LindaLunda
27-10-2007, 10:30
Efter att ha raderat 200 dagliljebilder ur ett album på ett annat forum

, som man inte skall prata om här

, lägger jag in dem här i stället. Några åt gången för det tar ju lite tid

.
Någon som vill kika

?
Mera dagliljor...Linda
Alltså, du och Karin är ju LIVSFARLIGA! Var skall man ha alla dagliljor? Får väl också gräva en stor dagliljerabatt någonstans. Kanske ena gräsmattan skulle bli bra... Och sedan alla irisar, och allt annat, och alla dina variegerade växter, hur får du plats, och hur hinner du rensa allt ens någorlunda?
LindaLunda
28-10-2007, 13:11
Där det finns hjärterum finns det stjärterum! Och då får inte ogräsen plats! Bara lite... och de syns ju inte i trängseln!
Linda
Irene_L
28-10-2007, 18:17
Ojoj vad många vackra dagliljor det finns!

Jag bara måste köpa några fler i vår.
Om man sår själv hur länge dröjer det innan dom blommar?
LindaLunda
28-10-2007, 18:52
Ingen aning hur lång tid det tar. Men jag har för mig att Anette på Boäng sådde en som tog ca: 11 månader på sig från sådd till blomninng?
Linda
Ingen aning hur lång tid det tar. Men jag har för mig att Anette på Boäng sådde en som tog ca: 11 månader på sig från sådd till blomninng?
Linda
Irene_L
28-10-2007, 19:02
Aha...då går det ju snabbt

Jag kanske ska testa det.......vi får se.
Lotta i Gbg
28-10-2007, 19:41
Det vanligast är nog ändå att det blommar sommar 3 efter sådd. Anettes som hon visade här hade hon höstsått och hade inne i vinterträdgården. Och det var en av väldigt många fröplantor. Jag har en del fröplantor, och några har blommat andra sommaren, men som sagttredje är vanligast, i allfall hos mig.
Irene_L
28-10-2007, 19:44
Ok...år 3......liiite lång tid. Jag får nog köpa istället.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.