Visst är det trist när blommorna på phaelonopsisarna börjar hänga - det är slutet på blomningen, och snart börjar de utblommande blommorna falla av...
Jag knep av "disklasorna" och lät de få lite mer liv liggande bredvid krukan...(Helgerån, eller?) Men det är fantastiskt hur länge de blommar ändå! Skörd.JPG
pejori
30-10-2007, 11:15
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 11:01)
Jag knep av "disklasorna" och lät de få lite mer liv liggande bredvid krukan...(Helgerån, eller?)
JA.... men visst är dom härliga...har elva som blommar här nu i köket...lyser upp fint
MariaS
30-10-2007, 11:30
Lustigt, med tanke på allt snack om kyla, vila och mörker, att dessa underbara växter blommar så här års. Just detta att de trivs aldeles utmärkt i mörka förnster, för varma rum och vilan ska de ha i ett svalt upplyst utrymme i nån vecka bara? Underbara växter som sagt.
ewa zon 3
30-10-2007, 11:31
Härlig färgställning på dina phaelonopsisblommor Men att kalla dom för disktrasor är de alldeles för vackra för tycker jag
/Ewa
AnnammA
30-10-2007, 23:27
CITAT (ewa zon 3 @ 30-10-2007, 11:31)
Härlig färgställning på dina phaelonopsisblommor Men att kalla dom för disktrasor är de alldeles för vackra för tycker jag
/Ewa
Jo, men de hänger ju dylikt, när blomningen går mot slutet...När jag sedan bröt av dem och öppnade upp dem, kunde man åter få skåda skönheten någon dag till...
Biggan_
31-10-2007, 00:07
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 23:27)
Jo, men de hänger ju dylikt, när blomningen går mot slutet...När jag sedan bröt av dem och öppnade upp dem, kunde man åter få skåda skönheten någon dag till...
Hade kanske varit snyggt att låta dem simma i en skål med vatten också kanske tillsammans med ett flytljus.
Lisbeth zon2
31-10-2007, 10:53
Dom är vackra i en glaskål, länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.