Full version: Tack alla!
Tosan
Jag har lärt mig massor med nya saker i sommar av er här på odla. Sticklingar, frön, lysrör, kylskåp... Folk tror ju inte man är riktigt riktig när man berättar crazy.gif

Men jag vill ända tacka alla för dessa dumheter, för fan vad kul jag har! biggrin.gif Kollar mina planteringar flera ggr om dan, och blir lika euforiskt glad varje gång nåt grott eller fått en rot. smile.gif

Ni är underbara!!!
Helen i Piteå Zon 5
kompiskram.gif jo, det är kul att bli inspirerad av varandra och man lär sig något nytt hela tiden yes.gif
Tesa
Men visst är det så...att folk tittar lite konstigt på en när man berättar vad man håller på med... whistling.gif
...men tänk om dom visste vad dom missar...
Wilmer
Visst är det skönt att vara bland jämlikar och dem som är VÄRRE smiley_small_hug.gif

Wilma
Betty
CITAT (Wilmer @ 24-10-2007, 22:46) *
Visst är det skönt att vara bland jämlikar och dem som är VÄRRE smiley_small_hug.gif

Wilma

Appselut! kram2.gif
MariaS
JA. Hrmm ja. blush.gif I somras fick vi besök av några bekanta från dalarna. Gästfria som vi är, bjöd vi på grillat och "maltläsk". Upptagen som jag var med grillen, erbjöd jag mina gäster att själva förse sig med fler öl... ohmy.gif ur kylskåpet på glasverandan ohmy.gif men jag glömde att tala om vilket kylskåp blink.gif Gissa vilken uppsyn de hade när de i det största kylskåpet innocent.gif fann en massa träpinnar istället för öl w00t.gif crazy.gif Tänk vad man kan lära sig på detta forumet...
Tosan
rotfl.gif
Ja, för ett halvår sen hade jag aldrig kunnat drömma om att krångla till det så mycket. Nu har jag pysslat med det mesta, lysrören i källarn... Grannarna har nog undrat whist.gif men de ser ju inte allt... Fast de funderar ju varför jag vill plocka bär och kvistar från deras växter, fastän jag tror att fröna måste passera en fågelmage och gå igenom en vinter för att gro...
Och kylskåpet som är stoppat halvfullt med massa olika frön i både jord och en påse med gojs, sticklingar i burkar med plast över, och en kartong med en rot! crazy.gif
Dessutom köper man en massa konstiga frukter bara för att komma åt fröna.
MariaS
Då skulle ni sett minen på rörmokaren, när han skulle koppla in det kommunala vattnet i källaren. Jag svär på att han förväntade sig massor av cannabisplantor bakom pellisarna, så som han kikade innocent.gif Jag menar, halva källaren består ju av dysor och aluminiumfolie under alla lysrörsramper. wink.gif cool.gif
Tosan
rotfl.gif
Ja, jag väntar bara tills nästa gång de kommer å ska göra nåt med fjärrvärmen rotfl.gif
Tur jag känner de flesta av dem...
kerstin z5-6
innocent.gif Jag oroar mig bara för EN sak -Du har ju sått liiite tidigt smile.gif Nog för att jag alltid propagerar för tidig sådd men ..jag hoppas att du inte reklamerar dina plantor hos mej om de nu inte klarar hela vintern under lysrören :)Hihi ..

Å andra sidan är det ju viktigast att man har kul -under tiden lär man sig dessutom en massa
Jag har ju redan sått själv -(fast ute )

och beställt : crazy.gif
UNCINIA EGMONTIANA

ANEMONE LEVEILLEI

AQUILEGIA YABEANA

DACTYLORHIZA MACULATA

GERANIUM CAFFRUM

GERANIUM 'JESTER'S JACKET'

KNIPHOFIA RITUALIS

LEGOUSIA 'DEVON SKY'

LEWISIA COTYLEDON 'SUNSET DOUBLES'

LEYCESTERIA FORMOSA

PROSTANTHERA LASIANTHOS

haha .. nog är man galen så det räcker till
Lillja
CITAT (Tosan @ 24-10-2007, 20:22) *
Jag har lärt mig massor med nya saker i sommar av er här på odla. Sticklingar, frön, lysrör, kylskåp... Folk tror ju inte man är riktigt riktig när man berättar crazy.gif

Men jag vill ända tacka alla för dessa dumheter, för fan vad kul jag har! biggrin.gif Kollar mina planteringar flera ggr om dan, och blir lika euforiskt glad varje gång nåt grott eller fått en rot. smile.gif

Ni är underbara!!!

Jajamensan jag håller med, vilken kul hobby man har. yahoo.gif
Tosan
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-10-2007, 13:38) *
innocent.gif Jag oroar mig bara för EN sak -Du har ju sått liiite tidigt smile.gif Nog för att jag alltid propagerar för tidig sådd men ..jag hoppas att du inte reklamerar dina plantor hos mej om de nu inte klarar hela vintern under lysrören :)Hihi ..

Å andra sidan är det ju viktigast att man har kul -under tiden lär man sig dessutom en massa
Jag har ju redan sått själv -(fast ute )

och beställt : crazy.gif
UNCINIA EGMONTIANA

ANEMONE LEVEILLEI

AQUILEGIA YABEANA

DACTYLORHIZA MACULATA

GERANIUM CAFFRUM

GERANIUM 'JESTER'S JACKET'

KNIPHOFIA RITUALIS

LEGOUSIA 'DEVON SKY'

LEWISIA COTYLEDON 'SUNSET DOUBLES'

LEYCESTERIA FORMOSA

PROSTANTHERA LASIANTHOS

haha .. nog är man galen så det räcker till

Haha, nej jag ska inte reklamera dem. Men det jag sått nu är några experiment och några krukväxter, som jag inte tycker det borde spela nån roll när jag sår giggle.gif Sen förstås det som står i kylen och får komma ut i januari... Fast det är kanske liiiite tidigt även för en del av dem kan jag väl tro whist.gif Fast jag går på clematisfröna som enligt anvisning skulle kylas i 4-7 månader crazy.gif Men som sagt, jag har jäkligt kul! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon