Lisa
jag vill bara tipsa om att min elefantfot är så fantastisk, ju mindre jag vattnar desto mer växer den! jag tror att jag vattnar den sådär varannan vecka, visserligen får den en ordentlig omgång då men sen så låter jag jorden helt torka ut emellan... och den bara växer och växer! den står i ett fönster utan direkt solljus men som ändå är rätt så ljust (balkongfönster och balkongen har tak som skuggar lite).

så, för dig som inte har så mycket tid att lägga ner på dina blommor, elefantfoten är ett hett tips!
Nanna
Jag hade en elefantfot... fast den fick löss och dog... sad.gif Fast jag kan nog hålla med om att den är lätt att sköta, och bladen kommer så det knakar. Jag hade blommar i ett par år innan den blev "smittad" av en en annan blomma med löss.
annaviktoria
Man kan ju vattna ihjäl den, förstås.

Vet någon hur man kan föröka elefantfoten? Har funderat på att peta loss en av "avstickarna" från stammen och sätta i jord, men jag vet inte...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon