Jag har ett klätterhjärta som jag drivit upp från frö i vår nu undrar
jag hur härdig den kan vara?
Klarar den zon 7/8?
Vad tror ni?
Gåsis
19-10-2007, 18:08
Den är tvåårig och klarar zon 6 så gott hopp kan du nog ha om den står bra till. Vill man ha kontinuerlig blomning ska man så den två år på rad, precis som med digitalisen.
/Åsa
sqrulan
19-10-2007, 18:14
Tack snälla Gåsis!
Jag vet att jag tidigt i vår fick lite info om denna men inte mindes jag det nu
Jaha den är tvåårig men den blommade redan i år faktiskt.
Jag har riktigt väldränerat med sandig mark så då har jag nog en chans att den klarar sig.
kerstin z5-6
19-10-2007, 18:48
Blommade den så dör moderplantan -då får vara noga med att inte rensa bort de nya fröplantorna som kommer i vår Bienner funkar ju så -de dör efter blommning -men mina har hållit sig kvar i många år i trädgården
Eva i Skåne
19-10-2007, 20:57
jag har också ett par plantor av slingerhjärtan som började blomma på sensommaren. Vet inte om jag hittar några fröplantor för dom står i en stor kruka med andra växter.JAg som tänkt gräva ner mina två plantor i pallkrage för att ta till vara nästa år. Köpte frön här från Odla.nu och dom såldes som perenn-fröer är jag ganska säker på
kerstin z5-6
19-10-2007, 21:01
Ja -men den UPPFÖR sig nästan som en perenn -så det är nog ingen fara -men bienn -det är den ...
sqrulan
20-10-2007, 12:58
Då ska jag hålla koll på dom små fröplantorna,jag tror att jag även har fröer kvar sedan i våras.
Kul att du har den Kerstin,då finns det även en chans för mej att den klarar sig här,inte den som blommat men eventuella fröplantor som kommer.
Lillja
20-10-2007, 16:46
Hej. Blev lite nyfiken var får man tag på fröer till slingerhjärta gick in på Impecta där fanns den inte.
sqrulan
20-10-2007, 21:35
Ingen aning,jag fick av en jätte snäll forum vän.
kerstin z5-6
20-10-2007, 23:37
Brukar finnas på GN Tyvärr har jag inga samlat i år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.