Christina i Taxinge~
Självklart ska man presentera sig när man kommer "hem" till andra forumister!
Tänkte inte på det eftersom jag varit registrerad på detta forum ända sen förrförrförra Odlaforumet - då när man skrev sina inlägg i 'trådar' liknande dem på AoT.
Min nuvarande signatur har jag haft några år, ändrade samtidigt på AoTforumet och här.

Jag är rostok - numera av ohejdad vana! smile.gif
Men befinner mig i ett mellanläge i mitt rosliv - borde ägna mer tid åt skötsel av de rosor jag har istället för att planera nya projekt..... sleep.gif
Roslivet inledde jag i slutet av -90talet och det exploderade år 2000. Det har gett mig en otrolig massa glädje!

Rosorna förstås - att upptäcka en sort man inte har och jaga reda på ett inköpsställe. Lyckan när man finner rosen!!!
Planerandet - njaa.....jag planerar aldrig inköpen wink.gif men oj va kul att stå där med nyanlända rosor och planera vart man ska göra av dem! Älskar den känslan!
Forumvännerna - det är deras fel alltihop!!!!! wub.gif biggrin.gif
Språkkunskaperna - hehe......som rostok lyckas man t o m trassla sig igenom beställningar på franska sidor (jag kan definitivt inte franska!), men vill man ha en särskild ros så.....
Forumistträffarna - all värme & generositet.... kram2.gif

Och mycket mer!

Själv bor jag i ett liiiitet hus vid en liiiiten sjö i skogen med 5000m2 tomt. Tuuuuuung lera som man får jobba hårt med! Under åren har jag samlat ihop ca 350 rosor varav ca 280-300 sorter.
Rugosahybrider är och har varit den stora passionen, men numera älskar jag de flesta rosor lika mycket. wub.gif

Hoppas ni förlåter att jag bara klampade in här....

Lady Hamilton
Du är så Välkommen hem igen kompiskram.gif "klampa på" bara tummenupp.gif
Mejal
Kul att se dig här. Ser fram emot att få njuta av dina fina rosbilder i vinter.
Betty
Säger som Ladyn: Välkommen hem igen! Rostokar kan det aldrig bli för många av... biggrin.gif
ewa zon 3
Äh, inget att be om ursäkt för
Bara roligt att du hittat hit till Odla igen yes.gif

/Ewa
Dag
Rosevenner man har møtt - og mennesker man kjenner igjen. Det føles trygt og godt kram2.gif
Her blir vi, og jeg går ikke tilbake til AOT før det konseptet er endret radikalt.
Dag
Azola

Välkommen till Odla ... på nytt! biggrin.gif
Rostokar kan vi inte få för många av!!

AnnammA
Välkommen! rose.gif
Rostokar är ju alltid välkomna!

PS!
Jag var också med på gamla odlatiden, fast under annan sign, och sedan var det datorkrångel och annat som gjorde att det blev ett uppehåll. DS.
Kajsa
Välkommen Christina rose.gif hoppas du ska trivas bra här, att det blir många härliga rostrådar i vinter.
Margith
Du behöver inte be om ursäkt Christina, av den enkla anledningen att du behöver inte alls presentera dig, OM du inte vill!
Det finns inga sådana krav här på Odla, klampa in, eller smyg in på tårna, eller presentera dig.... du avgör själv .... alla är så välkomna ändå wub.gif
Christina i Taxinge~

Tack allihop för välkomnandet! smile.gif

Vete 17 hur det gick till.....men nu känner jag mig mycket mera "hemma" här!
Tänk så viktigt det är med några vänliga ord wub.gif

Ewa smålänska höglandet
Hej Christina,
välkommen coolgleam.gif

jag är inte så flitig på att skriva, men läser med glädje det ni skriver
renate
Hej Christina,roligt att se dig här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon