Full version: Dragonskörd
grisell
Jag har en dragonplanta (fransk) på balkongen. Kan jag skära ned den totalt, låta den stå ute över vintern och räkna med att den kommer upp i vår igen? (Eller hur skall jag skörda?)
Fenja
Inte skära ner helt! Ta toppar ofta så grenar den sig och blir fin. Skörda så att den har en vettig form att fortsätta på till våren om du förstår vad jag menar. Den kanske kan övervintra på din balkong beroende på vilken växtzon du bor i? Den kan behöva skydd för att klara sig.
Mvh
Fenja
Anette på Solbakken
Min franska dragon fryser ner helt varje vinter, skär tillbaks allt på våren då den börjar växa igen som vilken perenn som helst alltså.
Tyras Trädgård
Hejsan, Likadant med mina plantor både den som står i kruka (stor) och de som är i jorden klarar vintern finfint. Jag cuttar av mycket och lägger i rödvinsvinäger och resten får stå till våren. Man kan ju faktiskt ta av den även under vintern om den inte är snötäckt. /Tyra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon