noranettan
Den här randiga gallican har ett okänt ursprung. Den nämns inte varken hos LÅG eller i Botanican. Suzanne Verrier, författare till "Rosa Gallica" beskriver den som en gallica i mättad rosa/violett med oregelbunda mörka crimsonfärgade ränder. Den är inte särskilt hög ~0,8m. Doften är god men inte stark.

rolleyes.gif Anette
Kajsa
Hur hög blev rosen ? Help me find skriver 1.5 - 2 m och Rosenposten 90 - 1.20 ? Och du måste skrivit fel.
Alltid trevligt med dessa strimmiga rosor, ser läcker ut.
noranettan
Jajamensan, en 0:a trillade bort, men nu har jag satt dit den igen. Nu sitter den rätt trångt bland perenner och andra rosor, men så hög som 1 meter har den inte blivit här på de 4-5 år jag haft den. Javisst är tivolirosor fina! Man blir glad av dom tycker jag. biggrin.gif Anette
Anna NV Uppsala
Rådjuren hälsar och säger att just Bella Doria smakar utsökt...
noranettan
Det berättar jag inte för "mina" rådjur. Fast de kommer inte in i Rosengården och det är där hon bor. Fast jag har ju gett dom så många nya rosor att beta på i nya rosön - de får nöja sig med det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon