h_p_wiehen
Kan någon identifiera den här busken åt mig så att jag vet hur den skall klippas, vildvuxen som den är nu. /hans peter

[attachment=8606:P1010014a.jpg][attachment=8607:P1010015a.jpg][attachment=8608:P
1010016a.jpg]
Ophelia
Ser ut att kunna vara någon berberis, Berberis vulgaris kanske.
Aqvakul
Berberis - tål hård beskäring
h_p_wiehen
Tack båda, Ophelia och Aq42, för svaret. Nu har jag dock en följdfråga. Hur skall busken egentligen se ut? I Den virtuella floran står det att den kan bli över 2 m hög. Man skall kanske inte klippa av dom långa rankorna som syns på översiktsbilden annat än om dom är i vägen? /hans peter
Ophelia
Tror jag säkert går bra. Det där har väl varit en riktig överlevare med tanke på att man velat få bort den från den svenska floran.
Bassam
Hej
Jag tycker att det är berberis och man kan beskära nu långa grenar och som torka och sjuka.
Lycka till
H. Bassam
flower
Det ser ut att vara en koreansk berberis "Berberis koreana" Den tål hård beskärning men ska helst få växa fritt eftersom den är snyggast då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon