|
Camilla i Värnamo
27-10-2007, 07:57
God morgon! Hade tänkt gå ut och städa lite i trädgården idag. Grått är det och jag vet att jag väl får fart när jag kommer ut men nu har jag ingen lust alls. Vad ska ni göra idag?  Behöver lite moraliskt stöd i hösttider!
LindaLunda
27-10-2007, 08:02
Idag skall jag försöka gräva ner massa roddar och axaleor jag köpt på rean. Ta upp mer dahlior... osv. Sedan blir det nog kanske en sväng upp i keramikverkstaden för där ligger en drake och väntar på att bli färdig. Linda
Hmmm, jag behöver nog också lite moraliskt stöd efter att ha skrutit om i en annan tråd, att jag bara behövde sitta på min breda bak och invänta frösåddernas tid  . Nu visar det sig tyvärr att jag faktiskt borde klippa gräset en sista gång inför vintern. Men jag vill inte............det är grått och tråkigt ute  , det borde vara förbjudet med såna aktiviteter nu
Camilla i Värnamo
27-10-2007, 08:15
Linda, säljer du drakarna som du gör? Isf vad kostar de?
LindaLunda
27-10-2007, 08:21
CITAT (Camilla i Värnamo @ 27-10-2007, 09:15)  Linda, säljer du drakarna som du gör? Isf vad kostar de? Ja jag tar upp beställningar på mina drakar. Det bästa är om du mailar mig om du vill ha mera information. Linda
Idag ska jag göra: INGENTING, i trädgården det vill säga. Men jag BORDE fortsätta med lövräfsning och allmän upprensning efter sommaren/inför hösten.
Helen i Piteå Zon 5
27-10-2007, 10:15
jag kanske följer med min dotter en sväng på stan  Det är oktoberfest och mycket kul händer just i helgen både i butiker och ute på torgen. Sen skulle jag behöva plocka lite fler större stenar till mitt höstprojekt... ett litet stenparti  men jag vet inte om 'orken' infaller sig. <för övrigt har vi bra väder.. halvsol och +6gr.
Citrona
27-10-2007, 10:26
Marsch pannkaka, Linda! Han känner sig ensam och vill bli FÄRDIG
ewa zon 3
27-10-2007, 10:28
Det enda "trädgårdsarbete" som blir av idag är sådd av ett par vildpelargonfrön som legat i blöt sen i går /Ewa
Ewa smålänska höglandet
27-10-2007, 10:31
Mannen och hunden är ute för att hitta 14-taggaren Jag har tänkt tömma komposten nu i höst istället för till våren som jag brukar, tycker det skulle vara skönt att ha den tom när vårarbetet börjar, men jag sitter framför brasan och bara drömmer
Monica i Nässjö
27-10-2007, 10:31
Jag kan då inte ge dig nåt moraliskt stöd för jag har alldeles tappat lusten för trädgårdsarbete. Jag har letat och letat men jag brukar sällan hitta den förrän efter jul någongång  . Så idag ska jag faktiskt bara vara inne. Ska nog gå igenom fröbibbelistan igen och leta upp alla frågetecken. Och sedan bakar jag nog en kaka.
Svante i Säve
27-10-2007, 11:06
Trädgården är inställd här. Dagen får ägnas åt matlagning och lalla med kikhostebebisen. Hemkörda köttbullar och så ska jag göra potatismos till det. Ska även bränna ihop enn kålpudding.
LindaLunda
27-10-2007, 11:09
CITAT (Citrona @ 27-10-2007, 11:26)  Marsch pannkaka, Linda! Han känner sig ensam och vill bli FÄRDIG  Hmm det får bli i natt... när mitt underbara  bokstavsbarn somnat... om jag då orkar. Linda
Ja inte blir det någon peppning från mig. Här är det mulet och blåser så man får hålla i hatten. Det trädgårdsarbete jag planerat i veckan är fortfarande inte gjort. Jag vet inte vad jag väntar på.......lusten kanske. Men det är ju sååå kallt om fingrarna - 6,3°.
Men i morgon då........ja....kanske i morgon.
CITAT (Gillan @ 27-10-2007, 09:15)  Hmmm, jag behöver nog också lite moraliskt stöd efter att ha skrutit om i en annan tråd, att jag bara behövde sitta på min breda bak och invänta frösåddernas tid  . Nu visar det sig tyvärr att jag faktiskt borde klippa gräset en sista gång inför vintern. Men jag vill inte............det är grått och tråkigt ute  , det borde vara förbjudet med såna aktiviteter nu  Nu hoppas jag inte det dyker upp nåt mer trädgårdsarbete mer i år, för det blev gjort
Du är värde en  Gillan som fick det gjort idag. Min energi har inte runnit till än.........men jobbet är ju kvar......... tyvärr
skogstroll
27-10-2007, 13:08
ja jag undrar om det är lika segt för er att ta itu med saker, tycker jag ändå gjort lite idag... jag tycker hösten är den vackraste årstiden men gud vad segt det är nu - mulet och eländigt, det känns ju helt utsiktslöst. Vad gör man? jag tror bara jag gör en kopp te och sätter mig o planerar nästa år, det är väl lika bra att vänja sig några månader här en bild från dagens mulna multnande trädgård [attachment=8836:idag.jpeg]
Oj vad ni låter deppigt,det som inte blir gjort nu kan väntar till våren.Jag är klar i trädgården,lökarna planterat och den sista rosen i jorden.Jag har skickat trädgården i vintervila.Kupning av rosor åerstår men det är för varmt ännu för det.Jag tog en lte längre promenad i skogen på förmiddagen,det var skönt att kommer ut i friska luften.Nu tar jag det lugnt framför datorn. Kix på sin älsklingsplats på altanen. [attachment=8837:PICT0003_9.JPG]
skogstroll
27-10-2007, 13:47
undrar om det finns nåt som heter trädgårdsdepression... nu gick den tillfälligt över i alla fall för solen kom fram
Citrona
27-10-2007, 14:42
Nej Linda, inte i natt när du är för trött, då kanske du sätter svansen upp och ner Jag har inte bråttom, kan vänta till våren om det behövs!
Felicia
27-10-2007, 14:44
Jag har nog också tappat geisten lite för trädgårdsarbete nu då det är så grått och trist ute och så har det faktiskt snöat lite smått idag, inte så det lagt på backen men ändå Hade annars tänkt plantera lite lökar men jag vet inte riktigt vart jag ska ha dom, skulle nog behöva en ny rabatt för det
Monica M zon 4
27-10-2007, 15:17
Jag har varit på hem och villamässan i Göteborg. Har fyndat 3 perenner, 1 röd bergsvallmo, 1 vinröd riddarsporre och 1 strålrudbeckia. Å så köpte jag massa olika amaryllislökar. Bland annat en miniamaryllis som blir 25 cm hög och får 8-12 stänglar.
Nu har jag duschat och ska fixa mig i ordning för att åka på fest! Var och shoppade lite nya kläder härom dagen så det ska bli så kul att inviga kläderna!
Idag har jag varit på Orkideutställningen i Åkeshov! Kom hem med två nya orkideer förståss...
kix var för gullig på sin plats. Man behöver inte städa ordentligt i trädgården på hösten... När våren kommer så har på något sätt det mesta av det man lämnade på hösten försvunnit  . Tacka våra små vänner maskarna. De tar hand om mycket och när våren kommer så har man hur mycket lust som helst...  om än jobbigt att ta hand om det då. Vi ser fram mot våren så här års. mvh inger
Haha, jag ligger här på soffan å surfar medans gubben sätter undan alla krukor, balkonglådor och utemöbler!  Ont i halsen och fryser som en hund...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|