Mia, zon 3
Hejsan!

Tänkte köra en liten presentationsrunda jag också, nu när jag hittat tillbaka... Jag har iofs varit ganska aktiv här på Odla fram tills i våras nångång, så de flesta som inte är helt nya har nog sett till mig innan.
Precis som för många andra är det AoT:s kollaps som lockat tillbaka mig hit, och vilken lycka det är att hitta ett eget rosforum även här!! bravo.gif tummenupp.gif Ska FÖRSÖKA titta in även i de andra avdelningarna, men ack vad lite tid man har..... sad.gif

Jag är alltså trädgårdstokig i allmänhet, och rostokig i synnerhet. crazy.gif
Odlar & bor i Björsäter i Östergötland, med sambo och två barn. Är 30 år i människoår, och snart 8 år i trädgårdsägar-år, så jag anser mig vara i ett ganska tidigt stadie av ovan nämnda galenskaper, även om jag tror att jag är född med fingrarna i jorden... Bara bönder och torpare i släktträdet (ja, jag har släktforskat lite, så det finns dokumenterat rolleyes.gif ). Skönt att kunna skylla på generna när man sjunker djupare i odlarträsket för var dag, och inte alls särskilt ovilligt.... innocent.gif

Håller på att fullborda ett större projekt - bytte ut en förvuxen häck mot högt staket med 30 m ros-/perennrabatt innanför.
Nästa som är på gång är inte fullt så "grönt" - nu ska det bli tak till bilen, grusplan och hönshus. Det som iofs är lite grönt i sammanhanget är att det blir en hönsgård som också ska funka som bärgård, med hallon, vinbär, krusbär etc. Och så hönsor, såklart - längtar tills det blir klart!!!

Intressen i övrigt är "husvård" (en livsstil när man bor i ett 100-årigt hus...), konst (måleri, teckning, keramik....), sömnad osv. Vilket man kan ha svårt att hinna med så mycket med två ganska små barn, plus nystartad firma. Men det blir nog tid för det varefter!

Jaha, det var alltså jag.... Förhoppningsvis gav det lite hum för framtiden om jag lägger mig i nån diskussion... happy.gif
Ha en trevlig trädgårdshöst tillsvidare!
/Mia
Tosan
Välkommen tbx!
kerstin z5-6
Jaha då dej minns jag väl smile.gif-välkommen igen smile.gif
noranettan
Vad det är härligt med en massa rosmänniskor som flockas! Det är det bästa jag vet. Det bara måste bli rejäla rosensamtal från den här samligen! blomma.gif Anette
Betty
Välkommen hem igen! smile.gif
Anette på Solbakken
Hej!

Också hittat tillbaka...fast det var länge länge sedan.
Trädgårdstokig i synnerhet, och rostokig i allmänhet.
Hemma är Torsåker i Gästrikland, make och två utflyttade barn. Nästa år fyller jag 50, odlat har jag gjort så länge jag minns. Upprepar nyss skrivna ord: bönder och torpare i släktträdet (ja, jag har också släktforskat). Några soldater och en trädgårdsmästare också!
Speciellt intresserad av fotografering. På AoT har jag sedan länge haft "Dagens bästa bild".
Intressen i övrigt är inredning och husrenovering (bor i ett 100-årigt hus sedan 16 månader), till det gamla huset hör en lagom stor, 1500 kvm, trädgård. Fint läge mot sydväst, härlig utsikt mot landsbygd.
Första året gjorde jag nästan inget mer än att ta reda på vad som fanns i trädgården. Mängder med id-frågor fick svar på AoT. Ovärderlig hjälp. Nu vill jag förena den gamla karaktären med nya idéer. Hela våren grävde jag igenom enormt eftersatta rabatter. En del återskapas, annat nyskapas.
Har fler frågor än svar.
renate
Hej Anette, trevligt att ser dig här.det var det bästa med det nya forum här (ja visst ny sedan febr07) är att det nu finns ett rosforum.
AnnammA
Välkommen till både Anette och Mia! rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon