Full version: Kamera- Mobiltelefon
Alba
Jag har problem att föra över foto från mobilen - Ericsson W5801 - till datorn.

Överföringen från telefon till dator är mer tur än skicklighet att lyckas med. Ibland går det bra föra över bilder och ibland är det tji hopplöst.
Följer med ett program som är installerat och telefonen talar om vad man ska göra.
Men....den upprepar i all oändlighet .....filöverföring-telefonasnlutning...filöverföring.....telefonanslutning osv.
Ibland lyckas jag få över bilderna men något måste ju vara galet.

Är det i telefonens installationsprogram till datorn eller är det några inställningar i min dator ?

Det är mänskligt att fela. För att göra riktigt stora fel krävs en dator.
renate
Jag kan inte svara på din fråga för det har jag aldrig gett mig inpå.Bildkvaliten i min mobil är sisådär,däremot har vi överfört bilder till sonens mobil,men det gjorde han själv.
Sorry här fick du ingen hjälp,bara lite babbel.
Bee
Har du provat Sonyericssons supportsida ? Man trycker in vad man har för telefon och så finns det massor att få hjälp med där smile.gif

JAg har tidigare haft en del problem med att föra över från telefonen till datorn. Ibland går jag helt enkelt in i Utforskaren och tar in bilderna därifrån. Det sättet funkar ju alltid.

Visst är det bra med kamera i telefonen! Jag älskar det! Vad är K580i för modell? Är det en sån där med 3-megapixelkamera i? (frågar jag lite avundsjukt - vill nämligen ha en sån:) )
Alba
Mobilen är på 2 megapixlar men tar otroligt bra bilder. Jag har en digitalkamera med 6 megapixlar. Tog 2 kort....ett med mobilen och ett med kameran på ca 5 meter för att jämföra.. På visningen i datorn ser man nästan ingen skillnad. Men om man framkalölar korten kanske det syns...jag vet inte.

Jo jag har kollat via Ericcson och support men hittade inget tips där.
Provade en gång att ta det via Utforskaren men då fick jag inte upp bilderna där.

Det är så konstigt....jag gör på samma sätt och ibland lyckas det och ibland inte. Jag undrar därför om det kan vara något som inte fungerar till 100% i överföringen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon