LindaLunda
Häng med över och titta på lite irisar.......om ni vill...

Irisar... värmer i kylan!

Linda
Wilmer
Åh! Jag har kikat på dina irisar innan. Men nu inser jag att jag måste försöka få mina irisar att blomma!! Nästa sommar så.

WIlma
ewa zon 3
"Namnlösingen" och 'Hocus Pocus' fastnade jag särskilt för, vilka färgställningar wub.gif

/Ewa
Monica i Nässjö
Nähä, Camilla är finast! yes.gif
Åsa E
Hocus Pocus röstar jag på!
Men det var många fina. Måste man nu börja samla på irisar också???
LindaLunda
CITAT (Åsa E @ 24-10-2007, 13:27) *
Måste man nu börja samla på irisar också???

Så klart! Man kan samla på allt crazy.gif !!! Eller varför inte lite av varje cool.gif !

Linda
Kajsa
Så fina Linda snygg hemsida, jag har inte så många iris, men beställde 5 st snygga i höst.
Dom gör sig också bra mellan rosor, liksom dagliljor.

Denna ny från Hortogreen, som blev 1.5 m i sommar, första ggn den blommade.

Loop de Loop, fattade inte riktigt hur den kunde bli så hög, fick pinnas upp ?
Irene_L
Åhh vilka fina irisar du har. tummenupp.gif Nu blir jag ju sugen på att skaffa fler irisar. Ojoj vad lång önskelistan börjar bli!! giggle.gif

Jag har 3 olika irisar men tyvärr vet jag inte vad dom heter.

okänd iris.JPG

vit-gul iris.JPG En okänd iris.

blå.JPG En till okänd iris.

Lotta i Gbg
Kul med lite irisar:-) Fast det finns ju ännu trevligare sorter än skäggirisarna (som jag ser det) Irene!
Jag skulle kunna tänka mig att din översta är en skägglös:-) Det skulle kunna vara Iris 'Ruffled Velvet' (Sibiricagruppen) Den är inte svår att få tag på i sverige. de andra två ser ut att var gamla sorter som överlevt i generationer här i sverige. De saknar namn men är skäggirisar i Germanicagruppen (Iris germanica)

Jag funderar på att lägga upp ett album med lite vackra skägglösa iris:-)
Wilmer
Snälla Lotta. låt bli!! flirting.gif

Eller ja, kom igen då. Jag ska ju flytta till en ny trädgård som kan fyllas w00t.gif

Jag blir så lätt mansikt vill ha galen crazy.gif

Wilma
Irene_L
Tack för svar Lotta!! Vad roligt att få veta lite mer om mina irisar.

shy.gif Förlåt Linda att jag slank in med mina irisar i din tråd.
LindaLunda
CITAT (Irene_L @ 24-10-2007, 19:29) *
shy.gif Förlåt Linda att jag slank in med mina irisar i din tråd.

Gör vällan inget!!! Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi bli trallallaaaaa... kompiskram.gif
Linda
Irene_L
För mina vänner är dina vännen och dina vänner är mina vänner trallala...... giggle.gif
kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon