Täckte ju mina nyplanterade rosor + några klena växter till, inför vintern här för ett tag sen när marken var frusen en bra bit ner. Men... Nu har det ju tinat, och frusit, och tinat och frusit... Vad gör jag? Ska jag ta bort det och vänta lite till, eller ska jag låta det vara?
Jag tror du ska låta det vara, för du har väl inte täckt hela rosorna utan bara runt rötterna? Så här ser ju vintrarna ut nu som det verkar. Korta kalla perioder och sen varmt igen och inte kan man hålla på och lägga dit och ta bort hela vintern.
Tack för svaret!
Jo, jag kupade ju med jord nederst, sopade på lite löv och la granris på. Björnbärsbusken fick fiberduk, löv och granris. Och jag väntade ju tills backen faktiskt var ganska ordentligt frusen, jag gick i en nygrävd rabatt utan att sjunka ner.
Efter det har vi ju haft ganska varmt, men frost de flesta nätter. Kan faktiskt tänka mig att den kanske inte ens tinat under täcket... har inte tänkt på att kolla.
Aqvakul
21-10-2007, 21:27
Du har gjort precis som man ska. Låt det vara som det är och invänta våren.
Mvh
Anders
Tack!
Nu är jag mycket lugnare
Samma elände här Tosan... på av på av på ... nu får det ligga kvar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.