|
Annika i Huddinge
26-10-2007, 18:19
Hejsan! Hur bär jag mig åt om jag vill ha in en bild eller något annat i nederkant på mina inlägg? Hur man får in en bild har jag räknat ut efter en viss möda men jag har sett att en del av er har fina blomstergirlanger eller animationer kopplade till sina namn längst ner. Hur gör ni? undrar Annika
kerstin z5-6
26-10-2007, 18:27
Om du menar typ Gif bilder ,så har nog de flesta bilden i ett av sina album och länkar därifrån till sin sign
På.. den här sidan... hittar du en massa fina animerade bilder... spara först i din dator och sedan därifrån till ditt album. gör sedan som jag skrev i min signatur. Lycka till!
Annika i Huddinge
26-10-2007, 21:15
typ så här? run.gif
YES! Det fungerade! Tackar!
CITAT (Annika i Huddinge @ 26-10-2007, 22:15)  typ så här? run.gif YES! Det fungerade! Tackar!Grattis! '
Får jag säger en sak!?????????????????? Det är rentav gäsligt med all krimskrams i inlägg som handlar om trädgård.
BORT MED ALLA ANIMERADE BILDER!!!!!!!!!!!!!!! eller så ha de i småprat. Jag misstänker att jag får på moppo nu,men det kan inte hjälpas,det köper jag.Det är så irriterande med allt flimrande och fladdrande i inläggen. En och annan smiley är väl ok men bort med all annan krimskrams.
Lady Hamilton
27-10-2007, 17:24
Renate?  Du kan själv välja bort att se allt "krims krams" i andras inlägg om du ändrar dina egna inställningar under fliken Min kontroll panel
Vaaaaaaaaaaaaaaaaaa,det hade jag ingen aaaaaaaaaaaaaaaning om,ska kollar. Tack Lady Var inne och kollade men klicka jag på nej se jag inga bilder i inläggen heller och det vill jag , och signaturbilder är trevliga . Det är bara krullidullarna som reta mig,nja animations om det är för många och för stora som tar upp halva sidan.
CITAT (Annika i Huddinge @ 26-10-2007, 19:19)  Hejsan! Hur bär jag mig åt om jag vill ha in en bild eller något annat i nederkant på mina inlägg? Hur man får in en bild har jag räknat ut efter en viss möda men jag har sett att en del av er har fina blomstergirlanger eller animationer kopplade till sina namn längst ner. Hur gör ni? undrar Annika Om du vill lägga in en text eller blomslinga som ligger längst ner i inlägger och som då alltå kommer med i alla dina inlägg gör du så här: ----Min kontrollpannel ----Ändra signatur----- finns på vänster sida. ----Här kan du nu lägga in en text eller en blomslinga som tex den jag har längst ner.
anna_rispan
27-10-2007, 17:56
Nej man kan ju inte välja bort bilder o animationer i själva signaturen....  Väljer man bort alla bilder o animationer så kan man väl inte se vanliga bilder på växter o så? När man ska redigera sin signatur så står det ju att man ska välja små bilder o max 2-3 rader text....inga länkar.
CITAT (anna_rispan @ 27-10-2007, 18:56)  Nej man kan ju inte välja bort bilder o animationer i själva signaturen....  Väljer man bort alla bilder o animationer så kan man väl inte se vanliga bilder på växter o så? När man ska redigera sin signatur så står det ju att man ska välja små bilder o max 2-3 rader text....inga länkar. Visst går det att välja bort bilder, animerade och andra i signaturen... ev text försvinner också. Gå in på din kontrollpanel... ändra foruminställningar... översta raden " Vill du se andra medlemmars signaturer i inläggen... där väljer du Nej. Du kan se alla andra bilder, både avatarer och bilder i inlägg... det är bara signaturen som försvinner.
anna_rispan
27-10-2007, 19:11
ja men då försvinner ju även texten. en del har sitt gamla nick där en del har sina vanliga namn där. de vill jag ju se. nej det finns nog ingen ultimat lösning.
Siv i Bollnäs
03-11-2007, 16:59
Även jag tycker det är bekymmersamt med alltför utrymmeskrävande bilder som snurrande rosor och liknande som tar upp en kvarts sida om man vill skriva ut delar av en tråd... Framförallt när man vill skriva ut och spara vissa saker som jag brukar göra är det ju onödigt att få med så mycket ovidkommande. Mycket papper och färg går det åt i onödan och texten som är det viktiga försvinner i all grannlåt. En uppmaning från de som sköter forumet till dom som har alltför vidlyftiga "dekorationer" under inläggen kunde kanske få dessa att "krympa" dom en aning?? Man vill ju ha kvar bilden under signaturen till vänster, liksom annat smått och gott som bara är trevligt. Och naturligtvis alla gubbar, för att inte tala om bilder som är avsedda att illustrera en fråga - eller ett svar! Siv
Kvarnvik
03-11-2007, 17:03
Jag tycker också att det är skitjobbigt att det finns saker i vart och varannat inlägg som rör på sig, jag blir nästan åksjuk av att behöva se dem, vanliga bilder helt ok, jättebra med avatarer så man snabbt kan identifiera vem som har skrivit.
Krolliljan
03-11-2007, 17:04
Man kan gå in i foruminställningar i min kontrollpanel och ta bort det man vill
Lady Hamilton
03-11-2007, 17:13
CITAT (Siv i Bollnäs @ 03-11-2007, 16:59)  .......Även jag tycker det är bekymmersamt med alltför utrymmeskrävande bilder som snurrande rosor och liknande som tar upp en kvarts sida om man vill skriva ut delar av en tråd... Framförallt när man vill skriva ut och spara vissa saker som jag brukar göra är det ju onödigt att få med så mycket ovidkommande. Mycket papper och färg går det åt i onödan och texten som är det viktiga försvinner i all grannlåt.............. Siv Ett tips till dig m.fl. kan vara att om du kollar längst upp på ex. denna sida så ser du en knapp där det står Alternativ där kan du välja utskrift som alternativ och då kommer endast texten med vid utskrift. Att förbjuda oss att ha "hoppilihopp" i våra inlägg tror jag bara skapar missämja. Bättre då att själv välja Foruminställningar under sin egna Kontrollpanel. Pröva er fram tills ni "tagit bort" det ni själva tycker är ovidkommande. Man kan t.o.m. välja att inte se inlägg från vissa signaturer om man vill Man kan ändra och ändra tilbaka hur många gångersom hellst
anna_rispan
03-11-2007, 18:12
CITAT (Lady Hamilton @ 03-11-2007, 17:13)  Ett tips till dig m.fl. kan vara att om du kollar längst upp på ex. denna sida så ser du en knapp där det står Alternativ där kan du välja utskrift som alternativ och då kommer endast texten med vid utskrift. Att förbjuda oss att ha "hoppilihopp" i våra inlägg tror jag bara skapar missämja. Bättre då att själv välja Foruminställningar under sin egna Kontrollpanel. Pröva er fram tills ni "tagit bort" det ni själva tycker är ovidkommande. Man kan t.o.m. välja att inte se inlägg från vissa signaturer om man vill Man kan ändra och ändra tilbaka hur många gångersom hellst
Oj! Det visste inte jag att man kunde göra. Ignorera inlägg av en viss medlem! Hur blir det i en diskussion om en växt??
Om du blockerar en medlem så ser du inte den medlemmens inlägg men vi andra kan se inlägget. Det är bara hos dig det blockeras.
I chatten kan jag ju också blockera en medlem och då ser jag inte den medlemmens inlägg. Alla andra som inte blockerat ser inlägget.
kerstin z5-6
03-11-2007, 19:39
Bra va -helt personligt som man vill ha det ... jag skulle nog sakna min snurrande ros .. och vänta bara till jul Då det julpyntas här .. men det är som sagt lätt att ta bort och slippa se dem , om man så vill K
e_sedell
03-11-2007, 20:05
Jag vill gärna se signaturer i text. Däremot slipper jag gärna höga signaturer som man måste scrolla förbi. Det är inte bara animationer som är ivägen då. (Du kan väll lägga sin ros ned kerstin?  )
Ja här är det många viljor. Kerstins ros har alltid snurrat stående.......hur skulle det se ut med en liggande snurrande ros.
Ofta vill man ju lägga en personlig prägel på sin signatur och jag tycker bara det är fint med alla olika bilder.
kerstin z5-6
03-11-2007, 22:10
Visst går det att välja bort bilder, animerade och andra i signaturen... ev text försvinner också. Gå in på din kontrollpanel... ändra foruminställningar... översta raden "Vill du se andra medlemmars signaturer i inläggen... där väljer du Nej. Du kan se alla andra bilder, både avatarer och bilder i inlägg... det är bara signaturen som försvinner. som sagt --..och signaturerna står ju på två ställen .. Liggande ros E .. nää ...
sqrulan
03-11-2007, 23:23
Jag tycker att det är trevligt med alla små blommor och figurer,så för mej får det gärna vara.Däremot kan jag bli väldigt rädd om nånting låter helt plötsligt då jag är ute på nätet,hoppar högt ibland.
kerstin z5-6
04-11-2007, 02:32
WOW -49 dar kvar till jul  Hamilton  snart kan man ta fram lite belysning då
Krolliljan
04-11-2007, 07:11
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2007, 02:32)  WOW -49 dar kvar till jul  Hamilton  snart kan man ta fram lite belysning då  Eftersom jag inte blev medlem förrän i maj har jag inte sett julpyntet. Det ser jag fram emot. Så kul.
Kvarnvik
04-11-2007, 09:00
oh, vilken befrielse, nu har jag tagit bort signaturerna. jättebra att det finns alternativ
anna_rispan
04-11-2007, 11:03
CITAT (Alba @ 03-11-2007, 19:12)  Om du blockerar en medlem så ser du inte den medlemmens inlägg men vi andra kan se inlägget. Det är bara hos dig det blockeras.
I chatten kan jag ju också blockera en medlem och då ser jag inte den medlemmens inlägg. Alla andra som inte blockerat ser inlägget. ja det var ju så jag menade. Hur ska jag kunna förstå en diskussion om jag väljer bort en medlemsinlägg! jajaj. o så känner jag att jag måste upprepa mig. när det gäller signaturen under strecket så att säga. man kan välja bort eller inte. välje man bort försvinner även text. alltså får jag ha signaturerna synliga. för jag vill se text. en del har ju sitt riktiga namn där. om de heter kollijox som nick tex. då känns det mer personligt att kunna läsa namnet i signaturen under strecket.  som tur är så lider jag inte av något synfel så jag klarar av bilder som rör sig och så.  och de är fina också för den delen.
Siv i Bollnäs
04-11-2007, 18:36
Att ställa in så man endast kan skriva ut text är inte så smart om man också behöver se inlagda bilder som visar något man kanske frågat efter. Alltså: flera av oss har ju klargjort att vi visst vill se både bilder och signaturer med signaturbild t v samt gubbar och mindre saker - det är de STORA och HÖGA prylarna som uppträder under inläggen som är onödiga och jobbiga. Smala girlanger och liknande har jag för min del inget emot. Siv
kerstin z5-6
04-11-2007, 18:40
Att ställa in så man endast kan skriva ut text Görs tilllfälligt -just när man vill skriva ut något -inte en permanent inställning
i övrigt Gå in på din kontrollpanel... ändra foruminställningar... översta raden "Vill du se andra medlemmars signaturer i inläggen... där väljer du Nej. Du kan se alla andra bilder, både avatarer och bilder i inlägg... det är bara signaturen som försvinner.
e_sedell
05-11-2007, 20:06
Jag, och även Anna, vill se texten i signaturen men inte bilderna vilket man inte kommer till rätta med med föreslagna inställningsändringar. Tror nog ni försår det också även om ni insisterar.
kerstin z5-6
05-11-2007, 22:40
Jo det förstår jag -men ibland måste man välja
e_sedell
06-11-2007, 19:02
Jo tyvärr, det kanskekan vara ett förbättringsförslag till Ingemar. Separera dem innom databasen, och låta oss lagra dem i separata fält?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|