Men jag tycker ändå att jag kan delge er vad vi lyssnar på då natten faller. http://www.youtube.com/watch?v=Fe7yOccqdxI Kikhosta är nått man langar över till sin värsta fiende, det slår kräksjuka och alla andra påhitt i kvadrat.
Anki på Öland
26-10-2007, 21:04
Stackars liten! Ingen av mina egna barn har haft kikhosta men grannens lilla flicka hade det och på natten när allt var tyst kunde jag höra hur den lilla stackaren hostade alldeles förfärligt! Hoppas h*n piggnar till fort!! Anki
Netha
26-10-2007, 21:06
Vill ALDRIG att kikhosta hälsar på här.
Minns så väl när dotter hade det... hostade och hostade och hostade och man trodde hon skulle kvävas.
Bob Seger - Turn the Page... var en ny bekantskap (såvitt jag minns) Tack för den! Lyssnar och njuter.
Hoppas så klart att hostan snart är över. Skickar Krya på!
kerstin z5-6
26-10-2007, 21:06
Huga .. tur du har bra musik i alla fall
Betty
26-10-2007, 21:20
Bob Seger... mm, tack för påminnelse om underbar musik från förr!
Minns kikhosta alltför väl... Jejja, då 6 år gammal hostade så hon kiknade och spydde. Jag, gravid i 8:e månaden med hennes lillebror hostade ikapp med henne samtidigt som jag höll ett stadigt tag kring magen.... Usch vad det var jobbigt - och så långdraget!
Netha
26-10-2007, 21:24
CITAT (Betty @ 26-10-2007, 22:20)
Bob Seger... mm, tack för påminnelse om underbar musik från förr!
Minns kikhosta alltför väl... Jejja, då 6 år gammal hostade så hon kiknade och spydde. Jag, gravid i 8:e månaden med hennes lillebror hostade ikapp med henne samtidigt som jag höll ett stadigt tag kring magen.... Usch vad det var jobbigt!
Nämen Då är du värd en medalj... som orkade med både dotterns och egen hosta.... det hade nog inte jag klarat av.
Magdis
26-10-2007, 21:24
Åh fy så jobbigt med kikhosta. Tur att Lilleman är vaccinerad.
Betty
26-10-2007, 21:43
CITAT (Netha @ 26-10-2007, 22:24)
Nämen Då är du värd en medalj... som orkade med både dotterns och egen hosta.... det hade nog inte jag klarat av.
Jodå det hade du, man fixar det om man måste. ...men det var himla jobbigt...
Jejja
26-10-2007, 22:20
CITAT (Betty @ 26-10-2007, 22:20)
Minns kikhosta alltför väl... Jejja, då 6 år gammal hostade så hon kiknade och spydde. Jag, gravid i 8:e månaden med hennes lillebror hostade ikapp med henne samtidigt som jag höll ett stadigt tag kring magen.... Usch vad det var jobbigt - och så långdraget!
F'låt... Jag ville så gärna vara ett friskt barn, men tyvärr...
Betty
26-10-2007, 23:20
CITAT (Jejja @ 26-10-2007, 23:20)
F'låt... Jag ville så gärna vara ett friskt barn, men tyvärr...
Gumman...
Margaretha
27-10-2007, 10:33
Min ene var 9 månader då han fick kikhosta. Hemskt! Senare fick jag höra att barn under ett år ska ligga på sjukhus under den värsta tiden. Nummer två var fem år och lyckades smitta ner en flicka hos dagmamman innan vi begrep vad det var. Det har de föräldrarna aldrig förlåtit oss. Var han fick det vet jag inte. Den perioden "sov" jag med honom intill mig och ett fat i ena handen. Så snart han sa "host" hade han fatet under hakan. Och vi slapp sanera kräk ur sängen.
Stackars dig Svante. Det är en förfärlig sjukdom att ha och att vårda. Men man överlever även om sömnbristen periodvis är tung att bära.
Hoppas att det värsta snart är över!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.