Full version: Strand, igen.
AnnammA
Åhus, på Äspetsidan i fredags på förmiddagen.Tog bilen genom den höstmålade kronoskogen, och sedan en strandpromenad. Mötte ett par som tog ett dopp i havet. Hu! blink.gif Och med tanke på att jag sett ett gäng snöflingor virvla förbi några sekunder på morgonen, så hm...
Lite foton.( Visst är hösten en vacker tid?! wub.gif )

Ä-skog.JPG

Ä-skog3.JPG

Äsp2.JPG

Äsp4.JPG

Äsp7.JPG

Strand2.JPG

Äsp8.JPG

Strandstuga2.JPG

Höststr.JPG

Piccante
Vackert! jag har visst mer att upptäcka av Åhus ser jag. Får bli en resa dit till våren.
AnnammA
CITAT (Markus_H @ 22-10-2007, 23:14) *
Vackert! jag har visst mer att upptäcka av Åhus ser jag. Får bli en resa dit till våren.

...Och sedan kan man åka neråt Yngsjö, Furuboda...

Välkommen Markus!
Blomstertanten
CITAT (AnnammA @ 23-10-2007, 00:32) *
...Och sedan kan man åka neråt Yngsjö, Furuboda...

Välkommen Markus!

Furuboda är ett underbart ställe ! wub.gif
Har varit där med mamma på läger , senast i somras.
ängsvädd
Oj oj oj vilka underbara bilder............
Biggan_
Så vackra bilder! wub.gif
Kathy

Tjusiga bilder. wub.gif
AnnammA
Tack! blush.gif
AnnammA
CITAT (Blomstertanten @ 23-10-2007, 08:48) *
Furuboda är ett underbart ställe ! wub.gif
Har varit där med mamma på läger , senast i somras.

Bilder tagna igår i Furuboda. Minns du? Lite grått i går bara...

Furuboda.JPG

Furuboda3.JPG

Furuboda2.JPG

Krolliljan
Jag älskar havet wub.gif . Så vackra bilder AnnammA bravo.gif
(Har förmånen att bo nära)
Biggan_
Du är duktig med kameran AnnamA bravo.gif
Jag längtar efter sommar, hav o sol när jag ser dina bilder, men havet är ju fint även andra årstider.

AnnammA
CITAT (Krolliljan @ 30-10-2007, 11:54) *
Jag älskar havet wub.gif . Så vackra bilder AnnammA bravo.gif
(Har förmånen att bo nära)

En kvart på cykel, så är jag där...

CITAT (Biggan_ @ 30-10-2007, 12:21) *
Du är duktig med kameran AnnamA bravo.gif
Jag längtar efter sommar, hav o sol när jag ser dina bilder, men havet är ju fint även andra årstider.

Jag tackar och bugar... blush.gif
vindspel
Jätte fina bilder. Nu blev jag inspererad......Ska hugga tag i kameran och traska ut... thanks.gif
KURT
Den skånska kusten är ju också ganska speciell. Det är inte på så många andra ställen i Sverige man kan gå i flera 10-tals mil direkt på stranden! Oftast är det ju annars klippor eller växtlighet som hindrar tillgängligheten till stranden.
AnnammA
CITAT (KURT @ 31-10-2007, 12:22) *
Den skånska kusten är ju också ganska speciell. Det är inte på så många andra ställen i Sverige man kan gå i flera 10-tals mil direkt på stranden! Oftast är det ju annars klippor eller växtlighet som hindrar tillgängligheten till stranden.

För 25 år sedan(usch, vad tiden går...) vandrade jag i grupp längs stranden ända från Rigeleje(=Maglehem, närheten av Degeberga) upp till Åhus. Vi övernattade på stranden i Furuboda...Det var varmt ute; det var sensommar, så man kunde sova ute på stranden.
renate
Härliga bilder från stranden.
Blomstertanten
Visst minns jag !
Furuboda i Juli. Inte så varmt och fint väder , men vackert ändå
[attachment=9964:Strand_F...oda_webb.jpg]

[attachment=9965:Regnbågens_slut.jpg]
Blomstertanten
[attachment=9967:Man_anar_havet.jpg] Vägen ner till havet. Man kan ana lite blått hav om man tittar riktigt noga

[attachment=9966:Furuboda...l_strand.jpg] Samma motiv som AnnammA med annan kamera o annan fotograf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon