Jag borde så klart ha presenterat mig innan jag klämde mig in här och betedde mig som om jag alltid har bott här!

Jag har varit medlem här i flera år, men det är bara då och då jag varit inne och gjort någon kommentar. På AoT Rosforum har jag varit en daglig besökare och det är också där jag har lärt mig oerhört mycket om trädgård i allmänhet och rosor i synnerhet. Jag vill nästan påstå att om jag inte var rosmissbrukare innan så blev jag det där. Jag har svårt att hålla fler än ett forum aktivt i mitt huvud, det är därför jag inte varit inne så mycket här tidigare. Fast nu måste jag nog säga att det känns mer hemma här än på AoT. Jag kanske kan tycka att det är/VAR mer aktivitet på Rosforumet där än här, men aktiviteten är ju knuten till medlemmarna, så det går ju att ordna. Vem är jag då? 60++, pensionerad på deltid, rosgalen, ~450-500 rosor i trädgården som jag visar för allmänheten (speciellt andra rosgalningar) under sommaren. Jag har de sista 2-3 åren börjat med sticklingsförökning i lite större skala än hobby. Jag undrar ibland varför jag inte började med det tidigare, så himla kul!! Trädgården/tomten är stor så jag och maken har mycket yta att ge oss hän med trädgårdsfrosseri på. Jag hoppas ingen tagit illa vara att jag klämde mig in "i smyg" och inte som andra som flyttat från AoT och hit. Jag samlar på gallicor, pimpineller och myskrosor och finns med i POMs rosinventeringsgrupp. That´s it, I think.

Anette