noranettan
28-10-2007, 12:16
Så här ser trampstenarna som maken gjor ut. Visst är de fina?

Jaha, och när man lägger de här trampstenarna på rad, vad blir det då?

En
lönngång så klart!
kerstin z5-6
28-10-2007, 12:24

Jättesnygg lönngång
Ing-Marie i Finnerödja
28-10-2007, 12:41
Verkligen snygg lönngång Kenneth har gjort

, men är den inte för fin att gå på .Jag skulle nog gå jämter för att inte förstöra de fina bladen

Var kommer man om man i allafall skulle beträda gången , till växthuset eller ?
//Ing-Marie
noranettan
28-10-2007, 12:58
Nej, den nya rosön ligger mellan "Vita Rabatten" och bäcken. Vi diskuterade först om vi skulle kalla rabatten för Jungfruöarna och bara sätta albor, men det blev för mycket omflyttningar då. Så nu är det en blandad kompott.

Anette
Christina i Taxinge~
28-10-2007, 13:05
Va snyggt!!!!!!!!!
Och alla de stenarna gjutna på en gång?! Sanslöst effektiv, den där Mr Kenneth!
LindaLunda
28-10-2007, 13:06
Jättefina!!! Riktiga konstverk!
Linda
Raija på Närkeslätten z3
28-10-2007, 14:36
Men Oj vad fint, Anette.
Den lönngången var verkligen superfin. Och håller med - han är ju hur snabb och effektiv om helst. Gjuter han dem i formar eller direkt på plats?
noranettan
28-10-2007, 14:50
Både och......Han gräver en rund grop och lägger grus i botten, sen lägger han en järnring på det. Sen är det i med finbetong som slätas till. Det gjorde han igår. Idag har han gjort lönnlöven. Skurit en mall i masonit som han lägger över trampstenen som nästan hade härdat idag, sen kletar han i finbetong som är färgad med falu rödfärg. (han är oerhört effektiv och energisk när han är med på spåret!

Anette
Oj vad snyggt det blev,så duktig make du har. Så flitiga ni är i er rosgård.
Till våren ska jag lära mig gjuta i betong,den saken är säker.
Nej men din man är ju för duktig, så fint när gräset växer emellan nästa sommar.
SÅ jättesnyggt det blir! Vitsigt oxå med en lönnång! Iden är inte alls dum, man kanske skulle....hmmm, vi får se....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.