Tänkte köra en liten presentationsrunda jag också, nu när jag hittat tillbaka... Jag har iofs varit ganska aktiv här på Odla fram tills i våras nångång, så de flesta som inte är helt nya har nog sett till mig innan.
Precis som för många andra är det AoT:s kollaps som lockat tillbaka mig hit, och vilken lycka det är att hitta ett eget rosforum även här!!

Jag är alltså trädgårdstokig i allmänhet, och rostokig i synnerhet.

Odlar & bor i Björsäter i Östergötland, med sambo och två barn. Är 30 år i människoår, och snart 8 år i trädgårdsägar-år, så jag anser mig vara i ett ganska tidigt stadie av ovan nämnda galenskaper, även om jag tror att jag är född med fingrarna i jorden... Bara bönder och torpare i släktträdet (ja, jag har släktforskat lite, så det finns dokumenterat

Håller på att fullborda ett större projekt - bytte ut en förvuxen häck mot högt staket med 30 m ros-/perennrabatt innanför.
Nästa som är på gång är inte fullt så "grönt" - nu ska det bli tak till bilen, grusplan och hönshus. Det som iofs är lite grönt i sammanhanget är att det blir en hönsgård som också ska funka som bärgård, med hallon, vinbär, krusbär etc. Och så hönsor, såklart - längtar tills det blir klart!!!
Intressen i övrigt är "husvård" (en livsstil när man bor i ett 100-årigt hus...), konst (måleri, teckning, keramik....), sömnad osv. Vilket man kan ha svårt att hinna med så mycket med två ganska små barn, plus nystartad firma. Men det blir nog tid för det varefter!
Jaha, det var alltså jag.... Förhoppningsvis gav det lite hum för framtiden om jag lägger mig i nån diskussion...

Ha en trevlig trädgårdshöst tillsvidare!
/Mia