Full version: chatten
aanderss
tycker ni inte de är kul?
Netha
En enda gång var jag in på chatten... det jag såg då... var inte kul.
Därför går jag aldrig mera in där.
MariaS
Vet inte. Komeer inte in där, det är något om nån programvara som jag inte har no.gif
aanderss
CITAT (MariaS @ 25-10-2007, 22:51) *
Vet inte. Komeer inte in där, det är något om nån programvara som jag inte har no.gif

du saknar java tror jag
MariaS
CITAT (aanderss @ 25-10-2007, 22:54) *
du saknar java tror jag

VA w00t.gif mer kaffe slap.gif nej jag förstår vad du menar. Men jag har inte köpt det programmet ännu...
aanderss
CITAT (MariaS @ 25-10-2007, 22:56) *
VA w00t.gif mer kaffe slap.gif nej jag förstår vad du menar. Men jag har inte köpt det programmet ännu...

de kan man lagga ner gratis men jag har inte en bra länk till de men någon annan har nog de
Netha
CITAT (MariaS @ 25-10-2007, 22:56) *

Det behöver du inte köpa... ladda ner här.
Monica i Nässjö
Jag var inne på chatten några gånger när det var helt nytt, men jag skriver så förbenat långsamt så när jag äntligen var klar med mitt svar, då pratade alla om något helt annat. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (monka @ 25-10-2007, 23:01) *
Jag var inne på chatten några gånger när det var helt nytt, men jag skriver så förbenat långsamt så när jag äntligen var klar med mitt svar, då pratade alla om något helt annat. biggrin.gif

Då kan vi ta varandra i hand du o jag! giggle.gif
MariaS
Jaha, nu står det att kaffet laddas ner tummenupp.gif TAck för hjälpen thanks.gif
Cathis
Jag brukar dyka in på chatten med jämna mellanrum,
ett jättekul ställe tummenupp.gif med många trevliga
människor
aanderss
CITAT (Cathis @ 25-10-2007, 23:05) *
Jag brukar dyka in på chatten med jämna mellanrum,
ett jättekul ställe tummenupp.gif med många trevliga
människor

håller med dig
Tosan
Jag har varit inne där ett par ggr, och det har varit trevligt.
Fast jag har som glömt bort den, eller nåt
malin72
isch jag är ju där från och till giggle.gif ibland mer och ibland mindre...men vi har så skojj så jag brukar brygga kaffet..hälla i termosen och sen slå mig ner oj hoppsan så har det gått flera timmar slap.gif så ja det blir inte så mycket gjort dom dagarna!!!
nu var det kanske ett par dagar sen (men det finns andra orsaker som inte har med chatten att göra) nä att jag trivs där inne kan nog många intyga a0a.gif a0a.gif
Piccante
CITAT (monka @ 25-10-2007, 23:01) *

Jag är för omständig för chattar. Skriver hellre längre och utvecklar resonemang och stavningskontrollerar alltid innan jag skickar. Hinner heller inte med i chatt-tempot giggle.gif
vindspel
Jag har fått för mig att det är yngre förmågor som är inne där och då vill jag inte störa stämmningen. Gammal tant gör så gott hon kan.......... wink.gif
Pia L
-
titti49zon6
Vi är flera som är inne på chatten och dom som oftast är där är definitivt inte några ungdomar naughty.gif men det finns även unga Odlaiter där och vi är som en stor familj som chattar om allt mellan himmel och jord tummenupp.gif
Ibland kan det vara ganska tomt, andra gånger så hinner man knappt med eftersom det är många inne fear.gif w00t.gif
men det är ju bara att kolla och så finns det en "göra ljudknapp" tryck på den så kommer säkert någon springande och svarar giggle.gif om det inte är nån där just då så pröva lite senare
Sista dagarna har vi haft besök av flera nya Odlaiter och alla är så välkommna och det finns inga krav på "snabbhet" sos.gif
Kom in vet jag och lyssna och lär så kommer ni snart in i jargongen smiley_small_hug.gif
Gillan
Vill bara instämma i vad titti säger och dessutom tillägga att det avhandlas en väldans massa trädgårdsprat där inne också. Allt från fröer, rotning, planering och sånt som hör till. Fast visst, lite lågsäsong är det nog just nu ja whistling.gif giggle.gif

Så välkommna in säger jag också tummenupp.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag glömmer alltid chatten.......

Men är det för många samtidigt då tycker jag också att det är rörigt.

Elisabeth
Alba
CITAT (vindspel @ 26-10-2007, 07:40) *
Jag har fått för mig att det är yngre förmågor som är inne där och då vill jag inte störa stämmningen. Gammal tant gör så gott hon kan.......... wink.gif

Oj så fel du har. Vi är många 50+ som tittar in varje dag. Övriga vet jag inte ålder på men jag tycker att det är mer mogna och övermogna än riktigt unga i chatten. naughty.gif

Ni som tycker det går för fort i chatten......i början hinner man inte med.....möjligtvis hinner man läsa......men jag lovar man vänjer sig. Till sist lär man sig tempot och då är det så fantastiskt roligt där.
anna_rispan
Det finns ju lite tips man kan använda sig av för att underlätta.

Ser man att de flesta har valt en ny färg på skriven text kan man själv feta sin text o ta en tydlig färg. då ser man genom färgen vem som skriver efter ett tag.

Det finns någon knapp som separerar? Någon som minns hur det ser ut då? Blev det streck mellan inläggen?

Är det jättemånga inne i chatten kan man starta nytt rum. Om man märker att man snackar om dammsugare väldigt mycket med ett par andra medans ytterligare några snackar om något tv-program. Då kan man starta ett rum som heter "dammsugare", "tv-programmet" osv.

smile.gif

Magdis
I chatten är det jättetrevligt, absolut. Tyvärr har jag inte varit där lika mycket på sistone, mest beroende på att Lilleman håller på att lära sig gå och till viss del beroende på att jag är en sån som koncentrerar mig på olika intressen i olika perioder. T.ex en period är jag helt maniskt uppe i mina frösådder, oljemålningar eller vad det nu kan vara. Just nu har jag väl lite träningsmani. giggle.gif
Det är alla möjliga olika åldrar inne på chatten men det brukar ändå kännas som om vi är lika gamla. kompiskram.gif
HelenN
Chatten ä ju jätterolig att besöka....men oftast har alla "sina tider" som man är där. Och har man otur så är det inte en kotte där....men å andra sidan så kan det va en hel hög med odlaiter där nästa gång! Jag brukar kolla in vid olika tider varje dag!
Irene_L
Ja våga testa chatten. tummenupp.gif Ni kommer inte att ångra er. Det har jag aldrig gjort. yahoo.gif

Om du tycker att det är många inne och det är rörigt prova en annan gång. Kom igen!!!!!! giggle.gif

kompiskram.gif
Krolliljan
Jag varv inne för första gångn för en stund sen och hade yes.gif trevligt.
aanderss
CITAT (Irene_L @ 26-10-2007, 15:08) *
Ja våga testa chatten. tummenupp.gif Ni kommer inte att ångra er. Det har jag aldrig gjort. yahoo.gif

Om du tycker att det är många inne och det är rörigt prova en annan gång. Kom igen!!!!!! giggle.gif

kompiskram.gif

men annars kan man ju starta egna rum där inne
Gossen Ruda
Var inne och nosade men kunde inte skriva, saknar tydligen Java. Kan kvitta, det sämsta med chattar är att även stora visdomsord försvinner ut i intet efter ett tag. Här på forumet finns dom kvar. Dessutom har jag inte tid att ständigt sitta och skriva och läsa, jag är bara inne på forumet då och då och kollar vad som hänt.
Irene_L
Aha Ruda, jag undrade om jag skrämde dig när jag hälsade på dig!! Jag blev så fundersam när du bara försvann utan att skriva nåt men nu vet jag. tummenupp.gif Ja Java måste man ha om man ska kunna chatta.
Gossen Ruda
Så lättskrämd är jag inte. laugh.gif
Gillan
CITAT (Irene_L @ 26-10-2007, 18:06) *
Aha Ruda, jag undrade om jag skrämde dig när jag hälsade på dig!! Jag blev så fundersam när du bara försvann utan att skriva nåt men nu vet jag. tummenupp.gif Ja Java måste man ha om man ska kunna chatta.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif , fast jag trodde man var tvungen att ha Java för att över huvud taget komma in där jag rolleyes.gif .
Fast jag skrämde dig väl jag med Ruda, bara genom att säga hej giggle.gif
Magdis
Jag tittade in nyss o då var det helt tomt där! dunno.gif Fast det är ju fredag kväll förstås, folk har väl skojigare för sig.
Sailor Pluto
Det hakade upp sej när jag var inne första (och enda) gången, och då blev jag grinig mad.gif . Men jag ska försöka igen snart!
renate
Hahaha, inte är man väl för gammal att vara med på chatten,jag är pensionär och var där en hel del.Måste erkänner att det var ett tag.Man behöver inte prata hela tiden,och om det blir för tramsigt går jag bara.Jag hade faktiskt glömt bort chatten.Hm skulle kanske tar mig en titt.

CITAT (renate @ 26-10-2007, 21:56) *
Hahaha, inte är man väl för gammal att vara med på chatten,jag är pensionär och var där en hel del.Måste erkänner att det var ett tag.Man behöver inte prata hela tiden,och om det blir för tramsigt går jag bara.Jag hade faktiskt glömt bort chatten.Hm skulle kanske tar mig en titt.

Noll aktivitet,har inte lust prata med mig själv.
AnnammA
Jag har inte heller Java, och har inte haft tid/brytt mig om att ladda ner(välj själv)...Vi får se... Kanske senare ngn gång.
Lady Hamilton
CITAT (Gossen Ruda @ 26-10-2007, 17:30) *
........Var inne och nosade men kunde inte skriva, saknar tydligen Java.......

shy.gif Problemet var kanske att du inte såg skrivrutan? slap.gif Den finns längst ner på sidan, under själva "chatten"........den är lätt att missa om man inte scrollar ner lite. För som sagt var kunde du logga in så HAR du Java yes.gif
Alba
CITAT (AnnammA @ 26-10-2007, 23:03) *
Jag har inte heller Java, och har inte haft tid/brytt mig om att ladda ner(välj själv)...Vi får se... Kanske senare ngn gång.

Skrid nu till verket.

--Gå in här
--Klicka på pilen så har du Java på nolltid.

CITAT (Sailor Pluto @ 26-10-2007, 19:07) *
Det hakade upp sej när jag var inne första (och enda) gången, och då blev jag grinig mad.gif . Men jag ska försöka igen snart!

Kan ev. bero på att du har en gammal version av Java. Prova nyinstallera kanske det ordnar sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon