Full version: Dåligt tomatår
Sollan
Blä, så dåligt det gick i år.. -cry-.gif De ville inte mogna, de var färre trots att själva plantorna växte så det knakade, små och eländiga. De som jag tagit in för att eftermogna förvandlas till ledsna, skrynkliga, mjuka saker som inte är ätbara. sick.gif
Men jag får väl hoppas på de stora lychnis plantorna som upptar hela vardagsrummet. Fullt med bär som inte vill mogna. Får väl avvakta ett tag. Men om jag ska vara tvungen att ha macheten med mig för att komma in i vardagsrummet så vete sjutton hur det går...

Gudars.. jag menade physalis försås... inte lychnis...
Tesa
...funderade där ett tag.. giggle.gif
Jag har också haft ett dåligt tomatår...har inte plockat in många röda i år alltså..En hel del gröna hann jag ta hand om inan hela växthuset frös sad.gif
Harvey
Jag har plockat en del, fast sent. Första frosten kom för längesedan här, men jag har haft inne på eftermognad och det funkar bra. Jag lägger flera äpplen bland dom gröna tomaterna, äpplena gör så att tomaterna mognar snabbare.
Alexander-VG-zon3
jätte bra tomat år , har plockat jätte många tomater , har haft så mycket att det även räckte till mördarsniglarna !!!! plus det är kvar många ute som dock är ätbara även efter frost men som jag inte bryr mig om . alla är inte lika fina .
stjärnflickan
Verkar vara natiionell problem det där...
Jag fick också ovanligt lite tomater i år, både i växthuset och balkongen.
Tosan
Jag har fått ganska mycket, men först efter att de kom inomhus under lysrören. Nu är de iaf snart slut...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon