Full version: Medlemsalbum....
Lotta i Gbg
Ja g undrar hur man kan göra något annat än medlemsalbum? Jag får bara upp det som alternativ när jag ska skapa ett nytt album
ewa zon 3
Om du vill lägga in bilder på exempelvis rosor under "Växtbilder" så klickar du på "Växtbilder" och sedan "Rosor" så får du upp små ikoner med text ovanför bilderna. Då kan du lägga in bilder därifrån.
Vill du ha privata album så låter du bli att klicka på alternativet "göra albumet tillgängligt för andra" när du håller på med ditt medlemsalbum.
Hoppas du blev hjälpt av svaret unsure.gif

/Ewa
Lotta i Gbg
Tack för svaret. Jag försökte ladda upp en clematisbild i clematisalbumet, men lyckades inte. Jag tryckte på ladda upp osv, men bilden (gjorde det ett par gånger) kom inte med. Hmm vad gör jag för fel.
Alba
Jag är inte säker att jag är rätt ute men om du tittar noga när du försöker ladda upp bilden kan det komma upp en rosa textrad ...........antingen är bilden för stor eller också är det fel filformat.
ewa zon 3
Nu kanske det här är larvigt men tryckte du på "bläddra" först och valde en bild innan du försökte ladda upp den shy.gif

/Ewa
Lotta i Gbg
Tack för ert engagemang!
Jag gör så här: Klickar på klätterväxtalbumen, därefter kan jag välja på två olika. Väljer Clematisalbumet. Där kommer upp ett antal bilder, ovanför dem några ikoner, jag trycker på 'Lägg till en bild'. Då komer det upp en ny ruta där skriver jag först clematisens namn i Bildtitel, därefter går jag ner till Bläddra, där jag scrollar fram till min bild, klickar på Öppna- Då kommer filtexten upp i rutan längst ner. (jag har jpg och inte för stor bild) Då växlas hela skärmen till grårosa och i mitten står det Uppladdning kommer nu att ske.... Vänta du kommer att förflyttas... (eller något liknande, jaghinner inte läsa) och sedan är jag tillbaka i Kelmatisalbumet utan att min bild är med.

Ibland är det lätt att missa det mest enkla, så jag har inte lyckats. Kan någon se om jag gjort något fel eller missat något steg?
Alba
raderat
Krolliljan
CITAT (Lotta i Gbg @ 27-10-2007, 20:57) *
Tack för ert engagemang!
Jag gör så här: Klickar på klätterväxtalbumen, därefter kan jag välja på två olika. Väljer Clematisalbumet. Där kommer upp ett antal bilder, ovanför dem några ikoner, jag trycker på 'Lägg till en bild'. Då komer det upp en ny ruta där skriver jag först clematisens namn i Bildtitel, därefter går jag ner till Bläddra, där jag scrollar fram till min bild, klickar på Öppna- Då kommer filtexten upp i rutan längst ner. (jag har jpg och inte för stor bild) Då växlas hela skärmen till grårosa och i mitten står det Uppladdning kommer nu att ske.... Vänta du kommer att förflyttas... (eller något liknande, jaghinner inte läsa) och sedan är jag tillbaka i Kelmatisalbumet utan att min bild är med.

Ibland är det lätt att missa det mest enkla, så jag har inte lyckats. Kan någon se om jag gjort något fel eller missat något steg?

Om man lägger in bilder i det allmäna albumet kommer bilden att granskas först innan den kommer in. Det kan ta ett par dagar. smile.gif
Alba
CITAT (Krolliljan @ 28-10-2007, 10:39) *
Om man lägger in bilder i det allmäna albumet kommer bilden att granskas först innan den kommer in. Det kan ta ett par dagar. smile.gif

Jamen visst..... är det ju. Forumansvarig ska granska först innan den läggs ut. Nu är det ju helg och dår kan det ju ta lite längre tid.
Lotta i Gbg
Tack ska ni ha! Jag hittade plötsligt 6 likadana klematisbilder som det stod dold bild på inne i min profil. Nu vet jag bättre varför.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon