Berith
Kallar dom individer, för dom ser ju inte som människor längre.

Har dom verkligen så dåligt självförtroende, tror dom inte att dom är värda nåt utan det här? Eller varför gör dom så mot sej själva? Det är verkligen sorgligt.

Utseende...

[attachment=8964:Piercing.jpg]
Floppy
Å fy 17 va ont det ser ut att göra...och framför allt obekvämt...nä inte tyckte jag det var direkt snyggt iaf...
Pjater
Henne har jag sett på uglypeople.com biggrin.gif
Nöjer mej med mina 5 piercingar....
Berith
Men varför piercar man sej? Man blir ju liksom inte bara drabbad av en piercing eller tatuering, man bestämmer ju själv att man ska ha det.

Jaa jag tycker också det är fult, likaså den tatuerade gamla tanten.
Tosan
Alltså, nej... Jag är tatuerad och jag vill ha fler, men det finns gränser wacko.gif
Fenja
Huvva! Stackars människor om de tror att de måste se ut så där för att synas... jag tycker inte heller att det är snyggt.
Mvh
Fenja
LindaLunda
Ja inte är det vackert!
Men alla är vi skapta med fri vilja. Och jag har svårt att tro att dessa individer har blivit tvingade på något sätt.

Inte för att jag skulle vilja möte på dessa en mörk natt. Jo föresten då syns de ju inte.....

Inerst inne är de dock personer inte att förglömma... som gjort ett val. Och man skall ju inte dömma boken efter omslaget.............. fast det kan vara svårt...... ibland....

Linda
Jan Lindgren
Hej!
Tack och lov är vi olika. Låt folk se ut som de vill. Det viktiga är att vi inte bara ser till utsidan. Det är insidan som räknas.
MVH
Jan Lindgren
Betty
CITAT (Berith @ 31-10-2007, 09:54) *
Men varför piercar man sej? Man blir ju liksom inte bara drabbad av en piercing eller tatuering, man bestämmer ju själv att man ska ha det.

Jaa jag tycker också det är fult, likaså den tatuerade gamla tanten.

Hål i öronen är antagligen den vanligaste piercingen - och varför har man såna? Jo för att smycka sig, hänga lite blingbling i snibbarna. Och har man skaffat sig ett par stycken så blir det lätt fler. Samma fenomen med tatueringar och skönhetsoperationer - man vill ha mer. Fast de flesta av oss nöjer oss med några få hål i öronen, jag har tre.
Gossen Ruda
Jag har ett hål i vardera örat, det är genom det jag hör. Räcker fullständigt enligt min mening. laugh.gif
Tosan
Jag har inte ens hål i öronen biggrin.gif Inte sen jag var 8 iaf...
Kathy

Det blir problem att ta sig igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen...
Berith
Ja hål i öronen ja... det är väl ok om det är väldigt diskret. rolleyes.gif

Fast jag tänkte inte på att hål i öronen också räknas som piercing, räknar det mer som att det gäller övriga kroppen.
Kathy
CITAT (Betty @ 31-10-2007, 10:14) *
Hål i öronen är antagligen den vanligaste piercingen - och varför har man såna? Jo för att smycka sig, hänga lite blingbling i snibbarna. Och har man skaffat sig ett par stycken så blir det lätt fler. Samma fenomen med tatueringar och skönhetsoperationer - man vill ha mer. Fast de flesta av oss nöjer oss med några få hål i öronen, jag har tre.

Visst är det lätt att bli addicted, både då det gäller piercingar och tatueringar.
Själv nöjer jag mig med mina 11 piercingar. Är även tatuerad och är så sugen på att göra en till. wub.gif
Pjater
CITAT (Kathy @ 31-10-2007, 10:58) *
Det blir problem att ta sig igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen...

Det undrar jag med men det e ju kirurgiskt stål så jag tror inte det e några problem tongue.gif
Kathy
CITAT (Pjater @ 31-10-2007, 11:03) *
Det undrar jag med men det e ju kirurgiskt stål så jag tror inte det e några problem tongue.gif

Ja, om det är kirurgiskt stål ska det inte vara några problem.

MariaS
Fast jag oroar mig inte så mycket för deras utseenden, som för hygien. Vilket jobb att ta ut och göra rent alla dessa piersingar! fear.gif
Piccante
Man får väl se det som en långsiktig investering, skrotpriserna har visst varit låga nu under en längre tid= läge att börja köpa rostfritt stål och hålla på inför framtiden tongue.gif Ger säkert lika bra utdelning som PPMfonderna.
MariaS
CITAT (Markus_H @ 31-10-2007, 13:36) *
Man får väl se det som en långsiktig investering, skrotpriserna har visst varit låga nu under en längre tid= läge att börja köpa rostfritt stål och hålla på inför framtiden tongue.gif Ger säkert lika bra utdelning som PPMfonderna.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Sailor Pluto
Personligen skulle jag inte vilja se ut som damen på bilden, men jag är väldigt sugen på att ha en massa andra piercingar! Tyvärr så är jag livrädd för alla sorters nålar och andra prylar som kan stickas thumbdown.gif . Men vänta bara! Ska nämligen försöka tigga till mej en ögonbrynspiercing eller en tatuering i julklapp. Då måste jag ju göra det ( sos.gif )...
Kajsa i Arvika
Man ska inte bry sej om hur andra människor ser ut!! Punkt slut! Var och en gör med sin egen kropp vad den själv vill.. tummenupp.gif
Eva-Helene
CITAT (Kajsa i Arvika @ 31-10-2007, 15:49) *
Man ska inte bry sej om hur andra människor ser ut!! Punkt slut! Var och en gör med sin egen kropp vad den själv vill.. tummenupp.gif

yes.gif
Pirum
CITAT (Kajsa i Arvika @ 31-10-2007, 15:49) *

Exakt, men man får också komma ihåg att de sakerna folk gör med kroppen, kläder, frisyr ofta är för att dom VILL att andra ska bry sig, reagera. "Oj så snygg frisyr du har!", "Ok så vacker tatuering", etc. smile.gif (Eller "Oj!...så du ser ut! Gör inte det där ont?")

Jag menar, trist om man köper sig en image och ingen reagerar smile.gif
Berith
Men man kan ju fråga sej vilka utseenden man inte ska bry sej om. g.gif

Om jag säger att jag tycker att Michelle Pfeiffer är både sexig och otroligt vacker, så tror inte jag att nån här skulle komma på tanken att skriva ett inlägg med uppmaningen att jag inte ska bry mej om hur hon ser ut.

Kajsa i Arvika
Det e väl likadant åt andra hållet. Huvudsaken e väl att man ser MÄNNISKAN och inte utseendet.. 000.gif
Berith
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-11-2007, 10:46) *
Det e väl likadant åt andra hållet. Huvudsaken e väl att man ser MÄNNISKAN och inte utseendet.. 000.gif

Joo men på första bilden försvann människan bakom en massa skrot. Inte lätt att se om hon är vacker därunder eller inte... dunno.gif

Och det är inte likadant åt andra hållet, kan inte påminna mej att det har påpekats att man inte ska bry sej om hur andra ser ut när dom är vackra.
Kajsa i Arvika
Kanske bara jag som har en öm tå när det gäller sånt här, har jobbat med människor i hela mitt liv och har blivit blind vad gäller utseenden.. behandlar alla lika oavsett kön, utseende, ev plåtskrot i ansiktet eller hudfärg.. giggle.gif
Berith
CITAT (Kajsa i Arvika @ 01-11-2007, 11:55) *
Kanske bara jag som har en öm tå när det gäller sånt här, har jobbat med människor i hela mitt liv och har blivit blind vad gäller utseenden.. behandlar alla lika oavsett kön, utseende, ev plåtskrot i ansiktet eller hudfärg.. giggle.gif

Det låter ju bra. yes.gif Själv har jag väldigt svårt att "glömma bort" hur andra ser ut eller framhäver sej själva. cool.gif
Biggan_
För min del får folk se ut precis som dom vill!

Men en tanke slår mej när jag tittar på tjejen med allt bling-bling i ansiktet, tar hon av alltsammans när hon skall sova och sätter på sej igen på morgonen?? För inte går det att sova med allt detta. Men hon måste ju ha av det när hon skall tvätta sej. Fy vad jobbigt att plocka av och sätta på sej varenda dag! ...och en spontan smekning på kinden är ju inte att tänka på om någon skulle känna för det!

herkules
CITAT (Biggan_ @ 01-11-2007, 12:33) *
/--/
och en spontan smekning på kinden är ju inte att tänka på om någon skulle känna för det!

nä det rasslar nog rätt fint!

Berith
Såklart att folk får se ut som dom vill, men dom måste också förstå att andra kanske tycker det ser konstigt ut. Och jag menar inte folk som fötts med ett extra öga mitt i pannan eller så, utan dom som "skapar" sitt eget utseende.

För ett tag sen öppnade en ny mataffär i närheten och jag tog en titt, visserligen efter ett par veckor men den personalen som var då borde ju vara ordinarie så att säga.

I alla fall... Vi stod i kassan, hade ett par kunder före oss. Tjejen som satt i kassan undrade över nåt och kallar på hjälp. Och till hennes undsättning kommer en kille som inte har lärt sej att klä sej själv. Om det bara var en arbetskamrat eller om det var en chef har jag ingen aning om, men jeansen hängde en bra bit ner och dom färglada kalsongerna var fullt synliga. Det första intrycket av affären och personalen var bestående kan jag säga.
Wilmer
Folk får se ut som dom vill för mig - men jag undrar alltid hur det går att äta apelsin eller tex. kyckling för att inte säga majskolvar med så mycket skrot i munnen. Gud vad jobbigt att göra rent! Eller äter man passerad kost och soppor... confused.gif

Sedan tyckte jag inte det var så mysigt att trängas på krogen när det var populärt att ha en stålgrej i nacken som det var ett tag. Jag är kort, så jag fick stirra in i folks inflammationer, mysigare kan man ha det. (De allra flesta var infekterade av någon naledning).

Wilma
Lilla Birka
CITAT (Gossen Ruda @ 31-10-2007, 10:24) *
Jag har ett hål i vardera örat, det är genom det jag hör. Räcker fullständigt enligt min mening. laugh.gif

rotfl.gif

Min dotterdotter piercade sig i ena ögonbrynet för hon ville inte se ut som alla andra! Sen kom hon på att det var just det hon gjorde, så hon tog bort ringen och har inte satt dit den på nytt.
Kathy
CITAT (Berith @ 01-11-2007, 12:57) *
........//........ jeansen hängde en bra bit ner och dom färglada kalsongerna var fullt synliga

Det är ett visst mode som säger att det ska se ut sådär.
Fråga mig inte varför. dunno.gif
Netha
Häromdagen då make var och handlade på Coop, såg han en kille (han var tillsammans med kvinna som troligtvis var mamman) som hade extremt lågt sittande jeans... linningen var precis nedanför skinkorna. ohmy.gif Kalsipperna var orange/svartmönstrade och man såg benslutet.
Inte bara maken som reagerade och tittade "en gång till".... han såg att ett helt gäng med ungdomar vände sig om och skrattade.

Iaf jag undrar vad som får en del unga att klä sig på detta viset... det kan väl inte ens vara bekvämt... eller är jag kanske för gammal
och inte förstår. g.gif
Lilla Birka
CITAT (Netha @ 01-11-2007, 21:58) *
Häromdagen då make var och handlade på Coop, såg han en kille (han var tillsammans med kvinna som troligtvis var mamman) som hade extremt lågt sittande jeans... linningen var precis nedanför skinkorna. ohmy.gif Kalsipperna var orange/svartmönstrade och man såg benslutet.
Inte bara maken som reagerade och tittade "en gång till".... han såg att ett helt gäng med ungdomar vände sig om och skrattade.

Iaf jag undrar vad som får en del unga att klä sig på detta viset... det kan väl inte ens vara bekvämt... eller är jag kanske för gammal
och inte förstår. g.gif

Ja, jag såg för cirka 15 år sedan en av de första som började med så´na. Han var tvungen att gå bredbent för att int tappa byxorna. Tyckte det såg löjligt ut då och tycker det fortfarande.
Ralf
Fins ju flera fall där folk har dött av piercing. Mest kännt är väl den britt som hade massor mer piercingar på hela kroppen. Dessa utlöste nån form av chock i kroppens signalsystem och kroppen försökte reglera allt tillrätta. Killen dog på bordet framför ögonen på läkarna. Dom lyckades helt enkelt ej få ordning på kroppens system.
Netha
CITAT (Lilla Birka @ 01-11-2007, 22:09) *
Ja, jag såg för cirka 15 år sedan en av de första som började med så´na. Han var tvungen att gå bredbent för att int tappa byxorna. Tyckte det såg löjligt ut då och tycker det fortfarande.

Oj...så det var sånt också "dåförtiden" .

Tosan
CITAT (Ralf @ 01-11-2007, 22:23) *
Fins ju flera fall där folk har dött av piercing. Mest kännt är väl den britt som hade massor mer piercingar på hela kroppen. Dessa utlöste nån form av chock i kroppens signalsystem och kroppen försökte reglera allt tillrätta. Killen dog på bordet framför ögonen på läkarna. Dom lyckades helt enkelt ej få ordning på kroppens system.

Såg nån snutt på tv för några dar sen om kroppsutsmyckning. Har man otur kan piercingar runt huvudet som blir inflammerade leda till hjärnhinneinflammationer och elände. Så det gäller att vara noga.
Gossen Ruda
Det sägs ju att det är under dom första sekundrarna när man träffar en främmande människa som man skaffar sig en uppfattning om denne. Hur skall man kunna se människan bakom ansiktet när sikten skyms av en massa järnskrot? För min del tycker jag oftast instinktivt illa om vandrande skrotupplag eller tatuernerklottrade typer. Visst har dom rätt att se ut hur dom vill men samtidigt har jag rätt att tycka vad jag vill och jag tycker ofta det är helsjukt. Byxor nerhasade till knäna är störtlöjligt. På killar åtminstone, på tjejer skulle jag kanske uppskatta det. devil.gif Michelle Pfeiffer är en riktig goding. wub.gif
Berith
Ja visst är hon! tummenupp.gif

Och att det är mode med byxorna hängande en bit ner gör det inte snyggare. Eller mer förståeligt, speciellt inte när det gällde den här killen i mataffären. Han var ju ett av affärens ansikten utåt.
Trädgårdsflanören
Det blir för mycket när man överdriver. En del tycks tro att mest är bäst.

Kom att tänka på ett avsnitt av serien Tredje klotet från solen. En serie som visar världen genom ett gäng utomjordingar förklädda till människor. Allt skruvas upp ordentligt och Dick Solomon skulle skönhetsoperera sig.
Någon sa att det såg manligare ut, om man flyttade upp naveln och då får han idén att sätta naveln på pannan, för att bli otroligt manlig. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon