Full version: Vresrosbuskar
Fialotta
Kan man klippa ner dom och nr ska jag klippa dom...vr eller hst?

Har dom som en hck och nu r dom yviga o stora...hur gr jag...nn som vet?
kerstin z5-6
Du gr inget nu -till vren gallrar du ur de grvsta och graste) grenarna-d kan du ven frisera dem lite som du vill
Fialotta
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-10-2007, 07:34) *
Du gr inget nu -till vren gallrar du ur de grvsta och graste) grenarna-d kan du ven frisera dem lite som du vill

Hej...vad snabb du var...tack Kerstin...kan jag ven klippa p hjden p vren, vad hnder med blommningen d?
CGB
Ocks om du klipper helt ner dem p vren (rosor tycker om att klippas p vren vid mssrontiden), s hinner de nog g i blom redan nsta sommar. Nyponen r ju bra fgelfda.
Fialotta
CITAT (CGB @ 26-10-2007, 10:18) *
Ocks om du klipper helt ner dem p vren (rosor tycker om att klippas p vren vid mssrontiden), s hinner de nog g i blom redan nsta sommar. Nyponen r ju bra fgelfda.

Tack...blev lite osker p just den biten, men d blir den klippning till vren.

ps...ber om urskt om denna frga hamnat fel...gick efter att det var buskar;)
kerstin z5-6
De R vedartade buskar -tidgare lg mnga rosfrgor hr -men sedan omarbetningen i vras fick vi en egen rosavdelning smile.gif
Gr inget alls att du skrev hr
Cilla
O nej d, det r roligt att lsa rosfrgor hr ocks! ;-)

Man behver inte beskra vresrosbuskar regelbundet heller. Trevlig vxt just fr att den inte behver beskras stndigt och jmt.
Jag har ngra stycken som blev drabbade av ngon av skottsteklarna r efter r, de klippte jag ned och med lite jordfrbttring s att de lttare kunde skjuta fart s orkade faktiskt inte skottsteklarna med. Men annars r det ljuvligt med frodiga vresrosbuskar som buskar till sig sjlva.
Fialotta
Det som r bra med att ha en sn hck r att inte rddjuren ter blommorna s man fr njuta av dom...djupt serisrosa, bara lskar nr hcken blommar.
Aqvakul
Tliga r de ocks. Det r nrmast omjligt att ta dd p dem.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon