Full version: Växthuset på plats!
rosita
Jag var bara tvungen att prova hur det ser ut med lite plantor i!

växthus 004.jpg

växthus 005.jpg

MariaS
Garattis yaay.gif
Eva i Höga
Grattis lyckliga du! Jag är så avundsjuk på dig och alla andra som har växthus!
Aqvakul
Stiligt växthus! Stilig äggplanta!
rosita
CITAT (aq42 @ 26-10-2007, 17:38) *
Stiligt växthus! Stilig äggplanta!

Kul att du la märke till min aubergine! smiley_small_hug.gif Jag är så stolt över den! tongue.gif
ahaw
Tjusigt yahoo.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Varför vänta till våren? I zon 1 borde du kanske kunna börja odlingarna runt februari-mars, jag tänker då några stora hinkar med primörsådd ex. sallat, rädisor asiatisk kål och dyl. de brukar inte behöva så många plusgrader i jorden vid sådd jag brukar ofta kunna så i markbäddarna i mitt växthus i mitten-slutet av mars och jag bor ju uppe i stockholmstrakten så du borde ju kunna starta någon månad tidigare.
ingrid fuxwall
Förstår att du är glad nu!

Hur stort är det?

ingrid
rosita
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 26-10-2007, 20:54) *
Varför vänta till våren? I zon 1 borde du kanske kunna börja odlingarna runt februari-mars, jag tänker då några stora hinkar med primörsådd ex. sallat, rädisor asiatisk kål och dyl. de brukar inte behöva så många plusgrader i jorden vid sådd jag brukar ofta kunna så i markbäddarna i mitt växthus i mitten-slutet av mars och jag bor ju uppe i stockholmstrakten så du borde ju kunna starta någon månad tidigare.

Javisst, här räknar vi det som vår i februari-mars giggle.gif Men det är svårt att vänta tills dess! Tack för tipsen med primörsådd! Jag hoppas kunna så lite blommor också ganska tidigt. Bubbelplastat miniväxthus och en liten värmefläkt på nätterna, så blir det nog bra! flirting.gif

CITAT (ingrid fuxwall @ 26-10-2007, 21:46) *
Förstår att du är glad nu!

Hur stort är det?

ingrid

10 m2 är det och det ser stort ut nu, men det blir säkert trångt till sommaren! Fick inte plats till större och tror nog att det räcker för mitt behov! Jag tänker odla ganska mycket på friland i fortsättningen också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon