Full version: sten
boopan
var kan man köpa stora runda stenar skulle vilja göra en stengång på kolonin men har ingen aning var det finns att köpa?
MariaS
VAr bor du? Det är lättare att veta vart man skickar folk i landet om man vet var de bor. Inget illa menat.
Annars kollar du upp var närmaste grustag finns. Där brukar man kunna handplocka större natursten.
Tobe3
Förut då det inte var så populärt med runda stenar i trädgårdarna så fick man dem gratis om man kom med eget släp.
Numera brukar de ta ett par hundralappar för ett personbilssläp lastat med stenar. Ring och kolla grustagen i din närhet om det går att hämta själv och vad det kostar.
Vad du än gör så PLOCKA INTE på någon strand. Det är förbjudet.
MariaS
CITAT (Tobe3 @ 22-10-2007, 10:11) *
Förut då det inte var så populärt med runda stenar i trädgårdarna så fick man dem gratis om man kom med eget släp.
Numera brukar de ta ett par hundralappar för ett personbilssläp lastat med stenar. Ring och kolla grustagen i din närhet om det går att hämta själv och vad det kostar.
Vad du än gör så PLOCKA INTE på någon strand. Det är förbjudet.

Det är över huvud taget förbjudet att gå omkring och plocka stenar i naturen. Nu menar jag inte nån sten här och där, utan som i ditt fall till en gång eller liknande. Utan det är alltid på ett sand eller grustag dessa stenar finns. Man får helt enkelt ringa runt lite. Sen väl på sand/grustaget, brukar man få självplocka till en släpkärra eller vad man nu har att frakta stenen på/i.
boopan
ja var jag bor stockholmstrakten (i bland är jag så vimsig )
MariaS
CITAT (boopan @ 23-10-2007, 18:07) *
ja var jag bor stockholmstrakten (i bland är jag så vimsig )

Kolla med Swerock här
Om de inte själva har, vet de någon som har.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon