noranettan
Jag borde så klart ha presenterat mig innan jag klämde mig in här och betedde mig som om jag alltid har bott här! whistling.gif Jag har varit medlem här i flera år, men det är bara då och då jag varit inne och gjort någon kommentar. På AoT Rosforum har jag varit en daglig besökare och det är också där jag har lärt mig oerhört mycket om trädgård i allmänhet och rosor i synnerhet. Jag vill nästan påstå att om jag inte var rosmissbrukare innan så blev jag det där. Jag har svårt att hålla fler än ett forum aktivt i mitt huvud, det är därför jag inte varit inne så mycket här tidigare. Fast nu måste jag nog säga att det känns mer hemma här än på AoT. Jag kanske kan tycka att det är/VAR mer aktivitet på Rosforumet där än här, men aktiviteten är ju knuten till medlemmarna, så det går ju att ordna. Vem är jag då? 60++, pensionerad på deltid, rosgalen, ~450-500 rosor i trädgården som jag visar för allmänheten (speciellt andra rosgalningar) under sommaren. Jag har de sista 2-3 åren börjat med sticklingsförökning i lite större skala än hobby. Jag undrar ibland varför jag inte började med det tidigare, så himla kul!! Trädgården/tomten är stor så jag och maken har mycket yta att ge oss hän med trädgårdsfrosseri på. Jag hoppas ingen tagit illa vara att jag klämde mig in "i smyg" och inte som andra som flyttat från AoT och hit. Jag samlar på gallicor, pimpineller och myskrosor och finns med i POMs rosinventeringsgrupp. That´s it, I think. rolleyes.gif Anette
Tosan
Jag märkte då inte ens att du "klämde dig in" smile.gif Fast jag känner kanske igen dig från AoT...
Välkommen hit iaf smile.gif
Betty
Hej och välkommen säger jag med! Jag tror att det blir mer fart på vårt rosforum allt efter som det kommer hit fler och fler "rostokar" från AoT. tummenupp.gif
ewa zon 3
Välkommen ska du vara! rose.gif

/Ewa
Kajsa
Jag hade glädjen att besöka Anettes stora ros trädgård förra sommaren, så vackert. Till sommaren får det väl bli en tur till dig igen när du nu sticklings förökar rosor i stor skala, en ovanlig gallica kanske. rose.gif
Ing-Marie i Finnerödja
Trodde du hade varit här hela tiden Annette......jag själv hade loggat in mig 2005 men glömt både namn och lösen så jag gjorde en ny inloggning för någon vecka sedan. Här känns det tryggt att vara ibland vänner.
smiley_small_hug.gif Ing-Marie i Finnerödja
Monaxe
Det är så kul när välbekanta namn dyker upp även här! Trivs redan storartat, mycket tack vare det varma välkomnandet som jag fått. rose.gif (tyckte det var lämpligt med en ros till dej)/Monica
AnnammA
Välkommen Annette!
Dina "Aftonens Gallica" är ett jättebra intiativ, och mycket intressant att läsa! rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon