Full version: senaste besökare
Monica i Nässjö
Och vad är skillnaden mot profilvisningar? Jag har tittat in hos många forumister, ibland även en andra gång men inte har jag då stått med som senaste besökare. Så när blir man en besökare till skillnad mot bara "profiltittare"? confused.gif
kerstin z5-6
Ingen aning -även här är detta med "profiler " osv .relativt nytt , inget jag direkt lärt mig -trots att jag hängt här i flera år -

Jag bestämde tex på ett tidigt stadium att vänner" ,Gästboksinlägg osv kommer i andra hand -och inläggen i själva forum i första hand
Din fråga kan säkert någon annan svara på
K
Ing-Marie i Finnerödja
Jag kom i allafall med som sista besökare när jag tittade på din profil, men inte fick jag reda på mycket. Inte ens vad du har för kön no.gif eller var du bor g.gif
Det kan väl knappast ha någon betydelse om man inte har skrivit in det......kolla igen så får du se om det inte fungerar.
//Ing-Marie
ewa zon 3
Om du är inloggad som anonym så kommer du inte med som senaste besökare i någons profilvisning
Är du "normalt" inlogggad så borde du komma upp som senaste besökare. Prova och se om det fungerar då.
Annars vet jag inte varför

/Ewa
Betty
CITAT (monka @ 20-10-2007, 19:13) *
Och vad är skillnaden mot profilvisningar? Jag har tittat in hos många forumister, ibland även en andra gång men inte har jag då stått med som senaste besökare. Så när blir man en besökare till skillnad mot bara "profiltittare"? confused.gif

Skillnaden på Senaste besök och Profilvisningar är att bara de icke anonymt inloggade syns i besökslistan i din profil medan även de anonyma registreras i antalet profilvisningar.

Jag är oftast inloggad som Anonym så du ser inte i din "senaste besök-lista" att jag har varit in och kollat på din profil alldeles nyss. Det fanns inte mycket att läsa om där - skriv gärna mer. tummenupp.gif
Monica i Nässjö
Aha, anonym, ja det kan nog vara förklaringen för det är jag oftast på jobbet. Och min profil, tja, det har bara inte blivit av att skriva något där. Annars är det jag som är Monica z4, Nässjö på AoT, och där står en beskrivning av mig. Eller inte nu faktiskt, jag skulle ändra där men allt bara försvann, och jag har inte lyckats skriva något nytt än.
Berith
Antar att ni pratar om Statistiken i vänstra kanten...? Där betyder Senast visad när personen senast var inne här på forumet, inte när det senast var nån på besök. yes.gif
Monica i Nässjö
CITAT (Berith @ 20-10-2007, 23:13) *
Antar att ni pratar om Statistiken i vänstra kanten...? Där betyder Senast visad när personen senast var inne här på forumet, inte när det senast var nån på besök. yes.gif

Ja just det, men precis under står "profilvisningar", och på mig står det 67. Betyder det att andra tittat på min profil eller att jag tittat på andras profiler 67 gånger? Nej, nu är jag ännu mer förvirrad confused.gif Fast inte för att det spelar någon roll egentligen rolleyes.gif jag var bara nyfiken.
Marie B
Nu klickade jag på din profil och då står det 68 profilvisningar. Så det är nog antal som kollat på din profil?.
Näva Jolly Bee
Berith
CITAT (monka @ 21-10-2007, 00:00) *
Ja just det, men precis under står "profilvisningar", och på mig står det 67. Betyder det att andra tittat på min profil eller att jag tittat på andras profiler 67 gånger? Nej, nu är jag ännu mer förvirrad confused.gif Fast inte för att det spelar någon roll egentligen rolleyes.gif jag var bara nyfiken.

Det betyder att din profilsida är öppnad 67 gånger (68, eftersom Marie kikade in där smile.gif), alltså räknas det också varje gång du kollar din sida.

Om du uppdaterar sidan t.ex. 10 ggr så ska det flytta fram till 77. Men siffrorna uppdateras bara en gång per timma så det händer ingenting meddetsamma. yes.gif
Monica i Nässjö
Aha. thanks.gif nu är jag något mindre wacko.gif förvirrad. Och med detta svaret fick jag också tilfälle att testa snabbsvar, kul smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon