ottolina
Ngon som har ett recept p en bra ltt och god matrtt som man kan ha att bjuda p .Ska ha fest om en vecka.Kan inte komma p ngot.Snlla HJLP !
sa, mlardalen zon 2
Det beror p vad man menar med snabblagat men de flesta gillar lasagne enligt min erfarenhet. Kttfrsssen kan man gra dagen innan ifall det r stor tidsbrist innan gsterna kommer, sedan r det bara att gra en bechamelss och varva kttfrsss, bechamelss och lasagneplattor + ost i en smord form. Sedan slnger man in det hela i ugnen och maten skter sig sjlvt i ugnen s man kan skra upp sallad brd eller vad man nu vill ha till lasagnen medans den grddas.
Netha
Chili con carne

Den kan du laga "nstan" frdig dagen innan, den blir bara godare om den fr st ver natten.
Vita bnorna stter du i nr du vrmer upp p festkvllen. Painriche el rostad fralla r gott till.
Vegetarisk variant.. byt ut frsen mot quornfrs.

Min variant av rtten r ungefr som denna, men jag har i krossade tomater (tetra) istf hela p burk.

Recept Chili con carne

Gsis
Kycklingfil, hysta ihop lite i en stor gryta och fyll p med creme fraich, sweet chili och vitlk. Koka ihop. Lgg i lite majs, strimlad paprika och sockerrter. Gr sen ris i lngpanna innan gsterna kommer, i den gr det koka mycket. En god sallad till det. Ltt att laga, ltt att frbereda och hyfsat billigt.

/sa
elleave
paj, grekisk sallad, potatisgratng med skinka i, bakad potatis med ett par rror........
Mariann
jag ska ocks ha fest!! Tnker gra varmrkt lax pasta!

Koka typ fjrilar enligt paket. Lgg pastan i en lngpanna. Gr en vit ss grna med lite grdde (till fest) salt o peppar enlig tycke. Lgg varmrkt lax ( 75 g/person) i mindre bitar (typ muns) uppep pastan, riv en god lagrad ost (1-2 dl) uppep laxen och hll sedan den grddiga ssen ver och in i 225 grader 10 min.

KLART!!!
netaave
Frs skivad flskfil och lgg i en ugnsform
frs frska skivade champinjoner och str ver
strimla rd paprika och lgg p detta
riven ost p toppen
rr ihop 1 dl chiliss men 3 dl grdde och krydda m salt och sv peppar, hll det ver och gratinera i 225 gr i 15-20 min.
Servera med kladdigt ris och en grnsallad m finstrimlad purjo och avocadobitar i.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon