ewa zon 3
Såg att det är lökrea här just nu Frö med posten
Slängde naturligtvis iväg en beställning på tulpanlökar
Näckrostulpan, dvärgtulpan vildtulpan och flocktulpan blev det

/Ewa

renate
Det såg lockande ut men jag har påtat ferdigt för i år.
MariaS
SKA INTE KÖPA MER NU blink.gif rtfm.gif Måste få plats med växter till nästa år också...
lyckero
Nu blev jag lite köpsugen igen...
Men hur dyr är frakten egentligen?
Läste att det blir dyrare med tyngre saker - men hur dyrt är det?
Är det postens vanliga porto kostar det ju en del...
Lyckero
ewa zon 3
Jag fick reda på frakten innan jag bekräftade beställningen.
så tycker du frakten blir för dyr kan du alltid avbryta köpet

/Ewa
stennie
Jag kunde inte heller låta bli i förra veckan när erbjudandet kom.
Detta blev det!
Dutch Yellow
Jeanne d´Arc
Cream Beauty
Klocklilja - guldkantad
Myskhyacint, gul
Klocklilja, mörk
Sir Winston Churchill
Angelique
Uncle Tom
Goblet

Totalt crazy.gif
Lime
Även jag trillade dit biggrin.gif

För mig blev det paketet med de olika Perfekt partner sorterna,
samt några roliga alliumsorter. Är det någon här som har testat Perfekt partner?
De säger i reklamen att det skall vara fina blandningar där sorterna matchar varandra.
Någon som vet om det stämmer?

Beställde lökarna i söndags eftermiddag och fick dem med posten idag, tisdag!!

Nu har jag planterat hela eftermiddagen. Börjar redan längta till våren så man får se
hur det blir.
Felicia
Samma här..
Jag var på Granngården som hade halva priset på lökar.. Kunde ju inte låta bli att köpa lite.. rolleyes.gif
Lime
Hej igen!

Ang frakten så är det som Ewa säger att man ser den innan man beställer,
men för mig så hade de sänkt fraktkostnaden.

Det stod 109 kr när jag bekräftade orderna men de hade sänkt den
till 98 kr thanks.gif
magdalia
Vad skönt att se att det inte bara var jag som föll för reapriserna trots att rabatterna egentligen är fulla.. blush.gif
Kajsa
Jag köpte rea lökar från Frö på Posten, dom grävde jag ner igår, jättefina ex. Tulpaner/ Darwinhybrider 3 pkt och Allium gigantheum.
AnnammA
Jag hoppade dels på odlas sista-minuten- lökerbjudande och fick en hel del bonus; sedan var jag i två lokala plantskolor och hittade en hel del liljor och annat till halva priset... rolleyes.gif Allt är inte planterat än, för där är en del krukade rosplantor som ska på plats, ngn clematis och ngn perenn mm. Ska gräva lite mer i dag(men har haft lite problem med mitt ena ben, på sista tiden, så trädgårdsarbetet har delvis fått ligga i träda...)
Tulpaner har jag nästan gett upp att köpa, pga att rådjuren härjat så de sista åren angry.gif,men där är två påsar med liljetulpaner, som jag inte kunde motstå. De ska planteras långt in bland buskar och snår, så att de otäcka djuren får kämpa lite för att komma åt och knapra på dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon