LindaLunda
Tänkte också visa lite skägglösa Irisar. coolgleam.gif (Lotta ser du fel... RÄTTA mig GÄRNA)

Skägglösa damer.

Linda
Kati i Vadensjö
Så fina Linda! Jag glömde ju skriva irisar som en favorit i min presentation... typiskt. De är underbara. Jag tänkte sätta lite runt vår nya damm nästa år, såg att nån av dina trivdes i lera - och det passar perfekt vid dammen. Får försöka komma ihåg att kolla upp det till våren bara...
LindaLunda
CITAT (Kati i Vadensjö @ 25-10-2007, 15:36) *
Jag tänkte sätta lite runt vår nya damm nästa år, såg att nån av dina trivdes i lera - och det passar perfekt vid dammen.

Jag har bara lerjord till mina... och de verkar stormtrivas. Däremot finns det sådana som vill ha riktigt surt/torv.
Linda
Lotta i Gbg
Det är trevligt att det finns fler som förstår värdet av dessa växter:-)) Du verkar ha koll på det mesta, Linda, den vita irisen tror jag är Iris laevigata 'Snowdrift', glansiris
LindaLunda
CITAT (Lotta i Gbg @ 25-10-2007, 23:13) *
Det är trevligt att det finns fler som förstår värdet av dessa växter:-)) Du verkar ha koll på det mesta, Linda, den vita irisen tror jag är Iris laevigata 'Snowdrift', glansiris

Tusen TACK! Jag har haft en enastående lärarinna.......
Fast det finns ju så många fler man skulle vilja ha !
Dina sorter är bara så fantastiska. Försökte skriva i din tråd i går... men min dator segade ranting.gif
Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon