tin@w
Nån som provat vindsnurror från http://www.webbpresenten.se/page/ptree/?l=2 ? Funkar de mot sork och rådjur? Bor bredvid en slåtteräng och fält milavis, så att bli av med dem med tex fällor är inte att tänka på... Sorkopolis här!
KURT
CITAT (tin@w @ 23-10-2007, 09:35) *
Nån som provat vindsnurror från http://www.webbpresenten.se/page/ptree/?l=2 ? Funkar de mot sork och rådjur? Bor bredvid en slåtteräng och fält milavis, så att bli av med dem med tex fällor är inte att tänka på... Sorkopolis här!

Jag tycker att de ser lite klena ut om man skall slå dem i huvudet på sork resp. rådjur? Men kanske är de så vassa att man kan sticka ihjäl dem?
Monica i Nässjö
Kurt, du är för rolig du! Tack för morgonens skratt rotfl.gif

Nej, min erfarenhet är att ingenting egentligen hjälper mot iaf rådjur (sork har jag inte så där har jag ingen aning). Eller, allt som är nytt kan hjälpa ett litet tag men de rackarna vänjer sig snabbt vid att, aha, det där var ju inte farligt. Det enda 100% säkra är viltstängsel eller att skjuta dem.
MariaS
CITAT (monka @ 23-10-2007, 11:40) *
Kurt, du är för rolig du! Tack för morgonens skratt rotfl.gif

Nej, min erfarenhet är att ingenting egentligen hjälper mot iaf rådjur (sork har jag inte så där har jag ingen aning). Eller, allt som är nytt kan hjälpa ett litet tag men de rackarna vänjer sig snabbt vid att, aha, det där var ju inte farligt. Det enda 100% säkra är viltstängsel eller att skjuta dem.

bravo.gif tummenupp.gif
tin@w
CITAT (KURT @ 23-10-2007, 10:54) *
Jag tycker att de ser lite klena ut om man skall slå dem i huvudet på sork resp. rådjur? Men kanske är de så vassa att man kan sticka ihjäl dem?

giggle.gif

Hum, det vore väl en syn... daggvåta ängar, gummistövlar, morgondis och ... sorkjakt devil.gif
Aqvakul
Bara du inte skrämmer iväg mig oxå!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon