noranettan
En av de vackraste, enligt LÅG, av de purpur/lilafärgade gallicorna. Färgspelet, från den nyutspruckna rosen till den vissnande, går från purpurröd till annnilin(stavn?)grå. Så, beroende på när man tar bilden, skiftar färgen mycket. Färgerna kommer bäst till sin rätt om den står i vandrande skugga. Doftar himmelskt gott!!!!

Kajsa har ju redan visat bild på den, men den tål att visas fler gånger, eller hur Kajsa??
yes.gif Anette
Christina i Taxinge~
Ja!!!!!
Belle de Crecy är sååå vacker!

[attachment=8865:DSCN8669__2_.JPG]

Kajsa
Jo, vi tar den i repris

Belle de Crecy

Har breddat en rabatt idag och räknar med att få plats med 8 nya rosor där. Funderar på dessa gallica rosor, Belle Isis, George Vibert och Camaieux, eller Prince Fredéric. Kanske har du dessa och visar i gallica spalten ?
Belle Isis har jag snubblat över en massa ggr nu, den är för söt.
noranettan
Belle Isis är bara för gullig. De andra kommer när det är deras tur!! Både Georg och Camaïeux är randiga men ändå olika. Georg är snyggare tycker jag. Prinsen är en mörk snygging. Av de här har jag bara prinsen med på sortlistan till nästa år. rolleyes.gif Anette
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon