soolroos
Har fått som rekommendation att isolera min dvärgsyrén (i vintertålig kruka) med säckväv.
Men vart tusan köper man sånt ? confused.gif
Handelsträdgård eller tygaffär ?!?!? whist.gif
Alexander-VG-zon3
vilken zon bor du i och vilket läge har du där den står ?
Betty
Säckväv finns på handelsträdgården. tummenupp.gif
Lady Hamilton
Och även på ÖB finns det
Eva i Höga
Bauhaus har lite olika varianter såg jag.
ewa zon 3
Jag vill tipsa om den gröna lite tjockare fiberduken som säljs på bla trädgårdscenter.
Rosväv tror jag den brukar kallas. Kan användas många gånger utan att gå sönder.
Tycker den är trevligare att använda och ser bättre ut än säckväven och med en ljusslinga under väven kan det bli riktigt dekorativt

/Ewa
soolroos
Tack för alla svar ! Verkar finnas säckväv lite här och var :-)

Flaxss - jag bor i sthlmsområdet (kan ej zonindelningarna rolleyes.gif ) och jag tänker ställa in hela lilla trädet m kruka o allt i ett kallförråd. I princip bara plankväggar runtom, så det kommer att bli minusgrader därinne.

.....fast nu föddes en tanke när Ewa skrev om ljusslingor och fiberduk - kanske kan ha kvar den på balkongen ? och klä in i ljusslinga, istället för julgran g.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (soolroos @ 22-10-2007, 12:36) *
Tack för alla svar ! Verkar finnas säckväv lite här och var :-)

Flaxss - jag bor i sthlmsområdet (kan ej zonindelningarna rolleyes.gif ) och jag tänker ställa in hela lilla trädet m kruka o allt i ett kallförråd. I princip bara plankväggar runtom, så det kommer att bli minusgrader därinne.

.....fast nu föddes en tanke när Ewa skrev om ljusslingor och fiberduk - kanske kan ha kvar den på balkongen ? och klä in i ljusslinga, istället för julgran g.gif

den klara sig utan skydd . ev vira in den i grön vinterväv . men i zon 2-3 berhövs inte det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon