Sidor: 1, 2
CillaM
Jag har skickat inlägg efter inlägg på AOT men får inte fram det. Jag läste bara att något hänt och att det är något med Kenneth på S. Är det någon avhoppas AOT:are här som vet???
KarinSKARA
Ett nochigt svar från Bonniers har kommit.
Inget fel på Kenneth S utom att han är lika ledsen som vi.
Det blåser över.
Snart hittar alla varandra igen någonstans.
Kanske här...
CillaM
CITAT (KarinSKARA @ 25-10-2007, 22:12) *
Ett nochigt svar från Bonniers har kommit.
Inget fel på Kenneth S utom att han är lika ledsen som vi.
Det blåser över.
Snart hittar alla varandra igen någonstans.
Kanske här...

Jag är så förbannad över deras sätt att jag storknar! Inte blir humöret bättre nu efter att ha kommit hem efter kommunfullmäktige i Lerum där de totalt kört över invånarna, igen!!!! Hört talas om 'nya loggan' här, en trasmatta, som kostade runt 3 miljoner+.... Jag vill gärna veta hur det där svaret lyder, annars får jag ingen rast eller ro. Karin, vet du?
Monica i Nässjö
Det är bara de som skrev på uppropet som får ta del av brevet. Har nånting med juridik att göra, tror jag. Finns nog någon som kan förklara bättre.
Gudrun i Göteborg
Jag fattar nada jag om allt prat om AoT här på Odla. Jag har aldrig varit med i AoT o kommer antaglgen inte att gå med heller. Varför skriver ni era klagomål om den sajten här? confused.gif
CillaM
CITAT (monka @ 25-10-2007, 22:21) *
Det är bara de som skrev på uppropet som får ta del av brevet. Har nånting med juridik att göra, tror jag. Finns nog någon som kan förklara bättre.

Jag skrev på uppropet så jag vill fortfarande veta vad som hänt.
Monica i Nässjö
Maila till Anette på Boäng så skickar hon det till dig. (Jösses vad min dator är seg nu, jag hinner både brygga kaffe och dricka upp det mellan varje klick).
Lotta i Gbg
Allt står i denna tråd Svar från ledningen av AoT
KarinSKARA
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 25-10-2007, 22:22) *
Jag fattar nada jag om allt prat om AoT här på Odla. Jag har aldrig varit med i AoT o kommer antaglgen inte att gå med heller. Varför skriver ni era klagomål om den sajten här? confused.gif

Förlåt Gudrun
Men ingenting fungerar där borta längre.
Om man är desperat så ropar man överalt efter svar.
Hoppas du och andra som bara är på Odla har lite förståelse.
CillaM
CITAT (monka @ 25-10-2007, 22:30) *
Maila till Anette på Boäng så skickar hon det till dig. (Jösses vad min dator är seg nu, jag hinner både brygga kaffe och dricka upp det mellan varje klick).

Jag kommer inte fram till Anettes info och mailadress, kan du möjligen skicka mig en kopia till mig? Fonzas@hotmail.com
Monica i Nässjö
Jadå.
KarinSKARA
CITAT (CillaM @ 25-10-2007, 22:36) *
Jag kommer inte fram till Anettes info och mailadress, kan du möjligen skicka mig en kopia till mig? Fonzas@hotmail.com

Vi fick inte göra några vidareutskick
Men hon är på Odla också, tror hon heter samma här
Titta om hon inte har sin mail adress här också
Jag vill inte lägga ut den på öppet Forum
CillaM
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 25-10-2007, 22:22) *

Vi skriver våra klagomål här för att vi inte kan skriva dom på AOT, där funkar ingenting längre. Och som det ser ut nu så kommer jag nog troligen avregistrera mig där efter ett antal år. Men nu tror jag att jag fått nog och kommer vara här oftare, har vart reggad här sedan 2005.

CITAT (KarinSKARA @ 25-10-2007, 22:39) *

Givetvis, det förstår jag, annars hade du kunnat skicka den via privat meddelande (PM) eller via min mail. Men jag letar upp henne här!
Monica i Nässjö
CITAT (KarinSKARA @ 25-10-2007, 22:39) *

Ajdå, Karin, Har jag gjort något galet nu? Men Cilla var ju med på listan. Inte kan jag väl bli åtalad då? -fear-.gif
KarinSKARA
CITAT (monka @ 25-10-2007, 22:44) *
Ajdå, Karin, Har jag gjort något galet nu? Men Cilla var ju med på listan. Inte kan jag väl bli åtalad då? -fear-.gif

I det brev jag fick kopia på står inget om detta NEJ
Men hon skrev till, att det bara var till dom på listan och bara från henne
Men ditt ev. vidaremail försvann nog ut i cyberrymden och kommer nog fram, på samma gång som alla förvunna inlägg. Med andra ord INGEN FARA
Monica i Nässjö
Tack! Då kan jag sova lugnt inatt. smile.gif
kerstin z5-6
Vem som helst kan läsa svaret från Bonnier -det ligger ute på sajten nu -på forum nya hemsidan-nån modig har lagt ut det
Inget har hänt med Kenneth .. mer än med oss andra vilsna forumister -men han startade forumet -som nu är en ruin ..
Hur han känner sig kan man nog förstå
*Ulrica*
Jag har lagt ut svaret här också, jag tyckte att det var en sån välformulerad, strålande uppvisning av ett extremt skarpt intellekt, en varm respekt för konsumenterna kombinerat med en härligt sinne för "det afärsmässiga perspektivet" som den gode Mats uttrycker det... rotfl.gif
Blomstertanten
Funderade lite på det där med experter ! g.gif
När jag är på AoT är jag expert men när jag är på Odla är jag amatör ? unsure.gif
Visserligen har jag ju inte varit lika aktiv där som här , men om jag inte riktigt kom överens med uplägget där förut så inte har det blivit en förändring till det bättre no.gif

Man kan undra hur lång tid han behövde för att formulera det där ? g.gif
Eller hade han vaknat på fel sida ? tongue.gif

Han kunde ju lika gärna ha varit rak och ärlig och skrivit ut direkt : Vi på Bonniers skiter i fullkomligt i vad ni tycker !
CillaM
Nu raderar jag mina album och allt annat som finns . Mitt alias funderar jag på att lämna, tillsammans med en hänvisning till odla.nu. Jag själv har ingen kunskap jämfört med våra veteraner och er alla andra men jag tänker f*n inte lämna något för dom att suga i sig. Parasiter! devil.gif ranting.gif
kerstin z5-6
Bra att ni orkar storma lite .. själv känner jag mig bara intill"döden trött på eländet ...och inte särskilt uppskattat ämnesval ,här heller
Gillan
Stackars, stackars er alla trostar.gif . Jag kan bara spekulera i hur vi Odlaiter hade reagerat om Ingemar och Göran skulle ha gjort lika dant i februari i år när de gjorde om Odlas forum -fear-.gif . Men de gjorde det för allas vårat bästa och vi slapp all denna frustration som ni nu genomgår. Visst fanns det en massa nytt som vi kanske inte förstog på direkten, men vi fick en hel del hjälp av dem. Dessutom så hade vi en otrolig hjälp av varandra kompiskram.gif
Inger R
CITAT (Gillan @ 26-10-2007, 06:23) *
Stackars, stackars er alla :trostar: . Jag kan bara spekulera i hur vi Odlaiter hade reagerat om Ingemar och Göran skulle ha gjort lika dant i februari i år när de gjorde om Odlas forum :-fear-: . Men de gjorde det för allas vårat bästa och vi slapp all denna frustration som ni nu genomgår. Visst fanns det en massa nytt som vi kanske inte förstog på direkten, men vi fick en hel del hjälp av dem. Dessutom så hade vi en otrolig hjälp av varandra :kompiskram:

Nu känner jag inte riktigt till bakgrunden till Odla men vad jag förstår så är det just Ingemar o Göran som ligger bakom sajten, ingen koncern som har hur mycket resurser som helst. Så all heder åt dom som står bakom Odla.
Bonniers genomgår tydligen omfattande förändringar på alla plan. slår samman säljorganisationer för sina bokförlag bl a vilket innebär att bara några få av deras författare kommer att aktivt marknadsföras mot bl a bokhandlare. Uppsägningar av personal blir det naturligtvis också. Jag tror Bonniers har huggit sig i tummen på många plan just nu, i stället för att anpassa sig till den nya tiden så verkar det som om man tjurar och låter allt gå ut över personalen, och i fallet m AoT:s forum, användarna. :-(.
ingrid fuxwall
Nu förespråkar jag ju alltid att man bara ska läsa det man är intresserad av och inte bry sig i annat men nu har frosten slagti ner hos mig och allt har dött och jag fick lite tid över och hamnade här och som utomstående måste jag påpeka att Ni säkert gör Er skyldiga till både det ena och andra - man får inte prata illa om andra på annat ställe.

Om Nu det förra stället var så hemskt - varför tar Ni inte det inte privat och njuter av detta trevliga ställe.
Varför bryr jag mig? Jo jag vill att detta ställe ska vara kvar och tycker därför att gammalt bråk kan Ni glömma eller diskutera privat, men jag är kanske ensam om denna åsikten
Monica i Nässjö
Oh, jag vill absolut inte slänga bensin på elden och jag hade lovat mig själv att hålla tyst när det hettar till men jag skulle bara vilja veta, diskutera privat, hur skulle det gå till?
ingrid fuxwall
CITAT (Monica i Nässjö @ 26-10-2007, 19:47) *
Oh, jag vill absolut inte slänga bensin på elden och jag hade lovat mig själv att hålla tyst när det hettar till men jag skulle bara vilja veta, diskutera privat, hur skulle det gå till?

Det finns ju PM och sedan antar jag att Ni kan maila varandra - har jag missförstått något???

Tycker att det är lite sjukt med all svartmålning men som sagt jag har aldrig varit på det forum som Ni talar så illa om - hur gör man för att registrera sig?
Netha
Ingen annan utom Ingemar och Göran... har rätt att bestämma vad som får/inte får skrivas i forumet.
PM finns men... ingen ska känna att han/hon inte får skriva öppet i trådarna om man så vill.

Ingen "råkar" hamna i tråden... man väljer själv vad man vill/inte vill läsa.
Inger R
Jaha. bara att konstatera att jag saknar AoT:s forum enormt!!! Jag har varitmedlem av Odla nästan sedan starten, inte skrivit så mycket men varit inne o läst lite emellanåt och, precis som nu, slagits av att vissa medlemmar sett till att det varit mycket lägre i tak på Odlas forum jämfört med AoT:s. Hade hoppats att det blivit bättre men tydligen finns dom självutnämnda poliserna kvar. Får väl hålla mig till facebook o gruppen trädgårdsforumisterna så jag åtminstone har ngn kontakt kvar.

Och till Er som är så sura på AoT:s forumister: Vad jag förstått så har Odla.nu nyss fått nya ägare, vad gör Ni när dom börjar krångla?

En besviken Inger R
ingrid fuxwall
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 20:14) *
Ingen "råkar" hamna i tråden... man väljer själv vad man vill/inte vill läsa.

Du har så rätt, man väljer själv vad man vill läsa och också vad man vill besvara kiss.gif
Netha
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-10-2007, 21:17) *
Du har så rätt, man väljer själv vad man vill läsa och också vad man vill besvara kiss.gif

Precis!
Men vad ger dig rätt att komma med pekpinnar? Du äger inte forumet!

Låt nu alla nya medlemmar få känna sig välkomna och låt dem skriva av sin ilska och frustration över förlorat "cyberhem"

CillaM
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-10-2007, 20:02) *
Det finns ju PM och sedan antar jag att Ni kan maila varandra - har jag missförstått något???

Tycker att det är lite sjukt med all svartmålning men som sagt jag har aldrig varit på det forum som Ni talar så illa om - hur gör man för att registrera sig?

Det är ett forum vi talar om, och det är ett forum vi skriver i, det är inte frågan om någon svartmålning utan ett konstaterande av fakta och det hörs att du inte har hängt med så varför överhuvudtaget bry dig nu? Vad är ett forum tror du? Registrera dig gärna där och se själv, det är valfritt. Hoppas de andra är lika överseende med dina kommentarer där som de verkar vara här. tummenupp.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 21:24) *
Precis!

Låt nu alla nya medlemmar få känna sig välkomna och låt dem skriva av sin ilska och frustration över förlorat "cyberhem"

Självfallet önskar jag alla nya välkommen och inte äger jag forumet men jag är långt ifrån ensam om att tycka att det gått för långt med skitsnacket.

Inser helt plötsligt att du är den som kan och vet allt bäst och drar mig därför tillbaka - du liksom äger forumet och bestämmer vad andra har rätt att skiva, eller???

ingrid
Berith
CITAT (Inger R @ 26-10-2007, 21:16) *
Jaha. bara att konstatera att jag saknar AoT:s forum enormt!!! Jag har varitmedlem av Odla nästan sedan starten, inte skrivit så mycket men varit inne o läst lite emellanåt och, precis som nu, slagits av att vissa medlemmar sett till att det varit mycket lägre i tak på Odlas forum jämfört med AoT:s. Hade hoppats att det blivit bättre men tydligen finns dom självutnämnda poliserna kvar. Får väl hålla mig till facebook o gruppen trädgårdsforumisterna så jag åtminstone har ngn kontakt kvar.

Och till Er som är så sura på AoT:s forumister: Vad jag förstått så har Odla.nu nyss fått nya ägare, vad gör Ni när dom börjar krångla?

En besviken Inger R

Så synd att du tycker så här. Det finns många trådar i gång just nu som välkomnar er från AoT, och jag tycker det visar på högt i tak. Undrar bara varför man blir med här om man inte vill...? dunno.gif crying.gif
Netha
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-10-2007, 21:29) *
Självfallet önskar jag alla nya välkommen och inte äger jag forumet men jag är långt ifrån ensam om att tycka att det gått för långt med skitsnacket.

Inser helt plötsligt att du är den som kan och vet allt bäst och drar mig därför tillbaka - du liksom äger forumet och bestämmer vad andra har rätt att skiva, eller???

ingrid

Ha en trevlig kväll du också! smile.gif
ingrid fuxwall
CITAT (CillaM @ 26-10-2007, 21:25) *
Det är ett forum vi talar om, och det är ett forum vi skriver i, det är inte frågan om någon svartmålning utan ett konstaterande av fakta och det hörs att du inte har hängt med så varför överhuvudtaget bry dig nu? Vad är ett forum tror du? Registrera dig gärna där och se själv, det är valfritt. Hoppas de andra är lika överseende med dina kommentarer där som de verkar vara här. tummenupp.gif

Nu får du ge dig. Sluta snacka skit och lev i verkligheten
Fenja
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 21:24) *
Precis!

Nä och du äger inte heller forumet! Så varför är de nya medlemmarnas frustation viktigare än min och Ingrids till exempel? Jag tycker att det här tjatandet om AoT är både enahanda och trist. Är det du som är forumpolis nu kanske? ALLA får skriva vad de vill så länge det inte är i strid med Odlas regler. Sedan kan man be folk att sluta starta nya trådar och nya trådar och nya trådar om ett annat forum och kanske förvänta sig att få lite gehör för det... eller borde kunna i alla fall, tycker jag!
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Men är det så himla svårt att låta bli att läsa i såna trådar man inte vill läsa confused.gif
Måste man skriva och påpeka i varenda tråd man inte gillar : jag gillar inte att du skriver om det eller det !
Varför inte bara gå därifrån utan att kommentera ????
ingrid fuxwall
CITAT (Blomstertanten @ 26-10-2007, 21:39) *
Men är det så himla svårt att låta bli att läsa i såna trådar man inte vill läsa confused.gif
Måste man skriva och påpeka i varenda tråd man inte gillar : jag gillar inte att du skriver om det eller det !
Varför inte bara gå därifrån utan att kommentera ????

Är det mig du retar dig på?
Får jag inte ha någon åsikt i ämnet??

Svara och kanske jag respeketerar din åsikt för egentligen tycker jag det stundtals är lite väl mycket sandlåda här och är vuxen så jag kan hålla mig ifrån "barnbråket"
CillaM
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-10-2007, 21:32) *
Nu får du ge dig. Sluta snacka skit och lev i verkligheten

Det var väldans vad moget den kommentaren var. Sluta vara oförskämd och gå och lägg dig, morgondagen kanske ser bättre ut för dig.
Blomstertanten
CITAT (ingrid fuxwall @ 26-10-2007, 21:43) *
Är det mig du retar dig på?
Får jag inte ha någon åsikt i ämnet??

Svara och kanske jag respeketerar din åsikt för egentligen tycker jag det stundtals är lite väl mycket sandlåda här och är vuxen så jag kan hålla mig ifrån "barnbråket"

Retar mej inte speciellt på dej Ingrid !
Och självklart får du ha en åsikt precis som alla andra , inklusive mej !

Men jag tycker faktiskt att det är lite onödigt att skriva i en tråd man inte gillar, varför ens gå in och läsa i den ? Okay att man inte av rubriken till denna tråd kunde utläsa tydligt vad den handlar om , men när man ser det kan man väl bara gå därifrån om man inte är intresserad ?

Och sandlådan var det länge sedan jag växte ifrån ! sleep.gif
Och nåt "barnbråk" har jag inte heller sett till ! tongue.gif
Fenja
Om man nu som jag tycker att de här AoT-trådarna börjar bli både väl många och för detta forum tillföra väldigt lite så är det väl lämpligt att skriva det just i en sådan här tråd, där det kanske uppmärksammas? Så att det framgår att inte alla tycker att det är så himla kul och så synd om AoT:arna som en del uppenbarligen gör.
Mvh
Fenja
Inger R
CITAT (Berith @ 26-10-2007, 21:30) *
Så synd att du tycker så här. Det finns många trådar i gång just nu som välkomnar er från AoT, och jag tycker det visar på högt i tak. Undrar bara varför man blir med här om man inte vill...? dunno.gif crying.gif

Hoppades att det blivit bättre på Odla, men tyvärr så verkar det inte vara så. Jag VET att det finns många som välkomnar AoT.s forumister men dom självutnämnda, negativa, poliserna avskräcker mig från att fortsätta att vara aktiv på detta forum. Livet är för kort för sånt*. Dessutom så fattar jag inte vad ni menar med att det pratas skit om AoT? Är det kopian på Mats L:s brev eller? Faktum är ju ändå att AoT:s forum fungerar urdåligt och att ledningen klart uttalat att dom fullkomligt struntar i dom "gamla" forumisterna och prioritetar nya . Rena fakta o inget skitsnack enligt min mening.
Gudrun i Göteborg
Ett citat, hämtat från Blomstertanten:
"Men jag tycker faktiskt att det är lite onödigt att skriva i en tråd man inte gillar"

Hum. Skall jag bara skriva i de trådar jag gillar? I ett forum skall alla få uttrycka sina åsikter, positiva såväl som negativa till det tidigare inlägget. Annars blir det inte mycket till diskussion.
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 26-10-2007, 21:54) *
Om man nu som jag tycker att de här AoT-trådarna börjar bli både väl många och för detta forum tillföra väldigt lite så är det väl lämpligt att skriva det just i en sådan här tråd, där det kanske uppmärksammas? Så att det framgår att inte alla tycker att det är så himla kul och så synd om AoT:arna som en del uppenbarligen gör.
Mvh
Fenja

Säkert jätte kul för de som kommit nya hit sleep.gif Hur himla kul tror du dom tycker det är då ?
Dom känner sej säkert jättevälkomna hit eller ? Inte skulle jag göra det om jag blev "påhoppad" om vad man får eller bör skriva.
Och jag vill absolut inte tala om för dej eller nån annan vad ni får skriva , men jag tycker det är onödigt att skriva och kritisera, och sedan upprepa den kritiken i flera trådar (som startats av medlemmar som kommit hit från AoT)
Klart dom känner sej påhoppade !
Och inte så smart att skriva i den så den blir uppflyttad o ännu mer läst tongue.gif

Är det mer synd om dej då än om AoTarna confused.gif
CillaM
CITAT (Fenja @ 26-10-2007, 21:54) *
Mvh
Fenja

Ojoj, ursäkta mig o vi andra "AOT:arna, vi hade ingen aning om hur väl inpinkat revir vissa har här. Ska komma ihåg det tills nästa gång jag skriver, kanske en varningstext som: Rubrik och sedan under en kort beskrivning OBS, inget för tanter... eller vad??!

Sluta läs trådarna ifall de inte faller er i smaken, det är ingen som tvingar er och det ska inte vara någon som tvingar oss till att sluta prata om det vi vill (inom lagens ramar givetvis).

Jag är ganska bra på att gapa tillbaka så den som vill bråka med mig kan ju ta och göra det via mailen istället.
Blomstertanten
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 26-10-2007, 22:06) *
Ett citat, hämtat från Blomstertanten:
"Men jag tycker faktiskt att det är lite onödigt att skriva i en tråd man inte gillar"

Hum. Skall jag bara skriva i de trådar jag gillar? I ett forum skall alla få uttrycka sina åsikter, positiva såväl som negativa till det tidigare inlägget. Annars blir det inte mycket till diskussion.

Inte skulle väl nån komma på tanken att i tex rosavdelningen skriva : Jag gillar inte att du startat en tråd om vresrosor ! confused.gif
Det är en helt annan sak att skriva att man inte gillar vresrosor av den eller den anledningen.
Då för man diskusionen framåt i alla fall !

Det är så jag menar !
Cacki
Men fniss, vad håller ni på med? confused.gif
Varför förlänger ni det en del anser redan är onödigt långa och tråkiga trådar?? dunno.gif giggle.gif
Gudrun i Göteborg
biggrin.gif Cacki tummenupp.gif

Gonatt med er alla odlare. Sov gott! zzzzzzzzzzzzzzzz
Berith
Ojdå, vilken ordföring ni har. Är ni stolta över er medverkan i den här tråden? g.gif
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 27-10-2007, 07:45) *
Ojdå, vilken ordföring ni har. Är ni stolta över er medverkan i den här tråden? g.gif

Stolt confused.gif
Nä, men inte skäms jag heller ! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon