LindaLunda
Efter att ha raderat 200 dagliljebilder ur ett album på ett annat forum ranting.gif , som man inte skall prata om här ninja.gif , lägger jag in dem här i stället. Några åt gången för det tar ju lite tid sweatingbullets.gif .
Någon som vill kika confused.gif ?
Mera dagliljor...
Linda
Harvey
Alltså, du och Karin är ju LIVSFARLIGA! Var skall man ha alla dagliljor? Får väl också gräva en stor dagliljerabatt någonstans. Kanske ena gräsmattan skulle bli bra... Och sedan alla irisar, och allt annat, och alla dina variegerade växter, hur får du plats, och hur hinner du rensa allt ens någorlunda?
LindaLunda
Där det finns hjärterum finns det stjärterum! Och då får inte ogräsen plats! Bara lite... och de syns ju inte i trängseln!
Linda
Irene_L
Ojoj vad många vackra dagliljor det finns! wub.gif Jag bara måste köpa några fler i vår. tummenupp.gif

Om man sår själv hur länge dröjer det innan dom blommar?
LindaLunda
Ingen aning hur lång tid det tar. Men jag har för mig att Anette på Boäng sådde en som tog ca: 11 månader på sig från sådd till blomninng?
Linda

Ingen aning hur lång tid det tar. Men jag har för mig att Anette på Boäng sådde en som tog ca: 11 månader på sig från sådd till blomninng?
Linda
Irene_L
Aha...då går det ju snabbt tummenupp.gif

g.gif Jag kanske ska testa det.......vi får se.
Lotta i Gbg
Det vanligast är nog ändå att det blommar sommar 3 efter sådd. Anettes som hon visade här hade hon höstsått och hade inne i vinterträdgården. Och det var en av väldigt många fröplantor. Jag har en del fröplantor, och några har blommat andra sommaren, men som sagttredje är vanligast, i allfall hos mig.
Irene_L
Ok...år 3......liiite lång tid. Jag får nog köpa istället. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon