Berith
Här påbörjades en diskussion om antal bilder i albumen. Länkar till Karins tråd men börjar en egen här.

Jag måste ( rtfm.gif ) börja flytta över mina bilder från gamla till nya albumen men undrar hur många bilder som är lagom i varje album. Själv tycker jag det är svåröverskådligt om det blir alldeles för många. Det verkar iaf som att man ser 9 bilder på varje sida, är då två sidor lagom? Tre? Fler?
Tobe3
Max två sidor tycker jag. Blir lätt att man inte orkar bläddra igenom sida för sida i ett jättestort album. Letar man sedan efter en användares bild man sett tidigare och först på sidan 9 upptäcka att det var fel album man letade i. ranting.gif Kan bli frusterande.
Krolliljan
Jag tycker att den frågan är jättesvår. confused.gif
Jag har ett album som är nio sidor och jag orkar knappt ta mig igenom det.

3 sidor är nog ganska bra men samtidigt bygger man ju kring en rubrik.
Har man fler pioner än så verkar det kanske konstigt att börja ett nytt pionalbum.
Har man sen oerhört många bilder blir det så många album att det bir jobbigt. g.gif

Nästa år tänkte jag göra som jag sett vissa andra har gjort, ha ett album per månad.
Berith
Det var det jag också tyckte, att ett par tre sidor är lagom. Men så har jag sett att det ibland förekommer album som innehåller många fler sidor än så. Och då "orkar" jag bara igenom kanske hälften, sen byter jag album. Synd, för dom bilderna jag hoppar över är säkert minst lika fina eller intressanta som dom i början.

Tjaa, jag får väl börja så smått och testa mej fram. Jag har inte så himla många bilder så det blir kanske inte nåt problem med att dela upp dom ändå. whist.gif
anna_rispan
ja jag har inte stoppat in många bilder alls. känns inget lockande med det som det är nu.

i den här tråden har bland annat jag skrivit vad jag tänker om album....tråd om album
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon