Dag
For mange år siden dro jeg i gang det som kan være det første forumstreffet noensinne. Jeg alene norsk møtte 12 andre svenske rosevenner i Gøteborg og var sammen i 3 dager (til langt på natt) med tema "roser".
Senere har dette med forumstreff blitt veldig vanlig også i Norge.
Jeg har en rosehage 6 mil sør for Lillehammer ved innsjøen Mjøsa. Til tider har jeg 400 sorter, men det varierer noe, og for tiden er hagen min under forandring. Jeg kommer til å konsentrere meg om gallicaer, rugosaer og Austin-roser.
Til sommeren får jeg besøk av Nordisk Rosenweekend, så jeg håper på en god rosesommer.
Jeg skrev boken "Rosene i hagen" - i Sverige "Rosorna i trädgården" i 2003, skriver faglige artikler, holder foredrag og okulasjonskurser og forsøker å inspirere til å dyrke roser - "det er lettere enn du tror"!
Har også holdt foredrag i Trädgårdsföreningen og på Fredriksdal, og jeg anser svensker for mine nærmeste rosevenner.
Besøk gjerne mine hjemmesider:

www.daglyngar.no

Rosehilsen fra Dag Lyngar
ewa zon 3
Välkommen hit Dag! rose.gif
Kanske känner du igen min signatur från AoT men det är här på Odla jag håller till mest.
Din bok har jag och kan verkligen rekommendera den till alla rosvänner.

/Ewa
Anette på Solbakken
I min bokhylla finns många många trädgårdsböcker, din om rosor är en av dem alla. Det är dessutom en av de böcker jag återkommer till. Då är det en bra bok!
Betty
Hjärtligt välkommen, känn dig som hemma!
Den där boken lät intressant, ska försöka få tag på den nånstans. tummenupp.gif

Edit.
Hittade boken på DCON, beställde den direkt, leveranstid 6-8 vardagar. wub.gif
Kati i Vadensjö
Jag är också ny här, men eftersom jag skrev en liten presentation i en tråd på trädgårdsforumet (tror jag det var) och har skrivit en presentation i min profilinformation också, sä tänkte jag att det skulle räcka - eller bör jag presentera mig närmare i varje forum? (Är inte så bra på netikett...)
Här verkar trevligt, och många "bekanta ansikten", roligt att ses:-)
Betty
CITAT (Kati i Vadensjö @ 25-10-2007, 16:32) *
Jag är också ny här, men eftersom jag skrev en liten presentation i en tråd på trädgårdsforumet (tror jag det var) och har skrivit en presentation i min profilinformation också, sä tänkte jag att det skulle räcka - eller bör jag presentera mig närmare i varje forum? (Är inte så bra på netikett...)
Här verkar trevligt, och många "bekanta ansikten", roligt att ses:-)

Inte behöver du presentera dig i en massa olika avdelningar - om du inte vill!
Det nyreggas nog en hel del nya medlemmar som inte presenterar sig alls - och det är OK det med.
Hej och välkommen ska du vara (om jag inte redan sagt det i nån annan avd.) tummenupp.gif
svennis
Bor i Ängelholm. Jag samlar på Pimpinellrosor, vill ha fler. Ca. 60 olika nu.
Det var Dag som fick med mig i Rosvärlden på internet biggrin.gif .
Träffade Dag på Fredriksdal, där han höll föredrag.
Tosan
Välkommen hit!
Kajsa
Välkommen hit Dag, vi har träffats på Rosforum och självklart har jag köpt din rosbok rose.gif Har varit med här sedan 2002.
noranettan
Vad trevligt det känns att lära känna nya rosenkompisar och få ha kvar de gamla!
thanks.gif Anette
Christina i Taxinge~
Hej Dag!
Kul att se också dig här! yes.gif
Annika i Huddinge
Hej Dag!

Vad roligt att se dig igen! biggrin.gif

Annika
Dag
Til alle jeg kjenner fra før kram2.gif og til alle nye kram2.gif
hilsen Dag
AnnammA
Välkommen hit, Dag! rose.gif
renate
Hej Dag!
Din rosbok är välläst här,den är jättebra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon