Full version: Vallmobilder.....
LindaLunda
Vill ni se lite bilder från mina vallmor? De är riktiga primadonnor!

Vallmo... perenna sådana.

Linda
Ophelia
Jag älskar vallmo. Tack för titten av de vackra bilderna wub.gif
Dilara
Underbart wub.gif en av mina favoritblommor smile.gif
Irene_L
Vilka härliga bilder på tjusiga vallmon! tummenupp.gif Jag älskar den blomman. I våras sådde jag dom första och i vår så blir det fler. Jag vill ha massor i min trädgård. yes.gif
AnnammA
Åh, vad fina! wub.gif
Lady Hamilton
Kunde inte skriva någon kommentar (måste tydligen vara registrerad) så jag skriver den här i stället

"Även jag älskar Vallmo.......tror att jag måste köpa några fler sorter och så nästa år. Men blir ju så sugen mär man ser dina bilder" / Lady Hamilton
Azola
ohmy.gif oooh så vackra, är det ok om jag tar en till mitt skrivbord?
LindaLunda
CITAT (Lady Hamilton @ 30-10-2007, 23:00) *
Kunde inte skriva någon kommentar (måste tydligen vara registrerad) så jag skriver den här i stället

"Även jag älskar Vallmo.......tror att jag måste köpa några fler sorter och så nästa år. Men blir ju så sugen mär man ser dina bilder" / Lady Hamilton

Jag tror att du måste kryssa i rutan att du är anonym...???
Linda

CITAT (Azola @ 30-10-2007, 23:20) *
ohmy.gif oooh så vackra, är det ok om jag tar en till mitt skrivbord?

Nyfiken i en strut ... är jag... VILKEN??? Och så klart du får låna den till ditt skrivbord!

Och tack alla ni andra för era komentarer... både här och där !!!!

Linda
Ewa L
Vallmo har av någon anledning aldrig hört till favvisarna. Köpte dock Papaver 'Forncett Summer' från Odla i år för att se om jag kunde ändra mig.

Och det tror jag att jag kan när jag sett dina bilder Linda. smiley_small_hug.gif
Azola
Hej du ...nyfikna kvinna giggle.gif bilden jag lånade är den lilla röda "skäggiga" vallmo knoppen!!! naughty.gif

Tack för svar om kamera, är i valet och kvalet själv om kameraköp. Den nyaste gick sönder i början på sommaren så nu tas det bilder med en ca 4 år gammal Olympus... (vilket gör att man nästan inte tar några bilder alls) blink.gif
Lia i Älvdalen
Vilka sköna NÄRbilder!! En riktig färgexplosion!!
Tack Linda, det värmer med såna här bilder till en vallmo freak som har dåliga dagar igen...
Kram på er!
ewa zon 3
Härligt frasiga blider bravo.gif
Vallmo på bild nr 6 och 9, uppifrån räknat, skulle jag vilja ha namnet på.

/Ewa
LindaLunda
Va??!! Namn?? Vad är det whist.gif ???

Skall se ... vilka du menar...

Linda

Nu hade du tur!!! De bilderna föreställer en och samma. Det är Manhattan!!! Den enda av allihop som kag har namn på!

ewa zon 3
CITAT (LindaLunda @ 02-11-2007, 13:12) *
Nu hade du tur!!! De bilderna föreställer en och samma. Det är Manhattan!!! Den enda av allihop som kag har namn på!

Lite tur är inte fel tummenupp.gif
Tack för att du kollade upp namnet.
Orkar du med en fråga till? shy.gif

Är Manahattan frösådd eller köpt som planta?

/Ewa
boopan
hej linda skulle vilja komma i kontakt med dej ang drakar ,jag lyckas inte så snälla hjälp mej.
LindaLunda
CITAT (ewa zon 3 @ 02-11-2007, 13:22) *
Orkar du med en fråga till? shy.gif

Är Manahattan frösådd eller köpt som planta?

/Ewa

Manhattan är köpt. Den går inte att så för att få en likadan/färg planta. Vallmor korsar sig hej villt. Just denna har inte ens gett några frön alls!!!

Linda

CITAT (boopan @ 02-11-2007, 15:44) *
hej linda skulle vilja komma i kontakt med dej ang drakar ,jag lyckas inte så snälla hjälp mej.

Hej!
Jag har skickat ett meddelande till dig via odla.
Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon