Full version: Ny i forumet
Mejal
Hejsan alla.
Jag har lämnat AoT forum och tänkte ha detta som mitt "hem"forum i framtiden. Egentligen så har jag varit anmäld här sedan 2003, men bara titta in då och då. I AoT har jag gått under namnet Mejal zon 3, men här blir det bara Mejal.
Men som ni förstår, så odlar jag i zon 3.

Jag har ca 250 olika rosor och för en ständig kamp mot ogräs och felplanterade klätterrosor, som försöker omöjliggöra all form av förflyttning i trädgården. Jag är gräsligt avundsjuk på alla er som har perfekta rabatter.

Mina favoritrosor är gallicor i alla former. Men i princip kan jag gå i spinn av precis vilken ros eller blomma som helst.

Jag hoppas att få många trevliga vintertimmar här på forumet.
/Hälsningar Mejal

[attachment=8587:DSCN3472.JPG]

Skickar som introduktion en bild på den vanligaste gallican, Apotekarrosen. Kan det bli bättre? växer så det knakar, blommar som en galning, dessutom doftar den... sniff sniff...underbar.
Magdis
Hej och välkommen hit! rose.gif Jag älskar rosor, har dock inte alls så många som många andra här (men snart kanske giggle.gif)
Det är härligt att dyka ner i de andra medlemmarnas rosenträdgårdar via deras album. Hoppas du kommer att trivas här.
Tosan
Välkommen hit!
Själv är jag nybliven rosträskare. Håller på att bygga upp beståndet, har bara 10 än så länge + några i kruka. Men till våren blir det fler smile.gif
Malvia
Välkommen tillbaka!

Jösses 250 olika rosor!
kerstin z5-6
Du kommer att känna igen många här -särskilt på rosforum
Välkommen smile.gif
Salmi
Hej Mejal......

Vi sitter i samma båt.....och oj va det gungar.....

Det känns spännande att utforska detta forum....och återigen massor av rosprat....

Mmmm apotekarrosen är ett måste i trädgården...;-))Salmi
Mejal
Hej!
Jo det gungade så jag blev sjösjuk.
Visst är hon ett måste. Men hela Gallica-gruppen innehåller flera måste, typ Jenny Duval, Tuscany, Rosa Mundi och inte minst Complicata.

Nu skall jag se om jag kan fixa lite med bilder och så här. Det skall bli kul.

Tack Kerstin för dina välkomnamde ord och alla ni andra. Det skall bli kul att lära känna alla.
/Mejal
Kajsa
Så tevligt med mer rosfolk, välkomna hoppas ni ska trivas smiley_small_hug.gif
noranettan
Vad kul Mejal att du också gillar gallicor! Jag ska försöka lägga upp några gallicaalbum här tror jag. Jag är också här och häckar numera. tummenupp.gif Anette
Kajsa
Klart du ska ha Anette, jag är nästan klar med flytten av bilderna till det nya albumet här, det har varit ett hästjobb.
Mejal
Hej Anette
Kul att se dig här också. Jo, Gallicor är min favorit. Jag har ju inte så många som du och säkert inte så många sällsynta. Jag tycker att de är tacksamma och det gör inte mig något att de inte blommar jämt. Då blir man desto gladare när de blommar.

Jag skall försöka komma och titta på din trädgård och din lilla butik till våren. Jag får väl sikta in mig på gallicablommningstiden.smile.gif
Dessutom så skulle det vara jättekul att botanisera i din sticklingssamling. Jag antar att de är till försäljning, för du kan väl knappast ha användning för så många själv. wink.gif
Anna NV Uppsala
Hej Mejal... du märker att du redan känner många här ;-)
ewa zon 3
Välkommen hit! roligt med fler rosintresserade rose.gif

/Ewa
Betty
CITAT (ewa zon 3 @ 20-10-2007, 10:19) *
Välkommen hit! roligt med fler rosintresserade rose.gif

/Ewa

Instämmer! smile.gif
Mejal
Tack alla för era välkomnande inlägg. Det känns redan bra att vara här. tongue.gif
AnnammA
Jag hälsar dig också välkommen hit! rose.gif
Dag
Hei Mejal!
Ja, jeg vurderer gjøre som deg - å lämna AOT´s forum for godt. Det er blitt et helt håpløst forum og jeg føler meg ikke hjemme der i det hele tatt. Hvordan jeg også får trukket alle mine bidrag til Roslistan, vet jeg ikke.
Jeg har også begynt å samle på gallicaer fordi der finner jeg de mest spennende og flotte rosene.
Det gjør ingen ting at de bare blomstrer en gang om sommeren.
Kanskje alle vi "gamle" kan samles her på forumet og trives blant nye venner kram2.gif
Dag
Berit z5
Her er en nyregistrert AOT-flyktning til.
Så det er her dere er alle sammen! smile.gif

For nye rosevenner: Jeg dyrker roser i ekstremt innlandsklima hjemme i Gudbrandsdalen i Norge, mest kanadiske og andre hardføre, remonterende roser.
Jeg har også roser ved feriehuset på nordvestkysten mellom Ålesund og Molde i ekstremt kystklima, der har jeg bare gamle hageroser som passer til de gamle bygningene.
kerstin z5-6
Välkommen hit Berit, Dag o alla nya smile.gif
renate
Så kul att återser alla rostokar från AOT.Jag har inte lämnat AOT men alltid varit här. Även jag älskar gallicor,vet inte hur många jag ha men ska göra ett nytt rosregister.Apotekerrosen ha jag så klart.

Apotekerrosen nr1.JPG

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon