Full version: Trkigt...
AnnammA
Visst r det trist nr blommorna p phaelonopsisarna brjar hnga - det r slutet p blomningen, och snart brjar de utblommande blommorna falla av...

Jag knep av "disklasorna" och lt de f lite mer liv liggande bredvid krukan...(Helgern, eller?)
Men det r fantastiskt hur lnge de blommar nd! wub.gif

Skrd.JPG

pejori
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 11:01) *
Jag knep av "disklasorna" och lt de f lite mer liv liggande bredvid krukan...(Helgern, eller?)

JA.... naughty.gif flirting.gif giggle.gif
men visst r dom hrliga...har elva som blommar hr nu i kket...lyser upp fint tummenupp.gif
MariaS
Lustigt, med tanke p allt snack om kyla, vila och mrker, att dessa underbara vxter blommar s hr rs. Just detta att de trivs aldeles utmrkt i mrka frnster, fr varma rum och vilan ska de ha i ett svalt upplyst utrymme i nn vecka bara? Underbara vxter som sagt.
ewa zon 3
Hrlig frgstllning p dina phaelonopsisblommor happy.gif
Men att kalla dom fr disktrasor r de alldeles fr vackra fr tycker jag wink.gif

/Ewa

AnnammA
CITAT (ewa zon 3 @ 30-10-2007, 11:31) *
Hrlig frgstllning p dina phaelonopsisblommor happy.gif
Men att kalla dom fr disktrasor r de alldeles fr vackra fr tycker jag wink.gif

/Ewa

Jo, men de hnger ju dylikt, nr blomningen gr mot slutet...Nr jag sedan brt av dem och ppnade upp dem, kunde man ter f skda sknheten ngon dag till...
Biggan_
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 23:27) *
Jo, men de hnger ju dylikt, nr blomningen gr mot slutet...Nr jag sedan brt av dem och ppnade upp dem, kunde man ter f skda sknheten ngon dag till...

Hade kanske varit snyggt att lta dem simma i en skl med vatten ocks g.gif kanske tillsammans med ett flytljus.
Lisbeth zon2
Dom r vackra i en glaskl, lnge.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon