erik Donell och Lina Englund spelades in här. Själv märkte jag inte av det så mycket, men många var ju helt galna, ställde upp som statister osv. Sånt är stort för en liten stad som Lycksele.

Här såg iaf allting ut som vanligt, fast de hade försökt kasta om stadsdelarna lite.

Mamman till en kompis till oss har flyttat in i den lägenheten nyss (typisk sån där jag mötte Lassie-grej) giggle.gif
Tosan
CITAT (Magdis @ 19-10-2007, 11:39) *
Mamman till en kompis till oss har flyttat in i den lägenheten nyss (typisk sån där jag mötte Lassie-grej) giggle.gif

Hehe, jo, det var en riktig lassie smile.gif
estet
CITAT (KURT @ 19-10-2007, 10:14) *
"Izabella Scorupco,Mikael Persbrandt, Jakob Eklund, Krister Henriksson, Suzanne Reuter Göran Forsmark mfl."

Talar de dialekt?

Alla förutom izabella tror jag för hon var ju stockholmare.
Netha
CITAT (KURT @ 19-10-2007, 10:14) *

Talar de dialekt?

Varför skulle de?
Menar... det som "sörlänningar" tror är dialekt här... och som vi skrattar åt när vi ser på filmer som t.ex Jägarna,
det hör hemma någonstans i Kalix/Lule/Pitetrakten.

I Kiruna pratas rikssvenska... ingen dialekt... förutom av oss som flyttat hit från gränsen och bryter på Finska. smile.gif

PS. måste tillägga att vi absolut inte skrattar åt dialekterna, men däremot att det tros att alla häruppe har samma. smile.gif
herkules
CITAT (estet @ 18-10-2007, 22:36) *
Då har man varit på förhandsvisning av Solstorm som är inspelad uppe i Kiruna! Spännande story, vacker miljö och filmen bjöd på en hel del skratt också! Medverkande: Izabella Scorupco
Mikael Persbrandt, Jakob Eklund, Krister Henriksson, Suzanne Reuter Göran Forsmark mfl.

Fick en inbjudan från banken. När vi kom dit fick vi en kasse med div.reklamgrejer penna, godis å sånt plus Åsa Larssons "Det blod som spillts" i pocket. Vidare mot salongen fick vi varsin popcorn och välja en dricka som räckte hela filmen för mej i alla fall. Det var en trevlig överraskning! Vi kom på att varken jag eller min sambo hade ätit popcorn på bio förut.

bravo.gif

har du läst boken? jämförelsevis, var filmen bra?
KURT
CITAT (Netha @ 19-10-2007, 21:25) *
Varför skulle de?
Menar... det som "sörlänningar" tror är dialekt här... och som vi skrattar åt när vi ser på filmer som t.ex Jägarna,
det hör hemma någonstans i Kalix/Lule/Pitetrakten.

I Kiruna pratas rikssvenska... ingen dialekt... förutom av oss som flyttat hit från gränsen och bryter på Finska. smile.gif

PS. måste tillägga att vi absolut inte skrattar åt dialekterna, men däremot att det tros att alla häruppe har samma. smile.gif

Just det, det är ju därför som t ex "jägarna" snarast är en komedi! Och har man med Lennart Jäkel i en film så vet man att det skall vara dialekt i den!
estet
CITAT (herkules @ 20-10-2007, 00:18) *
har du läst boken? jämförelsevis, var filmen bra?

Nope, har inte läst nått av Åsa Larsson. I mina "hollywoodactionögon" var den riktigt bra för att vara svensk! smile.gif
herkules
CITAT (estet @ 20-10-2007, 15:19) *
Nope, har inte läst nått av Åsa Larsson. I mina "hollywoodactionögon" var den riktigt bra för att vara svensk! smile.gif

åh vad skoj! då ska jag se den, läs böckerna, de är jättejättebra! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon