KarinSKARA
Jag la in lite bilder i ett album.
Körde bildspel.
MEN då fans ingen text med, så det blev svårbegripligt.
Gjorde jag något fel eller går det ej?
Alba
Jag kan inte helelr se var man ska kunna få med text till bilderna när man kör bildspel.

En annan sak som jag har problem med är att bilden visas ganska långt ner så jag måste scrolla för att se hela bilden.
För varje bild i bildspelet måste jag göra så.
Är det någon inställning som saknas ?
Krolliljan
Vad jag bergriper är det endast, vad man döpt bilden till, som kommer med i bildspelet. smile.gif
Alba
CITAT (Krolliljan @ 24-10-2007, 17:48) *
Vad jag bergriper är det endast, vad man döpt bilden till, som kommer med i bildspelet. smile.gif

Jo det stämmer. Jag fattade Karin som om hon ville ha med den text man kan skriva vid sidan om en bild.

Behöver inte du scrolla för att se hela bilden?
Krolliljan
CITAT (Alba @ 24-10-2007, 18:17) *
Jo det stämmer. Jag fattade Karin som om hon ville ha med den text man kan skriva vid sidan om en bild.

Behöver inte du scrolla för att se hela bilden?

Inte om jag prickar i rutan med "Visa på en blank sida". Men då ser man inte vad bilden heter. sad.gif
Netha
Jag ser bildtexterna under bilden... i bildspelet. Det är samma text som när jag tittar bild för bild.
Iaf är det så i "trädgårdsvandringen"
KarinSKARA
FÖRLÅT skulle skrivit att det var i albumet här på odla som bildspelet knasar sig
Får också scrolla upp för att se efter byte.
TOKIGT
Ett bildspel skall ju rulla mjukt ock smidigt, annars kan man ju lika gärna trycka ett och ett.

I min vandring kommer tyvärr texten inne på bilden.
Men hellre det än inget alls, när det gäller tex. namnen på växterna.
Man kan ju titta 1 gång med text och 1 gång utan på sånna man tycker är fina.
Netha
CITAT (KarinSKARA @ 24-10-2007, 22:28) *
FÖRLÅT skulle skrivit att det var i albumet här på odla som bildspelet knasar sig
Får också scrolla upp för att se efter byte.
TOKIGT
Ett bildspel skall ju rulla mjukt ock smidigt, annars kan man ju lika gärna trycka ett och ett.

I min vandring kommer tyvärr texten inne på bilden.
Men hellre det än inget alls, när det gäller tex. namnen på växterna.
Man kan ju titta 1 gång med text och 1 gång utan på sånna man tycker är fina.

?jag ser bidtexterna precis lika som vid "vanlig" visning.

I Bildspel kan du ju välja om du vill se text el inte.
Krolliljan
Jag kan visa på två sätt
Med eller utan att kryssa i "Visa på en blank sida".
Utan så ser jag bildens namn och får scrolla och med utan bildens namn men slipper scrolla.
Finns det fler sätt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon