Är ganska ny här och har redan upptäckt att man som ny har svårt att bli accepterad, har skrivit flera inlägg och fått ett fåtal svar. Har även kollat min profil och inte en enda har varit där och tittat vem jag är. Kanske inte detta är rätt forum för mig att disskutera mina naturuppleverser?
Bahia
På vilket sätt känner du dig oaccepterad? Att det inte är någon som kollat din profil när du varit medlem i fyra dagar är kanske inte så kontigt... om du tittar i medlemsregistret så kommer du att se att det är många som har inga eller mycket få besök.
Mvh
Fenja
Känn inte så!
Jag har varit här i ett par år och det är inte ofta som "mina" trådar får många svar. Ibland får jag inga svar alls. Men så känner jag ingen här heller och har inget behov av att bygga upp någon slags "vänkrets". På de flesta forum lär ju människor känna varandra och det bildas "grupperingar", vill man ingå i detta så får man aktivt jobba på det.
Sedan så tror jag nog att folk inte hunnit att uppmärksamma din profil. Det kommer nog ska du se
Ta det lilla lugna bahia1. Jag ser att du har varit medlem i 4 dagar så det är inte dags att hetsa upp sig ännu över att du inte lärt känna nån. Det kommer ska du se.
vindspel
20-10-2007, 15:55
Medlem i fyra dagar och redan två gästboksinlägg. Grattis, det är inte många som får det.
Antalet besök ser du inte till vänster för många är inloggade anonymt och då syns de inte där.
Till vänster står det statistik, där kan du se hur många som tittat på din profil. (profilvisning)
Du är inte osynlig Bahia1......men jag är väldigt nyfiken på din signatur....ovanlig.
Jag upplevde själv samma sak när jag var ny......inte illvilja från någon men det ju sin tid att bekanta sig.
När jag inte tittar i en profil beror det mer på att det känns som jag snokar och brukar vänta ett tag.
Jag hoppas du känner dig välkommen......jag lovar att det blir bara bättre och bättre.
För min del blev chatten ett lyft....där lär man känna varandra närmare och ev. missförstånd reds ut direkt.
Nu verkar chatten jättelugn i dag men ta dig en titt.
Ophelia
20-10-2007, 16:45
Tror knappast att det handlar om huruvida du är accepterad eller inte såvida du inte går in med ett flertal snuskiga inlägg och "stör". Det handlar säkert mer om att man väljer att läsa/skriva i andra inlägg då tiden inte alltid räcker till för att läsa vartenda inlägg som skrivs. Så är det varje fall för mig. Händer väl att jag inte heller får respons och då har jag varit medlem i fler än 4 dagar. Har nog inte heller många som kikar in hos mig.
zaaritha
20-10-2007, 18:13
Visst är du accepterad!
Men--som sagt--man får ej alltid svar på sina "trådar".
Så; stanna kvar!
Kram!
Lilla Birka
20-10-2007, 20:09
Du Bahia, ta och titta på Albas inlägg om scrapbooks så får du se att det är fler som inte får gehör för sina inlägg, åtminstone inte genast.
Välkommen. Men du, jag har varit här sedan länge, men det är sällan och bara några få som kollat in på min personliga information! Själv är jag halvengagerad i sådant, jag är inte här för att bli bekräftad. Men chatten är ett tips om du vill få kontakt. Ta det lugnt och njut av det fina här på Odla.nu
Mvh Wilma
Hannele
20-10-2007, 20:31
CITAT (bahia1 @ 20-10-2007, 16:21)

har skrivit flera inlägg och fått ett fåtal svar.
Det är inte många som får flera svar..
P.S.
Varför startar du nya trådar?
Vädertrådar och annat finns det flera av, testa att skriva där i stället.
CITAT (Lilla Birka @ 20-10-2007, 21:09)

Du Bahia, ta och titta på Albas inlägg om scrapbooks så får du se att det är fler som inte får gehör för sina inlägg, åtminstone inte genast.
Helt riktigt.....ibland måste man själv putta upp inlägget genom att skriva ett inlägg igen.
Kära söta...inte är det så...Men det är måååånga på det här forumet...det tar kanske ett tag innan man uppmärksammar att det är nån ny här...Men de allra flesta brukar bli varmt välkomnade när dom upptäcks och det är ju även du....
Kan ju säga till tröst att du har fler gästboksinlägg än vad jag har...och jag har varit med ett bra tag..
Välkommen!!
CITAT (Alba @ 20-10-2007, 17:17)

Du är inte osynlig Bahia1......men jag är väldigt nyfiken på din signatur....ovanlig.
Jag upplevde själv samma sak när jag var ny......inte illvilja från någon men det ju sin tid att bekanta sig.
När jag inte tittar i en profil beror det mer på att det känns som jag snokar och brukar vänta ett tag.
Jag hoppas du känner dig välkommen......jag lovar att det blir bara bättre och bättre.
För min del blev chatten ett lyft....där lär man känna varandra närmare och ev. missförstånd reds ut direkt.
Nu verkar chatten jättelugn i dag men ta dig en titt.
Hej!
Du skrev att du blev nyfiken på min signatur och den kommer ifrån Spanien där jag levt mycket.
Jag har också försökt gå in på chatten men inte lyckats, försöker lära mig alla knäppningar har vart jag kommer.
Ha det gott
Bahia/Lena
Tack tack alla snälla människor som skrivit till mig.
Nu känner jag mig jättevälkommen och hoppas att jag kan komma med lite givande när jag blir mer varm i kläderna.
Jag har tidigare varit med i ett Forum som hette Trädgårdstokarna och vi hade jättetrevligt där med att disskutera växter och byta växter och ibland disskuterade vi även annat som inte hade med växter att göra alla. Kul.
Än en gång Tack alla För Välkomsthälsningarna.
Hälsningar
Bahia/Lena
Vad skönt att det känns bättre nu.

Testa chatten igen nån gång vettja, det kanske bara behövs att du installerar Java för att det ska funka.
AnnammA
21-10-2007, 20:36
Välkommen Bahia!
klart du är välkommen hit....det är bara så, att man inte alltid hinner uppmärksamma nykomlingarna
sedan kan vi alla vara lite "osynliga" då och då...det beror lite på, vad man skriver om...inte alltid man får många svar....
men med tiden ser du att det inte är specifikt för dej eller nykomlingar...så släng dej in med liv och lust och känn dig "som hemma"

CITAT (Magdis @ 21-10-2007, 21:28)

Vad skönt att det känns bättre nu.

Testa chatten igen nån gång vettja, det kanske bara behövs att du installerar Java för att det ska funka.
japp...JAVA är jättebra att ha
tog ett tag för mej att fatta det ja
Piccante
21-10-2007, 22:25
CITAT (bahia1 @ 20-10-2007, 16:21)

Är ganska ny här och har redan upptäckt att man som ny har svårt att bli accepterad, har skrivit flera inlägg och fått ett fåtal svar. Har även kollat min profil och inte en enda har varit där och tittat vem jag är. Kanske inte detta är rätt forum för mig att disskutera mina naturuppleverser?
Bahia
tror inte det är avsiktligt att nonchalera dej. Men ibland kommer det så många nya inlägg att man inte hinner överblicka alla. Tyvärr har tekniken strulat för mig, vet inte om det är forumet eller min webbläsare men ibland kan jag inte se alla nya inlägg när jag klickar på "nya inlägg". Tyvärr så missar jag då massa nya inlägg och får gå igenom avdelning för avdelning och då kollar jag inte alltid flera dagar bakåt.
Sen är det långt ifrån alla som kollar på profiler. Vissa känner sig nog lite obekväma med att det syns på profilen att man har varit där. Man kanske tycker man framstår som väldigt nyfiken om man läser allas profiler. Det råder lite delade meningar om det på forumet. Själv hade jag många besökare när forumet startade upp på nytt med det nya utseendet för då hade jag passat på att byta nickname, för då var en del osäkra på vem jag var. Men annars är folk sällan nyfikna på mig.
Men välkommen hit!
Gudrun i Göteborg
21-10-2007, 22:39

Vad hade du väntat dig, Bahia? Här på sajten är det nästan 13 000 medlemmar. Och du hade varit medlem i fyra dagar när du skrev ditt inlägg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.