Äntligen är Du hemma! Hur har Du haft det i Rom? Nu får Du allt berätta och visa några bilder. Nyfiken en
kerstin z5-6
18-10-2007, 22:42

Tackar

!Bella Italia

Allt var underbart + 23 grader , den eviga staden maten vinet sevärdheterna

Träden rosorna allt
Bilder snart laddar ur 3 GB
Har försökt skriva på Aot - men mina inlägg finns inte, fastnar inte - borta.
Kul att ha Dig tillbaka
Är inte lite sotis på Dig - det är 5 år sedan jag själv var i Italien, Sorrento.
Jag ska nog åka dit igen, Vezuvius håller nog igen ett år till!
kerstin z5-6
19-10-2007, 22:57
Finns lite bilder för intresserade
Bloggen Rom
Krolliljan
20-10-2007, 06:22
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-10-2007, 23:57)

Finns lite bilder för intresserade
Bloggen RomDet var härliga bilder.
Och där fanns ju mycket annat att titta på och läsa också. Så trevligt.
Aqvakul
20-10-2007, 15:53
Jättefina bilder!! En liten fråga bara: Hittade du till Rosariet? Hur var det? Reserr till Rom i månadsskiftet och det vore ett nytt spännande utflyktsmål. (har letat på nätet utan att hitta det).
Mvh
Anders
Jättefina bilder häftigt, sånt gillar jag, dit skulle jag villja åka
äldsta dottern är gift med en engelsman så jag har rest till
London några gånger vi sprang hela dagarna o titta på allt
som fanns var helt slut
kerstin z5-6
20-10-2007, 17:48
Rosariet var inte öppet -se nedan -blir väl för torrt o varmt senare ...
ligger på Aventino ,som är en är en av Roms sju kullar och kanske den lugnaste av dem alla. På vägen till Parco Savello ligger en rosenträdgård, Roseto Comunale, som är öppen i maj och juni.
rek:
Villa Borghese är Roms utan tvekan populäraste park och ligger i norra centrum med början just ovanför Piazza del Popolo. Det är en pampig park av modell större med såväl avenyer som mer vanliga gator och grusgångar. Det var kardinal Scipione som på tidigt 1600-tal lät anlägga Villa Borghese runt hans förvaringshus (palats) för konst och skulpturer. I dessa hus ligger idag Museo- och Galleria Borghese. I Villa Borghese finns bl.a. en engelsk trädgård, Giardino del Lago från sent 1700-tal. Överallt i parken finns också ett stort antal skulpturer utplacerade.
och fa :Orto Botanico: En botanisk trädgård med fler än 7000 arter, några av dem de mest sällsynta i Europa. Ligger i Parco Gianicolense norr om Trastevere centrum. Ta Via della Scala från Piazza Sant'Egidio tills du kommer till Via Corsini, sväng upp på den gatan så kommer du rätt. Inträde 2,50 euro och öppettiderna är måndag till lördag 9.00-18.30 (17.30 okt-mar).
Ha så trevligt !
K
Aqvakul
21-10-2007, 21:20
Tack Kerstin!
Nu vet jag var den ligger. Är själv vansinnigt förtjust i Borgheseparken, där är inte bara är så vackert. Framförallt på söndagarna kan man studera hur vanliga romerska familjer roar sig. Lite av det riktiga ROM alls inte långt från "tursitfällor" som Spanska trappan och Fontana di Trevi.
Mvh
Anders
Förresten, det är kanske på sin plats att säga välkommen hem Kerstin!
Säger detsamma, välkommen hem! Tack för titten på sevärdheterna i Rom!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.