verdeverde
27-10-2007, 12:02
Hej!
jag heter Eva och har 2 habaneroplantor och 2 hungarian yellow hot wax på balkongen. habaneron blev inte riktigt färdig. Nu undrar jag om jag kan ta in dom?Isåfall hur gör jag då. jag vet att det finns massor chiliälskare på det här forumet som delar med sig av alla sina tips. Det är jättefint.
Hälsningar Eva
Piccante
27-10-2007, 18:11
Ta in dem och ha dem som krukväxt, ge extra belysning så håller de sig i bättre form. De kan fälla lite blad om de får lite ljus och se lite slitna ut men de brukar komma igen bra till våren igen. Beskär dem till våren för att stimulera ny tillväxt och plantera om dem då.
Ligger nog många chilitrådar under avdelning köksträdgård, annars kan man söka så hittar du trådar mer fler tips om hur man sköter och odlar chili.
verdeverde
27-10-2007, 18:43
Hej Markus!
Tack för ditt snabba svar...ska pröva då, känns ju jättekul om dom tar sig igen istället för att uppfostra en ny generation så att säga....häls Eva
myrtille
27-10-2007, 21:09
Det kan vara bra att duscha de med vatten då och då när man tar in dem eftersom luften är mycket torrare inomhus. Det gör att de inte tappar lika mycket blad. En annan sak att tänka på är ohyra. Utomhus har löss och annat oknytt naturliga fiender men inomhus måste man överväga något slags bekämpningsmedel. Själv använder jag neemolja.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.