CITAT (*Ulrica* @ 23-10-2007, 08:47)

Jag såg att Lilla Fiskaregatan tar 98:- för att skicka hem en hel bunt med kataloger. Är det en bra idé?
Läs mer här.
Nej det är ingen bra idé
Jag har gjort det två år i rad. Och båda gångerna har katalogerna kommit så sent att jag för länge sedan gjort mina beställningar i allafall via nätet. Eftersom de väntar tills alla kataloger har kommit innan de skickar så räcker det med lite strul hos någon leverantör för att det ska bli försenat.
Jag håller med dig om att en papperskatalog är mysig att bläddra i, men förstår också att det är en rätt dyr produkt. Och själva beställningarna gör jag alltid via internet ändå.
Häromdagen fick jag föresten årets första frökatalog, från Plant World Seeds. (
www.plant-world-seeds.com) Jag beställde frön därifrån förra året och fick den automatiskt. Men hittar ingenstan på deras hemsida om att man kan beställa den... Dessutom skiljer sig papperskatalogen lite från on-line katalogen vad det gäller sortimentet. Skumt...
Rent praktiskt brukar jag läsa och pricka för i fjolårets kataloger det jag vill ha (det mesta är ju lika år från år) så är jag ganska klar med mina önskemål när de nya katalogenrna kommer och kan beställa omgående när de kommer.
Thomson & Morgans nya katalog är redan klar såg jag på hemsidan så den har du snart. Impectas brukar komma i mitten av december och konnässörklubben kommer nog inte förrän efter nyår, tror jag...
Gardens North daterar upp sin webkatalog löpande allteftersom fröerna är insamlade och klara för försäljning.
Fast jag ska ju inte så så mycket perenner näst år.....