svennis
27-10-2007, 16:15
Stanwell Perpetual blommar och gör mig glad.
St Perpetual.jpg
noranettan
27-10-2007, 16:53
Ja, tänk här fick den en höstblomning för första gången. Ändå har jag haft den i flera år - hade nästan gett upp. Här är blomningen över nu, tog du bilden idag?

Anette
Jag älskar mina 2 S P,som de har blommat i år men nu tror jag frosten tog den sista blomman.Vilken doft,jag har totkat bladen och sniffar på de då och då under vintern.
Stanwell P med rimfrost Lite rimfrost på mössan gör inte S P något den är strålande vacker när solen kommer fram.
Ewa smålänska höglandet
27-10-2007, 17:57
Min hade också många blommor men frosten tog dem när vi hade -9 grader härom natten
Aqvakul
31-10-2007, 18:41
Visst är Stanwell Perpetual en underbar ros. Den blommar troget hela säsongen, fast jorden är mager och torr. Möjligen så växer den ibland lite "knökigt", men med lite stöd så. Här i zon 1 så blommar den fortfarande.
Mvh
Anders
svennis
31-10-2007, 19:04
Min blommar fint.
Men jag hörde att den vill ha gödsel. Tänker jag börja med. Kan den växa sig ännu större.
Mina fick i våras en rejäl giva med kompost och hästgödsel,de har blommat rikligt hela sommaren och hösten tills frosten tog de sista blommorna.
[attachment=8993:Stanwell..._Medium_.JPG]
Christina i Taxinge~
31-10-2007, 22:05
SP är en verkligt tacksam ros eftersom den blommar så villigt och länge.
Men huga! va fult den växer - åtminstone hos mig.
Renate, ditt ex ser så kompakt och fint ut! Har du klippt den & format till den?
[attachment=9091:Stanwell..._Medium_.JPG]
Ja jag klipper den varje vår,ta bort alla fula grenar och korta in lite då växer den så här buskigt.Detta är den andra busken.
Christina i Taxinge~
03-11-2007, 00:10
Dina SP ser verkligen prydliga ut båda två, Renate!
Jag har nog aldrig sett såna täta SP förut.
Jag måste skärpa mig och börja använda sekatören oftare....
Anna NV Uppsala
05-11-2007, 00:17
Mina rådjur har börjat gilla SP alldeles väldigt. jag gör diverse burar med metallbågar och kanske en slinga taggtråd, och SP blir sååå fint formklippt utanför det :-/
CITAT (Anna NV Uppsala @ 05-11-2007, 00:17)

Mina rådjur har börjat gilla SP alldeles väldigt. jag gör diverse burar med metallbågar och kanske en slinga taggtråd, och SP blir sååå fint formklippt utanför det :-/
Smart idé, se till å få hjälp av eländena istället
Nu slipper ju jag rådjur, men jag vill nog påstå att de passar bäst i frysen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.