Söttok06
Köpte både ett par Buxbombollar samt flera stycken lavendelplantor i går på Bauhaus satm lökar som det var halva priset på. Två olika Narcisser och Allium.
Men tyvärr så var vattnet avstängt på mitt koloniområde så jag kunde inte vattna plantorna som man ska göra. Vad kommer att hända? Dör mina växter nu? Jag ser inget regn i sikte i Stockholmsområdet. Jorden är visserligen fuktig men räcker det? Ska jag släpa ner flaskor med vatten i hemifrån och vattna med?

Alexander-VG-zon3
dom klarar sig , dom vilar nu
renate
Det är allra senaste laget att plantera lavendel och även buxbom.Det är inte säkert de klara sig med eller utan vatten.Du får bädda in de i ett lövtäcke då går det kanske bra. Augusti eller början på sept går bra men varför inte tar chansen.
Lycka till!
Så skriver en icke zonknäckare.
Söttok06
Tjejen på Bauhaus trädgårdsavdelning tyckte inte att jag skulle täcka alls och i så fall endast med Eklöv. Andra löv blev mest fuktiga och kunde mögla. Hon pratade om att jag skulle lägga täckbark på jorden i stället.
Vad säger ni andra här på forumet om det? Hur tjockt lövlager ska man ha runt plantorna? Ska jag i så fall lägga på det redan nu?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon